انتها ماراتن کنکور 1401 با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجی

به گزارش وبلاگ محمدی، کنکور سراسری سال 1401 امروز شنبه یازدهم تیر ماه با رقابت 190 هزار و 910 داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی وارد چهارمین و آخرین روز برگزاری شد.

انتها ماراتن کنکور 1401 با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجی

به گزارش ایرنا، در گروه آزمایشی زبان های خارجی 127 هزار و 973 نفر زن و بقیه مرد هستند. این داوطلبان نیز غیر از سوالات آزمون عمومی باید به 70 سوال اختصاصی در 105 دقیقه جواب دهند.

کنکور سراسری سال 1401 با یک میلیون و 489 هزار و 220 داوطلب از روز چهارشنبه هشتم تیر ماه و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور شروع شد.

بر اساس آخرین آمار ها آزمون سراسری امسال حدود 63 هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه های هنر و زبان های خارجی هم شرکت نمایند، در کل تعداد 120 هزار شرکت نماینده آزمون سال 1401 بیش تر از سال قبل و مقدار قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (42 هزار و 18 نفر) است.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال 1400 که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، 14 دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی، اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه، برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.

نتایج اولیه؛ مرداد / نتایج نهایی؛ شهریور

تایج اولیه آزمون سراسری امسال براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کارنامه همچون سال های گذشته اواسط مردادماه خواهد بود.

انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 1401 از دهه سوم مردادماه ممکن خواهد بود و نتایج آن نیز هفته آخر شهریور به وسیله سایت سنجش آموزش کشور اعلام می گردد.

منبع: فرارو

به "انتها ماراتن کنکور 1401 با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها ماراتن کنکور 1401 با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید