اتوبوس های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته به خیابان های دبی آمدند

به گزارش وبلاگ محمدی، مقامات حمل ونقل دبی با راه اندازی آزمایشی دو اتوبوس برقی پیشرفته، قصد دارند در راستا جابه جایی شهری پایدار و دوستدار محیط زیست در امارات متحده عربی گام بردارند.

اتوبوس های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته به خیابان های دبی آمدند

آزمایش خط اتوبوس رانی برقی دبی، با اتوبوس های ولوو 7900 (Volvo 7900) در جهتهای تعیین شده در هر دو جهت رفت و برگشت میان لامر جنوبی، خیابان ملک سلمان عبدالعزیز و ایستگاه تراموای الصفوح صورت می گیرد. این اتوبوس ها هر کدام 38 جایگاه به همراه سه جایگاه تاشو برای توان یابان و یک نمایشگر تعاملی دارند.

اداره راه و حمل ونقل امارات (RTA) برای راه اندازی ناوگان این خط اتوبوس پاک، با شرکت اتوبوس ولوو، اداره آب و برق دبی، هلدینگ املاک مراس و گروه سوییسی ABB که پیشگام صنعت شارژ اتوبوس های برقی است، همکاری می نماید. دفتر رسانه ای دبی در توییتی نوشت: این گام نشان دهنده کوشش های RTA برای ارائه وسایل حمل ونقل عمومی پایدار و سازگار به محیط زیست است.

اتوبوس های این طرح مجهز به فناوری شارژ در فرصت (Opportunity Charging) هستند که برای نخستین بار در دبی استفاده می گردد. برای این منظور انرژی اتوبوس ها با استفاده از یک شارژر برقی ایستاده که به وسیله گروه ABB در لامر جنوبی نصب شده است، تأمین می گردد.

در این حالت اتوبوس ها نه تنها در توقفگاه بلکه در ایستگاه های شارژ در سراسر شبکه شارژ می شوند و ناچار نیستند برای شارژ مجدد به توقفگاه برگردند. بعلاوه یک شارژر برقی شبانه در توقفگاه اتوبوس القوز (Al Quoz Bus Depot) فراهم شده تا اتوبوس ها شب هنگام و زمانی که مشغول خدمات رسانی نیستند، شارژ شوند.

بنابراین اتوبوس ها را می توان به وسیله یک ساختار پانتوگراف (بازوی جمع شونده) و با استفاده از یک بازوی ایستاده که اتوبوس در زیر آن در لامر پارک قرار می گیرد، یا اتصال به کابل هایی که جریان های مستقیم (DC) و متناوب (AC) را تأمین می نمایند، شارژ کرد. با بهره گیری از باتری های پیشرفته، هر اتوبوس با یک بار شارژ قادر است تا 200 کیلومتر را طی کند.

دوره آزمایش این طرح تا مارس 2022 ادامه خواهد داشت. در این مدت RTA کارایی عملیاتی دو اتوبوس الکتریکی را مقدار گیری و مهندسی شارژ در طول جهت و پایانه را آزمایش می نماید. طراحی این فناوری پیشرفته، نوترین نمونه از کوشش های امارات متحده عربی برای قرار دادن محیط زیست در رأس برنامه های راهبردی این کشور است.

روز پنجشنبه امارات به عنوان میزبان Cop28 مذاکرات آب وهوای دنیای سازمان ملل در سال 2023 انتخاب شد. مریم المهیری (Mariam Al Mheiri) وزیر تغییرات آب وهوا و محیط زیست این کشور گفت که میزبانی Cop28 فرصتی برای گردهمایی دنیا در زمینه کشف راهکارهای مؤثر برای مهم ترین چالش هایی است که سیاره ما با آن روبرو است.

او گفت: ما از کشورهایی که از پیشنهاد ما برای میزبانی این رویداد مهم حمایت کردند، سپاسگزایم. به عنوان سرزمین فرصت ها و همکاری ها، مشتاقانه منتظریم تا دنیا را گرد هم بیاوریم تا راه چاره های مؤثر برای مهم ترین چالش های پیش روی سیاره مان بیابیم.

RTA تا به امروز 50 درصد ناوگان تاکسی دبی را در سال 2020 به خودروهای هیبریدی دوستدار محیط زیست تبدیل نموده است و در نظر دارد تا سال 2027 کل ناوگان را پوشش دهد. علاوه بر این نخستین تاکسی هیدروژنی خاورمیانه هم به عنوان سرویس لیموزین در سال 2019 در فرودگاه دبی مستقر شد.

امارات متحده عربی بعلاوه متعهد شده است تا سال 2050 انتشار کربن را به صفر برساند. طرحی که به معنای سرمایه گذاری 600 میلیارد درهم در منابع انرژی پاک و تنوپذیر در سه دهه آینده خواهد بود.

عکس ها: شارژ اتوبوس های برقی نو دبی

Credit: RTA

منابع: The National News, KhTimes

منبع: دیجیکالا مگ

به "اتوبوس های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته به خیابان های دبی آمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوس های برقی با فناوری شارژ فوق پیشرفته به خیابان های دبی آمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید