آبپخش؛ معرفی طولانی ترین جاده نخلستانی جنوب کشور ، کرونا 70 درصد هتل های بوشهر را تعطیل کرد

به گزارش وبلاگ محمدی، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بوشهر گفت: شهر آبپخش به عنوان منطقه صنایع دستی شناخته شده است به همین دلیل از قابلیت گردشگری آن غفلت شده بود که کوشش شده به واسطه نخلستان های سربه فلک کشیده آن بخش گردشگری این شهر نیز تقویت و یک بسته کاملی از گردشگری و صنایع دستی برای گردشگران معرفی گردد.

آبپخش؛ معرفی طولانی ترین جاده نخلستانی جنوب کشور ، کرونا 70 درصد هتل های بوشهر را تعطیل کرد

ایرنا نوشت: سکینه سالاری روز شنبه به مناسبت 6 مهر ماه شروع هفته توریستی گفت: همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز بیش از 600 میلیارد تومان به بخش توریستی استان بوشهر خسارت وارد شده است و انتظار می رود با گذشت زمان و پذیرش اینکه باید با ویروس کرونا زندگی کنیم، بتوانیم به فرایند عادی زندگی و رونق توریستی بازگردیم.

افزایش ظرفیت هتل های بوشهر در هفت سال اخیر

وی اظهارداشت: با همت دولت تدبیر و امید در هفت سال اخیر شمار هتل های استان بوشهر از پنج به هشت و هتل آپارتمان به سه مورد و شمار اتاق ها نیز از 682 به یکهزار و 238 اتاق افزایش و تعداد تخت های اقامتی نیز از یکهزار و 611 به 2هزار و 467 تخت افزایش یافته است.

وی گفت: احداث 9 هتل، یک هتل آپارتمان و یک مهمان پذیر با سرمایه گذاری 249 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در استان بوشهر از جمله برنامه های امسال این معاونت است که 167 میلیارد تومان از این اعتبار از سوی بخش خصوصی و 82 میلیون تومان در قالب تسهیلات تامین شده است.

سالاری اضافه نمود: با بهره برداری از این پروژه ها یکهزار و 273 تخت در قالب 492 اتاق به شمار اتاق ها و تخت های موجود در این استان اضافه نموده می گردد.

معاون توریستی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر اشتغال این حوزه را 460 نفر عنوان نمود و اضافه نمود: با افتتاح هتل های جدید 313 فرصت اشتغال در این استان فراهم می گردد.

سالاری گفت: 6 مورد رستوان ساحلی و بین راهی، 16 سفره خانه، 2مجتمع توریستی، 21 دفتر خدمات مسافرتی،2 خانه مسافر و 15 راهنمای توریستی از جمله دیگر تاسیسات و امکانات توریستی استان بوشهر به شمار می رود.

وی یادآور شد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال 2 هتل و هتل آپارتمان، 2 رستوران ساحلی و بین راهی، پنج سفره خانه سنتی، 2 مجتمع توریستی، افتتاح چهار دفتر خدمات مسافرتی از جمله پروژه های امسال است که امید می رود تا سرانجام سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

توسعه بوم گردی

سالاری اضافه نمود: توسعه بوم گردی یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید برای ایجاد اشتغال پایدار بویژه در مناطق روستایی است که در استان بوشهر تا به امروز 51 اقامتگاه بوم گردی راه اندازی شده است.

وی بیان نمود: 80 تا 90 درصد روستاهای استان بوشهر در کرانه و پسکرانه قرار گرفته است همین امر باعث رونق اقامتگاه های بوم گردی و فرصتی برای استقبال روستائیان از این موقعیت است.

سالاری یادآور شد: روستائیان در قالباقامتگاه های بوم گردی و غذای محلی و دست ساخته های خود پذیرای توریستان زیادی هستند و از این راه امرار معاش می نمایند.

سالاری گفت: ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی استان بوشهر هم اکنون 192 اتاق، 576 تخت یا کف خواب است که با 390 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای 121 نفر فرصت شغلی ایجاد نموده است.

وی یادآور شد: قرار است امسال 15 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان بوشهر راه اندازی گردد که در صورت نبود تورم و مسائل مالی شاید این شمار به 50 واحد نیز افزایش می یافت.

معاون توریستی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای امسال تا به امروز سه واحد اقامتگاه بوم گردی در این استان راه اندازی شده و سه واحد دیگر در هفته توریستی و مابقی تا دهه فجر و آخر سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آبپخش طولانی ترین جاده توریستی نخلستانی جنوب کشور

در استان بوشهر 6 میلیون اصله نخل در سطح 34هزار و 500 هکتار وجود دارد که از این تعداد چهار میلیون اصله در سطح 25 هزار و 600 هکتار در بخش های مختلف شهرستان دشتستان و بویژه منطقه آبپخش قرار دارند.

وی بیان نمود: بوشهر با توجه به ظرفیت های مختلفی که دارد به عنوان نگین سبز جنوب کشور به شمار می رود که با معرفی طولانی ترین جاده نخلستانی جنوب کشور در شهر آبپخش دشتستان کوشش می گردد این قابلیت مهم توریستی استان معرفی گردد.

سالاری یادآور شد: شهر آبپخش به عنوان منطقه صنایع دستی شناخته شدهاست به همین دلیل از قابلیت توریستی آن غفلت شده بود که کوشش شده به واسطه نخلستان های سربه فلک کشیده آن بخش توریستی این شهر نیز تقویت و یک بسته کاملی از توریستی و صنایع دستی برای توریستان معرفی گردد.

وی تاکید نمود: کوشش می گردد با برگزاری جشنوراه های ملی و فراملی شهر آبپخش از نظر توریستی معرفی گردد.

سالاری اضافه نمود: کوه نمک، مرز طولانی با خلیج فارس، پس کرانه های بکر و زیبا از جمله دیگر قابلیت های توریستی استان بوشهر است که کوشش می گردد در هفته توریستی بخوبی معرفی و زمینه ای برای جذب توریست در پساکرونا باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش شمار توریستان و توریسم کوشش می گردد در این مدت از فرصت فضای مجازی نسبت به معرفی قابلیت های بکر و جاذبه های توریستی استان اقدام گردد تا در زمان پسا کرونا از این قابلیت ها به نحو مطلوبی استفاده گردد.

سالاری یادآور شد: هفته توریستی در شهر آبپخش به عنوان نگین سبز استان بوشهر با افتتاح اقامتگاه بوم گردی، حضور در جاده توریستی نخلستان و برگزاری جشنواره برداشت خرما شروع می گردد.

معاون توریستی و سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان بوشهر، پاکسازی سواحل و آثار تاریخی سیراف و دشتستان، روستا گردی از سوی سازمان های مردم نهاد، نشست هنرمندان با موضوع توریستی در اقامتگاه های بوم گردی، رونمایی از کتاب بیطال نوشته مرضیه منصوری زاده که در زمینه چگونگی درمان بیماری توسط پزشکان تجربی با استفاده از داروهای محلی است از جمله دیگر برنامه های هفته توریستی در استان بوشهر است.

وی گفت: برگزاری مسابقه اسب سواری و دوچرخه سواری در مسیرهای توریستی که می تواند به نشاط اجتماعی مردم و دوست داران توریستی یاری کند.

سالاری یادآور شد: همه کوشش ما این است که در شرایط حساس بیماری کرونا در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی هفته توریستی پرباری برگزار گردد.

منبع: چمدان

به "آبپخش؛ معرفی طولانی ترین جاده نخلستانی جنوب کشور ، کرونا 70 درصد هتل های بوشهر را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبپخش؛ معرفی طولانی ترین جاده نخلستانی جنوب کشور ، کرونا 70 درصد هتل های بوشهر را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید