ادبیات

کتاب زندگینامه خالق قصه های مجید در هرمزگان معرفی گشت، مرادی کرمانی، چگونه گوهرنابِ خودش را پیدا کرد؟

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، شما که غریبه نیستید عنوان زندگینامه هوشنگ مرادی کرمانی، از نویسندگان بزرگ ادبیات بچه ها ایران است.

16 شهریور 1402

انتقاد قهرمان دنیا به پوشش علیرضا دبیر

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی به پوشش علیرضا دبیر در مجالس رسمی انتقاد کرد.

31 فروردین 1402

تولیدات مکتوب ما در حوزه تنظیم گری فضای مجازی خیلی محدود است

برنامه گفت وگوی فرهنگی به مناسبت هفته کتاب با موضوع نقد و بررسی آثار مکتوب در حوزه تنظیم گری در فضای مجازی از رادیو گفتگو پخش شد.

29 آبان 1401

10 سریال تلویزیونی که سال 2023 به سرانجام خواهند رسید

سال جاری از آن سال هایی است که بسیاری از سریال های تلویزیونی محبوب از آتلانتا تا مردگان متحرک و یا بهتره با ساول تماس بگیری به انتها خواهند رسید. هر چند بعضی از این سریال های تلویزیونی، مانند چیزهای بهتر، نسبت به بعضی دیگر مانند اوزاروک انتها بهتری داشتند....

24 آبان 1401

داستان Life is Strange: True Colors در یک رمان ادامه پیدا خواهد کرد

مجموعه زندگی عجیب است یکی از بهترین موارد در سبک تصمیم گیری است. این عناوین با داستان زیبا و گیم پلی خوب یکی از بهترین تجربه ها را در اختیار کاربران قرار می دهند. بازی رنگ های واقعی (True Colors) را می توان بهترین بازی این مجموعه دانست. این بازی با داستان گیرا...

19 مرداد 1401

مقبره الشعرای تبریز ، تجلی تاریخ پر افتخار ادبیات ایران

تبریز را باید شهر ادیبان و بزرگان دانست، شهری که تاریخش پر از افتخارهای ملی بوده است. این شهر در دل خود شاعران، ادیبان و نویسندگان متعددی را پرورش داده که هر کدام نقش پر رنگی در اعتلای جایگاه فرهنگی ایران در بین جهانیان به عهده داشته اند. تبریز آرامگاه...

12 مرداد 1401

چهره ای متفاوت از جاوید سریال یاغی؛ علی مسرور کنار پانته آ پناهی ها

علی مسرور به تازگی عکسی را کنار پانته آ پناهی ها منتشر نموده است.

31 تیر 1401

آیین اختتامیه چهار راه نیمه اسفند برگزار می گردد

تهران (پانا) - ایوب آقاخانی، طراح و دبیر دومین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی اقتباسی چهار راه خاطرنشان کرد که اختتامیه این رویداد 14 تا 16 اسفندماه برگزار می گردد و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

3 خرداد 1401

فاجعه پل Tay و شعری که برای آن سروده شد

پل Tay در انگلستان که در زمان خود طولانی ترین پل دنبا بود، در اثر یک طوفان سهمگین فروریخت و مسافران یک قطار مسافری را به درون رودخانه فرو برد. این حادثه باعث معروفیت یکی از بدترین شاعران آن دوران شد.

8 اردیبهشت 1401

بازی های رومیزی حامی ایمنی و طوطی و بقال برگزیده شدند

رتبه های اول و سوم نخستین جشنواره کالا ها و محصولات فرهنگی استان تهران در بخش اسباب بازی به اداره کل تفریح های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تعلق گرفت.

27 فروردین 1401

کتاب مجموعه شعر شاعران شهرستان اشکذر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، کتاب مجموعه شعر شاعران شهرستان اشکذر با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سوی انتشارت یادداشت نو در زمستان 1400 به چاپ رسیده و مشتمل بر اشعار 17 تن از شاعران شهرستان است.

10 اسفند 1400

ادینبورگ: هری پاتر در دنیای واقعی!

زادگاه هری پاتر کجاست؟مرکز اسکاتلند یعنی شهر ادینبورگ، زادگاه عده ای از بزرگان تاریخ ادبیات این کشور است. نویسندگانی چون روبرت لویی استیون، الکساندر مک کال اسمیت، آرتور کانن دویل و بعضی دیگر؛ اما در این میان نام جی کی رولینگ، نویسنده و خالق سری داستان...

8 اسفند 1400

آیا فلسفه یک دانش است؟

خبرنگاران)ایبنا)- نویسنده: جاناتان ایجید/ مترجم: سیدامین موسوی زاده: اگر فلسفه دانش نیست، پس چیست؟ کتاب تازه تیموتی ویلیامسون با ایده های مخالف در خصوص این رشته و جایگاه آن در دنیا روبه رو می گردد. تیموتی ویلیامسون (متولد 1955) فیلسوف بریتانیایی متولد سوئد...

26 دی 1400

آتش دوباره به دکه ها رسید

به گزارش خبرنگاران؛ دومین شماره از ماهنامه ادبی- هنری آتش با مدیر مسئولی محمد عسلی و سردبیری عبدالرحمان مجاهدنقی به چاپ رسید.

10 آذر 1400

کارگاه آموزشی نویسندگی خلاق در لرستان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، رضا نیازی درباره برگزاری این کارگاه گفت: در راستای تفاهم نامه فعالیت های فرهنگی با خانه کتاب و ادبیات ایران مبنی بر برگزاری دوره های داستان نویسی، این کارگاه آموزشی با حضور داوود ملکی صیدآبادی به اسم مدرس برگزار...

1 آبان 1400

ناهید رحیمی از فاخته های ناصره اش می گوید!

خبرنگاران/قم نویسنده جوان و بین المللی آثار کودک و نوجوان و البته کتاب فاخته های ناصره به بیان اهداف و مبانی فکری خود برای انتشار کتاب خود با موضوع مهدویت پرداخت.

22 شهریور 1400

پول از رفیق بد و زغال خوب اعتیادآورتر است

یک زمانی تا حرف دخانیات به میان می آمد، همه حواس ها می رفت سمت سیگار. به خصوص این که سیگار تحت پوشش شرکت دخانیات است و هیچ دود و دم دیگری به جز سیگار زیرنظر این شرکت مدیریت نمی گردد.

4 تیر 1400

شعر شهادت امام حسن مجتبی (ع) (دوبیتی و اشعار کوتاه و بلند)

دوباره داغی دیگر بر پیشانی پینه بسته این شهر و ننگی بر دامن آلوده نفاق و این پیکر فرزند ریحانه رسول است که بی جان و مسموم، میان حجره دربسته خیانت جعده، بر زمین نقش بسته و این پاره های جگر آسمان است که در میان این تشت، به بازگویی واقعه نشسته است. امام حسن...

2 خرداد 1400

عبدالله رضوی عماد، نویسنده همدانی درگذشت

به گزارش خبرنگاران در همدان، عبدالله رضوی عماد متولد سال 1324 در همدان بود. از این نویسنده سه اثر به چاپ رسیده است و اثری دیگر از وی در انتظار چاپ است.

26 فروردین 1400

2 دلیلی که باید رمان ایرانی هم خواند

کامران محمدی می گوید: نمی توانم به مخاطبی که بهترین آثار سراسر جهان را در دسترسش دارد بگویم این ها را رها کن و رمان ایرانی بخوان. ولی به دو دلیل می گویم رمان ایرانی هم بخوان.

22 فروردین 1400
تعداد: (33)