افزایش 8 برابری نیروهای ناتو در عراق حربه جدید آمریکایی ها است

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از المعلومه، عباس العرداوی تحلیلگر مسائل سیاسی عراق امروز جمعه به تصمیم ناتو برای افزایش نیروهای نظامی خود در خاک این کشور واکنش نشان داد و از آن به شدت انتقاد کرد.

افزایش 8 برابری نیروهای ناتو در عراق حربه جدید آمریکایی ها است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اعلام ناتو مبنی بر تصمیم آن برای افزایش 8 برابری نیروهای نظامی خود در خاک عراق یک اشغالگری محسوب می شود. در واقع، نیروهای ناتو همان نیروهای آمریکایی هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی عراق همچنین یادآور شد: بر این اساس، کاملاً واضح است که افزایش نیروهای ناتو در عراق بازی جدید واشنگتن در این کشور است. واشنگتن تصمیم گرفته است از جهت دیگری مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه را دور بزند.

العرداوی در ادامه شرح داد: همزمان با اعلام کاهش نیروهای نظامی آمریکا در عراق شاهد آن هستیم که ناتو از افزایش 8 برابری نیروهای خود در این کشور خبر داده است. این مسأله ثابت می کند که آمریکایی ها به دنبال نوعی اشغالگری جدید در عراق هستند.

گفتنی است، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنج شنبه گفت که شمار نیروهای این ائتلاف در عراق از 500 نیرو به 4،000 نیرو افزایش خواهد یافت. دبیرکل ناتو مدعی شد که دلیل این افزایش هشت برابری نیروهای ناتو در عراق جلوگیری از قدرت یابی مجدد داعش در این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزایش 8 برابری نیروهای ناتو در عراق حربه جدید آمریکایی ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 8 برابری نیروهای ناتو در عراق حربه جدید آمریکایی ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید