ادینبورگ: هری پاتر در دنیای واقعی!

به گزارش وبلاگ محمدی، زادگاه هری پاتر کجاست؟

مرکز اسکاتلند یعنی شهر ادینبورگ، زادگاه عده ای از بزرگان تاریخ ادبیات این کشور است. نویسندگانی چون روبرت لویی استیون، الکساندر مک کال اسمیت، آرتور کانن دویل و بعضی دیگر؛ اما در این میان نام جی کی رولینگ، نویسنده و خالق سری داستان های هری پاتر بیش ازهمه می درخشد.

ادینبورگ: هری پاتر در دنیای واقعی!

می توان گفت اگر کسی داستان هری پاتر و چوب جادویش را نشنیده باشد، احتمالا از کره مریخ آمده است! رولینگ، خالق این مجموعه داستان ها، چشم انداز ها ادینبورگ را مانند ساختمان های بلند قرون وسطایی، کوچه های باریک قدیمی و مدارس محلی آن را همانطور که در واقعیت وجود دارد، این بار در دنیای خیالی هری پاتر، با قلمش به تصویر کشیده است. با وبلاگ محمدی همراه باشید تا با این جاذبه ها در دنیای واقعی بیشتر آشنا شوید.

پارک هالیرود (Holyrood):

پیشنهاد میکنیم در سراشیبی بلند ترین قله، با یک پیاده روی تند در کنار صخره های سنگی، از قدیمی ترین قهوه خانه این منطقه بازدید کنید و با هازگیمیت بیشتر آشنا شوید.

خیابان کندل میکر (Candlemaker Row):

اگر میخواهید فضای دنیای جادوگران برایتان کاملا تداعی گردد، به خیابانی که به کلیسای گریف ریاس راه پیدا می نماید، یعنی خیابان کندل میکر بروید.در این کوچه باریک، باشگاه هایی برای دانش آموزان کم سن، مغازه های مختلف از جمله گراس مارکت و اولی واندر را می بینید.پس از آن به خیابان ویکتوریا بروید جایی که به گفته هوادارن هری پاتر، به فضای ذهنی رولینگ بسیار نزدیک است.

هتل بالمورال (Balmoral):

با وجود هتل های زیبا در ادینبورگ، هتل لوکس بلمورال با اشراف به خیابان پرنسس، کالتون هیل و جایگاه آرتور، یکی از برترین چشم انداز های شهر را دارد. اقامت یک شبه شما در این هتل با عظمت، به صرف چای در حیاط و تماشای امضای مجسمه به دست رولینگ برای هواداران هری پاتر بسیار جالب خواهد بود.

دبیرستان جورج هریوت (George heriot):

دبیرستان جورج هریوت که در محله کلیسای گریف ریاس و خیابان کندل میکر قرار گرفته است، با نمایی شبیه به قلعه های مستحکم به سبک دوران رنسانس است. جایی که رولینگ هر روز نمای برج مانند آن را از پنجره کافه می دید. به نظر می رسد این همان جایی است که رولینگ برای به تصویر کشیدن قلعه هاگوارتز از آن الهام گرفته است. در حالت عادی می توان یک نگاه اجمالی و دزدکی از محوطه کلیسا یا دروازه آهنی به آن داشت اما در طی جشنواره سالانه هنر ادینبورگ، می توانید به داخل این مدرسه بروید.

کافه اسپون (Spoon):

کافه اسپون یا نیکولسون، همان جایی است که رولینگ در آن اولین سری هری پاتر، یعنی هری پاتر و سنگ جادو را نوشت. داستان روایتی است از یک مادر تنها، که در پی آسایش خود و خانواده اش است. رولینگ در این کافه یک اسپرسو سفارش می داد، و از صبح تا شب می نوشت. بهتر است پس از پیاده روی در این شهر قدیمی، به کافه اسپون بروید و با حال و هوایی جادویی، ناهار خود را میل کنید!

کلیسای گریف ریارس (Greyfriars):

هواداران هری پاتر به محض تماشا این چشم انداز، تصاویر زیادی از فیلم های هری پاتر برایشان تداعی می گردد. شاید یکی از دلیل های معروف شدن این قبرستان خوابیدن سگی به روی قبر صاحبش به مدت 14 سال، در قرن 19 میلادی بود که پایان همانجا جان خودش را از دست داد و از او به عنوان اولین چهار پایی که در قبرستان انسان ها دفن شد نام می برند.

منبع: الی گشت

به "ادینبورگ: هری پاتر در دنیای واقعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادینبورگ: هری پاتر در دنیای واقعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید