کرونا یا کازاواکی؛ بچه ها قربانی کدام می شوند؟

به گزارش وبلاگ محمدی، ما اینک شاهد مواردی، گرچه نادر، از بچه هایی هستیم که گرفتار کرونا شده اند، اما یا با علایمی شبیه به کاوازاکی به بستر بیماری می افتند و یا گرفتار نوعی شوک کشنده می شوند که رگ های آن ها را متورم می سازد.

کرونا یا کازاواکی؛ بچه ها قربانی کدام می شوند؟

دست کم 73 کودک علایمی را از خود نشان داده اند که مشابه بیماری کاوازاکی است

پس از مرگ پسر پنج ساله ای که گفته می گردد در اثر ابتلا به ویروس کرونا بوده است، ایالت نیویورک تحقیقاتی را جهت شناسایی تأثیرات کرونا بر بچه ها شروع خواهد نمود.

دست کم 73 کودک علایمی را از خود نشان داده اند که مشابه بیماری کاوازاکی است؛ یک حالت تورمی نادر که غالبا بچه ها پنج سال یا کوچکتر را مورد حمله قرار می دهد و دارای علایم گونه ای شوک سمی است که ممکن است به کووید19 مربوط باشد.

اندرو کامو، فرماندار نیویورک، روز پنجشنبه مرگ یک کودک پنج ساله در بیمارستانی در شهر نیویورک را اظهار داشت. این در حالی است که مقامات پزشکی پیش تر گفته بودند که ویروس کرونا عموما روی بچه ها بی تاثیر است.

آقای کامو در کنفرانس خبری روز آدینه گفت: ما اینک شاهد مواردی، گرچه نادر، از بچه هایی هستیم که گرفتار کرونا شده اند، اما یا با علایمی شبیه به کاوازاکی به بستر بیماری می افتند و یا گرفتار نوعی شوک کشنده می شوند که رگ های آن ها را متورم می سازد.

وی اضافه نمود: فکر می کنم برای هر پدر و مادری این بدترین کابوس باشد. این طور نیست؟ متأسفانه موضوع جدی است و باید آن را جدی بگیریم. مقامات رسمی بهداشت از هم اکنون به تحقیقات بیشتر روی این ویروس می پردازند تا به نتایج واضح تری از تأثیر کرونا روی بچه ها برسند.

از شروع همه گیری ویروس کرونا تا کنون مواردی در سراسر ایالات متحده و همین طور بعضی کشور های اروپایی، نظیر انگلستان، اسپانیا و ایتالیا، مشاهده شده است که بچه ها به بیماری کاوازاکی مبتلا شده اند.

یکی از مسئولان بیمارستان بچه ها مانت ساینای کراویس در یک اعلام عمومی، ضمن ابراز همدردی با خانواده کودک درگذشته، اعلام نمود که این بیماری همچنان جزو بیماری های نادر محسوب می گردد.

آقای جیسون کاپلان از بیمارستان مانت ساینا در بیانیه ای اظهار داشت: گرچه مبتلا شدن بچه ها موجب نگرانی ما شده است، اما باید تأکید کنیم که بر اساس اطلاعاتی که تا این لحظه در اختیار داریم، این بیماری بسیار نادر است. بیمارستان ما و جامعه بهداشت و سلامت به مطالعات خود ادامه می دهد و امیدوار است برای این بیماری نادر راه درمانی پیدا کند.

با توجه به آمار رسیده در ایالت نیویورک، دستکم سه کودک دیگر نیز جان خود در اثر ویروس کرونا از دست داده اند.

مرکز کنترل و پیش گیری بیماری ها (سی دی سی) اعلام نموده است که والدین خاطر جمع باشند که بچه ها به طور عمده به مشکل حادی از ویروس کرونا دچار نمی شوند. ویروس کرونا به طور معمول روی افراد بالای 60 سال یا کسانی که همزمان با بیماری های دیگر دسته و پنجه نرم می نمایند، تأثیر می گذارد.

مرکز سی دی سی اعلام نموده است که با توجه به شواهد موجود، بچه ها بیشتر از بزرگسالان در معرض خطر کوید 19 نیستند. گرچه مواردی از ابتلای بچه ها و نوزادان به این ویروس دیده شده است، اما بخش اعظم بیماران تا این لحظه بزرگسال بوده اند.

با این وجود، این مرکز قبول دارد که انتها تلخی برای بچه ها مبتلا به ویروس گزارش شده است که سه مورد مرگ از آن جمله هستند.

هنوز نتایج هیچ تحقیقی نشان نداده است که کووید19 می تواند باعث بیماری کاوازاکی گردد. تنها در آمریکا حدود سه هزار کودک هر ساله از این بیماری جان خود را از دست می دهند.

اداره بهداشت و درمان نیویورک روز چهارشنبه طی بخشنامه ای تمام بیمارستان های ایالتی را موظف کرد که در صورت مشاهده علایم این بیماری در بچه ها، موارد را به سرعت گزارش دهند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "کرونا یا کازاواکی؛ بچه ها قربانی کدام می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا یا کازاواکی؛ بچه ها قربانی کدام می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید