شروع به کار ششمین دوسالانه مجسمه های شهری

به گزارش وبلاگ محمدی، ششمین دوسالانه مجسمه های شهری تهران روز آدینه 9 آذرماه 97 در موسسه فرهنگی - هنری صبا شروع به کار کرد.

شروع به کار ششمین دوسالانه مجسمه های شهری

به گزارش وبلاگ محمدی، در مراسم افتتاحیه این رویداد بعضی از اعضای شورای شهر تهران همانند محمدجواد حق شناس و افشین حبیب زاده و بعلاوه بعضی مدیران شهرداری همانند برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران حضور یافتند، ضمن آن که از مسئولان دولتی نیز هادی مظفری مدیرکل اداره دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم شرکت کرد.

در این نمایشگاه ماکت ها و عکس هایی از جانمایی 61 اثری که به بخش مسابقه راه پیدا نموده اند به نمایش درآمده است، به علاوه بخشی از نمایشگاه نیز به نمایش آثار هنرمند مجسمه ساز مطرح فقید؛ کارل اشلامینگر یکی از هنرمندان مسلمان آلمانی که سال ها در ایران زندگی کرد اختصاص یافته است. بعلاوه در بخشی از نمایشگاه نیز آثار دو هنرمند فقید ایرانی که در یکسال اخیر از جهان رفته اند یعنی رضا امیر یاراحمدی و محسن وزیری مقدم به نمایش درآمده است.

برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و رئیس دوسالانه ششم مجسمه های شهری در سخنرانی خود در افتتاحیه این رویداد، اظهار کرد: برگزاری رویداد دوسالانه مجسمه های شهری، ماحصل هنرمندانی است که امروز هر کدامشان با قدوم خود گرمی بخش این محفل هستند. سازمان زیباسازی شهر تهران به عنوان متولی زیباسازی شهر با همکاری هنرمندان مجسمه ساز در این سال ها فعالیت هایی را در سطح شهر کلان شهر تهران طراحی و اجرا نموده است تا بتوانیم ضمن بالا بردن جذابیت های بصری و شاهد افزایش سواد بصری در شهروندان باشیم.

حاصل این کوشش ها اکنون در گوشه و کنار مرکز قابل مشاهده است و اینکه چقدر این مجسمه ها توانسته اند، به زیبایی شهر یاری نمایند و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشند موضوع دیگری است که باید به طور جداگانه مورد تحقیق قرار گیرد.

رئیس دوسالانه مجسمه های شهری در ادامه بیان نمود: امید ما این است که با توجه به سپری شدن دوره طولانی از برگزاری این رویداد، در ششمین دوره این دوسالانه توانسته باشیم توجه شهروندان را به فضاهای شهری جلب کنیم و فرصتی فراهم گردد تا همه هنرمندان مجسمه ساز به خصوص جوانان بتوانند تراوشات ذهنی خود را به آثار هنری تبدیل نمایند و در وحله بعد شاهد اجرای آنها در سطح کلان شهر تهران باشیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خاتمه اعلام نمود: با تجربیات به دست آمده طی دوره های برگزاری دوسالانه های مجسمه شهری، امیدواریم در دوره های بعد بتوانیم فرصت بیشتری برای هنرمندان فراهم کنیم و با همکاری بیشتری از جانب هنرمندان مجسمه ساز رو به رو شویم. در عین حال بتوانیم به بحث های کیفی در حوزه مجسمه های شهری توجه کنیم و به خصوص در امر ارتباط با مخاطبان بتوانیم به تعامل بیشتری برسیم.

شایان ذکر است در خاتمه این دوسالانه 15 اثر از 61 اثر به نمایش درآمده در نمایشگاه به انتخاب هیات داوران و یک اثر نیز با رای مخاطبان انتخاب می شوند تا در طول یک سال آینده ساخته شده و در تهران نصب شوند، سپس داوری نهایی از میان آثار نصب شده در شهر نیز انجام شده و 3 اثر برگزیده معرفی می شوند.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از آثار این نمایشگاه تا 5 دی ماه به موسسه فرهنگی هنری صبا به آدرس؛خیابان ولیعصر(عج)، خیابان طالقانی،خیابان شهید برادران مظفر، پلاک 125 مراجعه نمایند.

منبع: همگردی

به "شروع به کار ششمین دوسالانه مجسمه های شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار ششمین دوسالانه مجسمه های شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید