چگونه فرزند خود را به یک فرد ناموفق تبدیل کنم؟

به گزارش وبلاگ محمدی، یک جامعه شناس در رابطه با آسیب های ناشی از متوقع کردن فرزند توضیحاتی داد.

چگونه فرزند خود را به یک فرد ناموفق تبدیل کنم؟

به گزارش خبرنگار،آیا شما هم از آن دسته پدر و مادر هایی هستید که درصدد تبدیل کردن فرزند خود به یک فرد ناموفق هستید؟ یکی از واقعیت های جامعه امروز این است که بعضی از والدین ناخواسته فرزند خود را به فردی منفعل و ناموفق تبدیل می نمایند.

رویا نوری جامعه شناس, در رابطه با آسیب های ناشی از متوقع کردن فرزند به وسیله بعضی از والدین اظهار کرد: تکلیف بعضی از پدر و مادر های امروز با خودشان تعیین نیست؛ به طوری که عده ای از آن ها به محض این که فرزندشان اعلام خواسته می نماید و با وجود این که هنوز کلمات در دهانش نچرخیده است و طالب هر آن چه که می خواهد می گردد, دقیقا غول چراغ جادوی او شده و حاضر به فرمان او می شوند تا آرزوی فرزند خود را برآورده نمایند.

وی بیان نمود: این گروه از والدین، یک رویکرد ویژه ای هم ابداع نموده اند و پیروان زیادی هم دارند و طبق رویکرد آن ها، بچه نباید متحمل محرومیت گردد و هر آن چه می خواهد باید به سرعت تامین گردد؛ به طوری که بچه های چنین خانواده ای, اصلا چیزی به نام نمیشه و نداریم را نمی شناسند و به همین دلیل, در پی دنیای به منظور تامین نماینده آرزوهایشان پا به جامعه بزرگتر می گذارند.

این جامعه شناس گفت: این والدین, انسان هایی خودخواه و خودمحور که تاب آوری در زندگی ندارند را پرورش می دهند. فرزندانی که به محض این که چیزی خلاف میل شان باشد، آشفته و ناتوان می شوند و مفهومی به نام کوشش را مسخره می نمایند و هرگز لذت رسیدن به یک آرزو را با کوشش تجربه نمی نمایند.

نوری توضیح داد: ژان ژاک روسو در کتاب امیل ، این روش را راهی برای بدبخت کردن بچه ها تعریف نموده است و بدین صورت به این موضوع می پردازد که آیا می دانید مطمئن ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان چیست؟ در پاسخ باید گفت که مطمئن ترین راه برای بدبخت کردن فرزندتان این است که آن ها را عادت دهید هرچه می خواهند به زور بگیرند. زیرا هر قدر راحت تر به آرزوهایشان برسند خواسته هایشان زیادتر خواهد شد و دیر یا زود به دلیل نداشتن قدرت مجبور می شوند برخلاف میل خود، خواهش های او را نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: صدمه حاصل از این امتناع که فرزندان به آن عادت ننموده اند در مقایسه با محرومیت از آن چه میل به دست آوردنش را دارند، به مراتب بیشتر است و درواقع, بچه های لوس و پرتوقع, اول عصایی که در دست دارند و سپس ساعت والدینشان و مرغی که می پرد و در نهایت, ستاره هایی که می درخشند را می خواهند و خلاصه این که این دسته از بچه ها, هر آن چه که می بینند را می خواهند و سوال این است که والدین چگونه می توانند او را راضی نگه دارند؟

این جامعه شناس در انتها گفت: والدین نباید فراموش نمایند انسان چیزی جز کوشش نیست و انسان در کوشش کردن رشد نموده و به قابلیت هایش دست پیدا می نماید، خودش را می شناسد و راه زیستن با قوانین منطقی دنیا و هستی را می آموزد و پدر و مادر با روشی متضاد با این قوانین، او را به سمت دنیای سوق می دهند که سرنوشتش, تنهایی و محرومیت عمیق وجودی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چگونه فرزند خود را به یک فرد ناموفق تبدیل کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه فرزند خود را به یک فرد ناموفق تبدیل کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید