افزایش حقوق کارکنان دولت 30 درصد شد؟

به گزارش وبلاگ محمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای افزایش حقوق ها در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد افزایش 30 درصدی داده شد، اما آنچه که کمیسیون تلفیق تصویب نموده 20 درصد است.

افزایش حقوق کارکنان دولت 30 درصد شد؟

به گزارش ایلنا، سیدکریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدد پیش بینی شده برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 1402، گفت: ببینید در مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده آینده عدد، 20 درصد است. البته در کمیسیون اجتماعی پیشنهاد افزایش 30 درصدی داده شد، اما آنچه که کمیسیون تلفیق تصویب نموده 20 درصد است.

وی ادامه داد: قطعا این به صحن علنی خواهد آمد و مورد آنالیز قرار می گیرد و در صحن هم موافقان و مخالفانی دارد و این احتمال وجود دارد که عدد مذکور دچار تغییر گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد: استدلالی که پیشنهاد دهندگان و موافقان عدد 20 درصد از جمله دولت دارند این است که با توجه به منابع درآمدی دولت و شرایط مالی کشور این عدد را پیشنهاد نموده اند، اما آنچه که روشن است فاصله میان این 20 درصد و عدد تورمی که در کشور وجود دارد، است که یک تفاوت ملموس است.

وی توضیح داد: ما در پی این هستیم که یک عدد معقول و قابل حصولی را برای افزایش حقوق داشته باشیم.

حسینی بعلاوه در رابطه با افزایش حقوق کارگران برای سال آینده، گفت: در حوزه کارگری تصمیم گیری بر عهده شورایعالی کار است که این شورا با حضور نمایندگان سه بخش کارگران، کارفرمایان و دولت جلسات خود را برگزار می نماید و در زمان مقرر ان شاءالله این شورا نسبت به افزایش حقوق کارگران در سال آینده اعلام نظر خواهد نمود.

وی اضافه نمود: در بحث حقوق کارگران خوب است که به یک نکته توجه گردد و آن اینکه عددی که درنظر گرفته می گردد دست یافتنی و قابل حصول باشد. یعنی نه عدد افزایش به قدری زیاد باشد که به جامعه کارگری آسیب بزند و با شرایط مالی موجود خدایی ننموده موجود منجر به تعدیل نیروی کار گردد و نه اینکه آنچنان کم باشد که با شرایط مالی همخوانی نداشته باشد و زندگی و معیشت کارگران را با سختی و مشکل بیش از آنچه که اکنون هست، روبرو کند.

منبع: فرارو

به "افزایش حقوق کارکنان دولت 30 درصد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حقوق کارکنان دولت 30 درصد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید