حرکت قابل تحسین شیرازی ها درحفاظت از طبیعت بهاری

به گزارش وبلاگ محمدی، صبح امروز اول فروردین 1401 مسافران نوروزی با حرکت قابل تقدیر در خروجی های شهرشیراز روبرو شدند. توزیع کیسه زباله بین مسافران برای جلوگیری از رها کردن زباله در جاده و انباشت آنها در طبیعت قدمی بزرگ در فرهنگ سازی و آموزش به گردشگران است.

حرکت قابل تحسین شیرازی ها درحفاظت از طبیعت بهاری

صبح امروز اول فروردین 1401 مسافران نوروزی با حرکت قابل تقدیر در خروجی های شهرشیراز روبرو شدند. توزیع کیسه زباله بین مسافران برای جلوگیری از رها کردن زباله در جاده و انباشت آنها در طبیعت قدمی بزرگ در فرهنگ سازی و آموزش به گردشگران است.دست مریزاد به شیرازی ها!

به گزارش وبلاگ محمدی ، صحنه های دلخراش انباشت و رها کردن انواع پلاستیک و ته مانده های غذا، پوست مرکبات، میوه و نیز انواع شیشه ها و بطری های پلاستکی در دامن طبیعت، جنگل ها و کوهستان و در کنار سواحل و… برای بیشتر گردشگران و طبیعتگردان آشناست.

اگرچه فعالان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد، کوشش زیادی برای کاهش آسیب به طبیعت کشور برداشته اند اما این کوشش ها در برابر وسعت تخریب تا به امروز تاثیر چندانی نداشته است.

بر اساس آمار منتشر شده اندازه فراوری زباله در سطح فقط استان مازندران روزانه سه هزار تن است و این رقم در نوروز به شش هزار تن می رسد.

متاسفانه کلانشهرهایی که به علت داشتن جاذبه های گردشگری با انبوه گردشگران روبرو می شوند در کنار آثار مثبت گردشگری، دچار بعضی پیامدهای ناگوار هم می شوند که به نظر می رسد این موضوع ناشی از فقدان فرهنگ در کشورمان باشد.

هر حرکتی هر چند کوچک برای فرهنگ سازی در این زمینه گامی بزرگ در حفاظت از طبیعت بی بدیل کشور خواهد بود همه با هم برای حرکت در جهت گردشگری مسئولانه کوشش کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "حرکت قابل تحسین شیرازی ها درحفاظت از طبیعت بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت قابل تحسین شیرازی ها درحفاظت از طبیعت بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید