علم و تکنولوژی

جستجوی ذرات مرموز شبح در تونل های زیرزمینی سرن

برای سال ها دانشمندان تصور می کردند که شناخت ذرات شبح در دنیای پیرامونی مان، می تواند درک ما را از ماهیت واقعی کیهان تا حد زیادی ارتقا دهد. این ذرات که تقریبا هیچ جرمی ندارند با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می کنند و برای بیش از 4 دهه است که از زیر تلاش های...

7 فروردین 1403

زنده باشی یا بمیری، برایم مهم نیست!

در حرکتی شوکه کننده، دستیار هوش مصنوعی کوپایلت مایکروسافت، در پاسخ به یک کاربر مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه گفت که زنده بودن یا مرگ آن کاربر اهمیتی ندارد.

20 اسفند 1402

هوش مصنوعی Gemini راهی اپ Google Messages می گردد

گوگل دقایقی قبل در نمایشگاه MWC 2024 گفت که هوش مصنوعی Gemini راهی اپ Google Messages می گردد تا قبل از ارسال SMS بتوانید از قابلیت های این هوش مصنوعی برای انجام کارهای مختلف استفاده کنید.

7 اسفند 1402

قدیمی ترین کورۀ فلزگری جهان در طالمسی اصفهان

من 25 سال پیش در طالمسی اصفهان از یک کورۀ ذوب فلز عکس گرفتم که قدمت آن به حدود 2 هزار و 700 سال قبل می رسید. این کوره تنها کوره ذوب فلز دنیاست که با این قدمت هنوز باقیمانده بود و نمی دانم که هنوز وجود دارد یا خیر!

15 بهمن 1402

اپلیکیشن های کاربردی در سفر به دبی

با پیشرفت عصر اطلاعات و جهانی دیجیتال، اپلیکیشن های کاربردی بیش از پیش نیازهای افراد به ویژه گردشگران در سفر را رفع کردند. امروزه دبی به عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان در کوشش است با استفاده از آخرین فناوری های روز جهان قدم های تازه ای...

20 آذر 1402

اسباب بازی 8 میلیارد تومانی با قابلیت پرواز عمودی، عکس

همشهری آنلاین نوشت: یک هواپیمای برقی 160 هزار دلاری (حدود 8 میلیارد تومان) با سرعت حدود 100 کیلومتر در ساعت به زودی جایگزین جت اسکی ها می گردد.

20 آبان 1402

فواید چشمگیر کراتاگوس برای سلامتی

صدها سال است که از زالزالک به عنوان یک داروی گیاهی برای مسائل گوارشی، بیماری های قلبی- عروقی و فشار خون بالا استفاده می نمایند.

5 شهریور 1402

واتساپ دست بردار نیست، هر روز یک قابلیت تازه

واتس اپ به زودی قابلیت اشتراک گذاری صفحه نمایش را در دستگاه های اندروید پشتیبانی خواهد کرد و اگر در دو دستگاه آخرین نسخه برنامه را داشته باشند اشتراگ گذاری صفحه واتس اپ برای آن ها امکان پذیر خواهد بود.

8 خرداد 1402

اگر قصد کاهش وزن دارید هر شب این 8 کار ساده را انجام دهید

حتی اگر در طول روز به انتخاب های غذایی سالم پایبند باشید، در ساعات سرانجامی شب و قبل از رفتن به رختخواب ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید که برنامه ی کاهش وزن شما را از مسیر خود منحرف کنند. در سرانجام یک روز پرمشغله، غذا می تواند از یک خوراکی ساده به منبعی...

3 اردیبهشت 1402

شیائومی پیش از رونمایی گوشی 13 اولترا طراحی آن را تایید کرد

بعد از مدت ها انتظار، شیائومی فردا از جدیدترین پرچم دار خود به نام 13 اولترا رونمایی می نماید. طی روزهای گذشته رندرهای غیر رسمی از این گوشی منتشر شد که جزئیات طراحی آن را به خوبی نشان می دهند. حالا خود شیائومی هم دست به کار شده و با انتشار چند تصویر از این...

28 فروردین 1402

10 نکته کاربردی برای اندروید تی وی که باید بدانید

چه شما دارای یک اندروید تی وی باشید و چه از یک تلویزیون معمولی استفاده می کنید، چند نکته ای را باید درباره تلویزیون های اندرویدی بدانید که به شدت آموزنده و مفید محسوب می شوند. در این مقاله، به شما یاری می کنیم بیشتر با این نوع تلویزیون مجذوب کننده آشنا...

16 فروردین 1402

اینگونه شارژدهی لپ تاپ خود را بهبود بخشید

زومیت نوشت: مایکروسافت در جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز 11 قابلیتی گنجانده است که باعث بهبود عمر باتری لپ تاپ ها می گردد.

13 فروردین 1402

رونمایی از کارگران مصنوعی در کره جنوبی!

مؤسسه ماشین آلات کره جنوبی اعلام نمود محققان این موسسه این ربات را طراحی نموده اند. این ربات می تواند محصولات باغی مانند میوه ها و سبزیجاتی را که در یک محیط بسته کشت می شوند، برداشت نموده و به تنهایی به مکان خاصی منتقل کند.

7 فروردین 1402

رازگشایی از پدیده شگفت انگیز خمیازه!

اولین بار در سال 2007 بود که در پژوهشی با موضوع خمیازه یک تئوری مهم درباره دلیل این پدیده ناشناخته مطرح شد. بر اساس این تئوری، خمیازه کشیدن یک راه ضروری برای خنک کردن مغز است. بنابراین، مغز های بزرگتر به خمیازه هایطولانی تری احتیاج دارند تا به درستی...

29 اسفند 1401

سال جاری احتمالا خبری از گلکسی S23 فن ادیشن نخواهد بود

اینطور که به نظر می رسد، سال جاری نباید منتظر عرضه مدل جدیدی از فن ادیشن به بازار باشیم چون ظاهرا پروژه ساخت گلکسی S23 فن ادیشن کنسل شده است.

20 اسفند 1401

دوکاتی؛ فِراریِ دنیای موتورسیکلت ها

درحال حاضر شرکت های موتورسیکلت سازی بیشتری توجه خود را به مدل های برقی معطوف کرده اند، اما سرنوشت دوکاتی به عنوان پیشتاز تولید موتور های بنزینی چه خواهد بود؟

1 اسفند 1401

سقوط 8 میلیارد دلاری ارزش بزرگ ترین تراشه ساز دنیا

شرکت اینتل پس از اینکه با پیش بینی عایدی بسیار ضعیف، وال استریت را مبهوت کرد، با ریزش حدود هشت میلیارد دلاری ارزش بازارش در معاملات روز آدینه روبه رو شد.

12 بهمن 1401

محبوب ترین هندزفری های سامسونگ در بازار ایران

برند سامسونگ از پرطرفدارترین برندهای بازار فناوری در ایران است. این برند هندزفری های محبوبی نیز فراوری نموده است.

4 بهمن 1401

فراوری برق از گیاهان؛ یک فناوری شگفت انگیز!

از گیاهان اغلب به عنوان منبع غذا، اکسیژن و تزئینات یاد می گردد، اما نه منبع برق. با این حال، دانشمندان کشف نموده اند که با مهار نقل و انتقال طبیعی الکترون ها در سلول های گیاهی، امکان فراوری برق به عنوان بخشی از یک سلول خورشیدی بیولوژیک سبز وجود دارد....

30 دی 1401

چرا دسترسی به داروی تازه آلزایمر سخت است؟

بیماران مبتلا به آلزایمر و خانواده های شان از انتشار خبری در تاریخ 6 ژانویه مبنی بر آن که سازمان غذا و داروی ایالات متحده درمان تازه ای را برای بیماری آلزایمر تایید نموده استقبال کردند.

25 دی 1401
تعداد: (191)