راهنمای کامل انتخاب کلاه کاسکت

به گزارش وبلاگ محمدی، یکی از اصلی ترین اصول هنگام انجام فعالیت های پرخطر مثل رانندگی، رعایت ایمنی است. خصوصاً در وسیله نقلیه ای چون موتور که هیچ عامل حفاظتی نیز ندارد. به همین خاطر مهم ارین نکته در موتور سواری استفاده از کلاه کاسکت است. با این که بسیاری از مردم این نکته را نادیده می گیرند، اما اندازه اهمیت آن طی آنالیز ها متعدد اثبات شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با دلیل ضرورت استفاده از کلاه کاسکت و بعلاوه ویژگی های یک کلاه کاسکت استاندارد آشنا کنیم. درباره خرید و قیمت کلاه کاسکت نیز صحبت خواهیم کرد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای کامل انتخاب کلاه کاسکت

چرا باید از کلاه کاسکت استفاده کنیم؟

موتور سیکلت به عنوان وسیله نقلیه ای که هیچ گونه محافظی در اطراف خود ندارد، شما را در معرض شدیدترین آسیب ها قرار می دهد و این مسأله به سبب سرعت بالای این وسیله در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، تشدید می گردد. زمانی که تصادفی رخ می دهد، مهم ترین نکته حفظ ناحیه سر و صورت است؛ چرا که ضربه شدید به سر می تواند مستقیماً منجر به مرگ گردد. بنابراین حداقل کاری که می توان برای فرار از مرگ انجام داد، استفاده از کلاه کاسکت است. طبق آمار منتشر شده، نزدیک به 63 درصد از موتورسواران دنیا از کلاه کاسکت استفاده می نمایند و این رقم در سرنشینان به 41 درصد کاهش می یابد.

این درحالی است که کلاه کاسکت می تواند خطر مرگ را تا 45 درصد کاهش دهد. با این وجود هنوز هم نزدیک به 40 درصد افراد استفاده از کلاه کاسکت را ضروری نمی دانند. در ادامه شما را با مزایای آن بیشتر آشنا می کنیم تا اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز کلاه ندارید، هر چه سریع تر برای خرید کلاه کاسکت اقدام کنید. از جمله مزایای این حافظ جان می توان موارد زیر را نام برد:

محافظت از سر و صورت در برابر ضربات وارده در اثر تصادف

بدیهی است که اصلی ترین و مهم ترین مزیت کلاه کاسکت، نقش حفاظتی آن در برابر ضربات است. این ویژگی باعث می گردد تا نقص ایمنی موتور به عنوان وسیله ای بدون چارچوب و حفاظ تا حدودی جبران گردد. استفاده از کلاه کاسکت می تواند جراحات وارده به سر و صورت را به مقدار 57 درصد کاهش دهد. دانستن همین نکته کافیست تا برای حفظ جان و سلامتی خود، استفاده از کلاه کاسکت را از قلم نیاندازید.

فراهم کردن دید بهتر از جاده

موارد متعددی وجود دارند که می توانند دید شما را کاهش دهند. از نور آفتاب گرفته تا گرد و غبار و گاهاً حشرات. کلاه کاسکت می تواند این عوامل را از سر و صورت شما دور نگه دارد تا دید بهتری به جاده داشته باشید. بعضی از کلاه ها قابلیت محافظت از چشم در برابر اشعه خورشید را دارند که بسیار مفید و کاربردی هستند.

انواع کلاه کاسکت

حالا که با مزیت ها و ضرورت استفاده از کلاه کاسکت آشنا شدید، بد نیست اطلاعات مختصری درباره انواع آن نیز داشته باشید تا در خرید کلاه کاسکت بهتر عمل کنید و برترین گزینه را انتخاب کنید. به طور کلی کلاه ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که آن ها را آنالیز نموده و به جزئیات هر یک پرداختیم.

کلاه کاسکت تمام رخ

ایمن ترین نوع کلاه کاسکت، کلاه تمام رخ یا کلاه کاسکت فک ثابت است. این نوع از کلاه کاسکت ایمنی مورد قبولی را برای سرنشینان موتور سیکلت فراهم می نمایند و از آن جا که تمام قسمت های سر و صورت را پوشش می دهد، احتمال بروز آسیب در صورت وقوع تصادف را بسیار کم می نماید. البته این کلاه ها ممکن است سختی هایی نیز داشته باشند؛ برای مثال در فصول گرم سال استفاده از کلاه فک ثابت به سبب بالا رفتن دما سخت می گردد. هم چنین برای صحبت با تلفن همراه باید آن را به طور کامل از سر خارج کنید.

بعضی از کلاه کاسکت های تمام رخ با قابلیت جدا کردن قسمت فک طراحی می شوند. این کلاه ها که تحت عنوان کلاه کاسکت فک متحرک شناخته می شوند، گزینه خوبی برای آن دسته از موتورسوارانی هستند که می خواهند در شرایط خاص از قسمت فک استفاده نموده و در بقیه اوقات آن را جدا نمایند. هم چنین انواع دیگری از کلاه کاسکت از جمله کلاه آفرود در دسته کلاه های فک ثابت قرار می گیرند. در واقع انواع مختلف کلاه کاسکت فک ثابت با اعمال تغییراتی بر مدل اصلی ایجاد می شوند و به این ترتیب ویژگی های تازه و منحصر به فردی پیدا می نمایند.

کلاه کاسکت بدون فک

کلاه کاسکت های بدون فک دسته دیگری از کلاه ها هستند که برای انجام امور روزمره با موتور سیکلت های کلاس استریت و اسکوتر ها استفاده می شوند. این کلاه ها در مقایسه با کلاه فک دار ایمنی کمتری دارند؛ بنابراین اگر موتورسوار حرفه ای هستید و در پیست مسابقه از آن استفاده می کنید، حتماً یک کلاه کاسکت فک ثابت داشته باشید. از مزایای کلاه بدون فک می توان ب استفاده آسان از آن برای امور روزمره اشاره نمود. جریان هوا در این نوع کلاه باعث می گردد تنفس راحت تری داشته باشید.

استاندارد های کلاه کاسکت

برای آن که یک کلاه مناسب تهیه کنید، باید به بعضی از موارد مثل دارا بودن استاندارد های لازم توجه داشته باشید. انواع مختلفی از استاندار ها برای خرید موتور سیکلت مد نظر هستند که هر یک از آن ها به ویژگی های خاصی از کلاه اشاره می نمایند. برای مثال استاندار DOT و ECE ایمنی کلاه از جهت کنترل ضربه وارد شده، مقاومت در برابر انرژی و مقاومت در برابر نفوذ جسم خارجی را آنالیز می نماید. بنابراین کلاهی که استاندارد DOT یا ECE را دریافت نموده، از جهت موارد گفته شده کاملاً ایمن است. البته کلاه کاسکت هایی که در ایران ساخته می شوند این استاندارد را نداشته و به جای آن، استاندارد ملی ایران را دارا می باشند.

یکی دیگر از استاندارد هایی که در این زمینه مطرح است، استاندارد ECE یا پرتاب کلاه بر شیء فلزی است که تقریباً همان شاخصه های استاندارد DOT را آنالیز می نماید؛ با این تفاوت که ویژگی هایی از جمله مقاومت در برابر اصطکاک و باز شدن بند چانه نیز در آن در نظر گرفته می گردد.

برترین برند های کلاه کاسکت را از کجا بخریم؟

پس از آشنایی با مزایای کلاه کاسکت و شناخت کلاه خوب، بهتر است مختصر اطلاعاتی درباره برترین برند های کلاه کاسکت داشته باشید. برند هایی که سال هاست در این حیطه فعالیت نموده و با بهره گیری از تازهترین فناوری ها، کلاه کاسکت های باکیفیت را به بازار جهاین عرضه می نمایند. SMK، RAPIDO، LS2 و Redine نمونه هایی از برترین برند های کلاه کاسکت هستند که می توانید برای خرید کلاه کاسکت در نظر داشته باشید.

در بین کلاه کاسکت هایی که نام برده شد در طبق آمار رضایت مشتری کلاه کاسکت SMK محبوبیت بالایی دارد، زیرا به نسبت قیمت و کیفیت بسیار خوبی دارد.

توجه کنید که خرید کلاه کاسکت از فروشگاه های معتبر، ضامن کیفیت کلاه است. حتماً از فروشگاه هایی خرید کنید که کلاه را به همراه تمام لوازم داخل جعبه در اختیارتان قرار دهد و هم چنین، امکان حمایت از آسیب های احتمالی کلاه را داشته باشد. برای مثال اگر احتیاج به طلق کلاه کاسکت داشتید، باید بتوانید با مراجعه به همان فروشگاه، طلق را تهیه کنید.

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم ضمن مطلع کردن شما از مزایای کلاه کاسکت، شما را با ویژگی های یک کلاه کاسکت استاندارد نیز آشنا کنیم. حالا می دانید که برای حفظ سلامت جان خود، باید اصول رانندگی را رعایت نموده و از کلاه کاسکت بهره ببرید. برای اطلاع از قیمت کلاه کاسکت و بعلاوه خرید کلاه کاسکت، می توانید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.یادتان نرود برای بچه ها نی کلاه کاسکت بچه گانه تهیه کنید زیرا تمام چیزهایی که گفتیم دوبرابر برای آنان اهمیت پیدا می نماید. امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید و کاربردی باشد.

منبع: اتاق

به "راهنمای کامل انتخاب کلاه کاسکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل انتخاب کلاه کاسکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید