خانواده؛ محور اصلی قصه مسافران شهر رمضان

به گزارش وبلاگ محمدی، خانواده، محور داستان های سریال مسافران شهر است که این شب ها از شبکه پنج پخش می گردد.

خانواده؛ محور اصلی قصه مسافران شهر رمضان

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ محمدی، سال جاری هم مانند سال های گذشته سریال های رمضانی پای ثابت کنداکتور شبکه های مختلف سیما هستند. سریال هایی که کوشش دارند اوقاتی خوش را برای بینندگان روزه دار رقم بزنند.

یکی از سریال های در حال پخش سریال مسافران شهر است؛ خانواده محور داستان سریال اپیزودیک مسافران شهر است که هر اپیزود آن به داستانی جدا می پردازد؛ البته وجود یک راننده تاکسی اینترنتی توانسته کل این داستان ها را به هم مرتبط کند.

در اپیزود اول، زنی را می بینیم که نقش آن را ویدا جوان بازی می نماید؛ او همسرش را از دست داده، اما با تمام وجود کوشش می نماید تا هم برای فرزندش مادری کند و هم نقش همسری خود را در مقابل مردی که به تازگی وارد زندگی اش شده حفظ کند. در اپیزودی دیگر هم، داستان پیرامون همسر رزمنده ای می گذرد که فریبا کوثری آن را ایفا می نماید؛ بنابراین به قول کارگردان مینی سریال قصه ابراهیم که یک اپیزود از این سریال است، در این اثر خانواده حرف اصلی را می زند.

احمد معظمی کارگردان قصه ابراهیم در این باره می گوید: خانواده معجزه می نماید، زیرا وقتی اعضای یک خانواده دور هم جمع شده و یکدل می شوند، همه مسائل از بین می رود. موضوع اصلی همه کار های من، خانواده است. من اهمیت یکپارچگی این واحد اجتماعی و نقش بنیان گرم خانواده در برطرف مسائل اعضای آن و معضلات جامعه را در سریال های دیگرم مانند سرجوخه، خانه امن و سایر آثارم نیز نشان داده ام و این به علت همان اهمیتی است که به آن اشاره کردم.

در این سریال به بهانه مسائل خانوادگی و با موضوع آن، بعضی چالش های کلان اجتماعی مانند مفاسد اداری و اقتصادی از جمله اختلاس نیز در اپیزود های سریال مطرح می گردد. در واقع با وجود ژانر اصلی سریال که خانوادگی است، از موضوعات اجتماعی، معنوی و اخلاقی غافل نشده و به هر بهانه ای کوشش می نماید تا مسائل اجتماعی مهم را نیز مطرح کند.

سیروس حسن پور که کارگردانی اپیزود های دیگر سریال مسافران شهر را برعهده دارد، در این باره می گوید؛ موضوعات و مسائل مطرح شده در اپیزود های سریال مسافران شهر، موضوعات و مسائل اجتماعی بوده اند و ما سعی نموده ایم در بیان آنها، هر آنچه که در توان داشتیم به کار ببریم و فضایی را برای مخاطبان ایجاد کنیم که جنبه سازنده و معنوی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خانواده؛ محور اصلی قصه مسافران شهر رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده؛ محور اصلی قصه مسافران شهر رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید