تور مجازی: گرینلند؛ سرزمین یخ

به گزارش وبلاگ محمدی، نام گرینلند باید بارها به گوشتان خورده باشد اما اگر می خواهید بیشتر درباره این سرزمین بدانید ویدیوی تعاملی این مقاله را حتما ببینید.

تور مجازی: گرینلند؛ سرزمین یخ

گرینلند بزرگترین جزیره غیرقاره ای جهان است و مساحتی معادل 2,130,800 کیلومتر مربع دارد. سواحل این جزیره بزرگ را آبدره های عمیق و بلندی از یخ پوشانده اند. فرایند یخ بستن این سرزمین در طول دوره انسروپجنیک (یک دوره زمین شناسی است که 2588 میلیون سال پیش آغاز شده) آغاز شده است. امروزه، ورقه ای از یخ حدود 1,834,000 کیلومتر مربع از این جزیره را پوشش داده است و منظره ها بی نظیر و منحصربه فرد گرینلند را خلق نموده است.

جریان سرد گرینلند شرقی در سواحل شرقی گرینلند جریان دارد. کوه های یخ شناور در تمام طول سال کل سواحل شرقی را مسدود می نمایند. آب های سواحل شمالی گرینلند نیز اغلب با یخ پوشیده شده اند و تنها منطقه نسبتا گرم سواحل جنوب غربی گرینلند است که به لطف جریان گرم گرینلند غربی کمی گرم تر است.

شهر ایلولسات (Ilulissat) در بخش غربی جزیره واقع شده است و به طول 40 کیلومتر و عرض 5 کیلومتر گسترده است. از آنجایی که گرینلند بخشی از پادشاهی دانمارک محسوب می گردد، این شهر دارای نامی هلندی به نام جیکوبزهاون (Jakobshavn) نیز هست.

گردشگران برای تماشا ایلولسات و آبدره های یخی آن است که به این منطقه می آیند. ضخامت یخ در بخش های پایینی آن 150 متر است. از سال 2004 آبدره یخی ایلولسات در فهرست میراث جهانی یونسکو نهاده شد. علاوه بر کوه های یخی زیبا، ایلولسات به عنوان زادگاه کاشف و انسان شناس معروف ناد رناموسن (Knud Rasmussen) شناخته شده است. بعلاوه، یک موزه سرما منحصربه فرد در این شهر وجود دارد. به عبارت دیگر، ایلولسات تماشای ها و جاذبه های زیادی دارد، امیدوارم از تماشا ویدیوی این سرزمین زیبا لذت ببرید.

در خاتمه دعوت میکنم یک ویدیوی تعاملی از این سرزمین زیبا ببینید.

برای مشاهده ویدیو تعاملی از مرورگرهای Internet explorer, Chrome, Firefox بهره ببرید.

ERROR:

Javascript not activated

برای دسترسی به مقاله های این بخش به صفحه اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع: کجارو / airpano.com

به "تور مجازی: گرینلند؛ سرزمین یخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی: گرینلند؛ سرزمین یخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید