ناهید رحیمی از فاخته های ناصره اش می گوید!

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرنگاران/قم نویسنده جوان و بین المللی آثار کودک و نوجوان و البته کتاب فاخته های ناصره به بیان اهداف و مبانی فکری خود برای انتشار کتاب خود با موضوع مهدویت پرداخت.

ناهید رحیمی از فاخته های ناصره اش می گوید!

ناهید رحیمی در گفت وگو با وبلاگ محمدی بیان نمود: از سال 84 فعالیت و همکاری خود را با نشریات بچه ها و نوجوان و بعلاوه نشریات مهدویت از جمله ملیکا، انتظار نوجوان، ساعت سه و سه یک سه شروع کردم و همین شروعی شد برای آشنایی با موضوعات مهدوی با مخاطب گروه سنی کودک و نوجوان که سبب شد متوجه غفلت از سوالات این قشر و عدم پاسخ به آن ها شوم، لذا زاویه دید مناسبی هم در این عرصه نبوده به طوری که بیشتر مباحث به صورت کلیشه و کلی و شعاری مطرح می شد که باورپذیر نبودند، همین موضوعات دست به دست هم داد که دست به نوشتن کتاب هایی شوم که درخور مشغله های فکری این قشر باشد.

وی اضافه کرد: خط فکری بنده از ده سال پیش دراین جهت نهاده شد و داستان هایی با پشتوانه هایی بسیار قوی و ناشی از تحقیقات چند بعدی من در این زمینه بود، از این رو سعی براین شد که به جهت مخاطب باهوش و تنوع طلب من خلاقیت کار افزایش یابد و به همه سوالات و چالش های وی پاسخ داده گردد.

رحیمی از تاثیر مثبت تاخیر در چاپ و انتشار آثارش گفت و اظهار کرد: این روال طولانی و پرمکث چاپ کتب باعث پختگی و کامل تر شدن آن ها و بازنویسی و ویراستاری حرفه ای به وسیله اساتید محترم می شد، در امسال هم نشر محترم ساد و برنده جایزه جلال این داستان ها را مطالعه و مناسب تایید کردند که منجر به انتشار کتاب فاخته ناصره شد.

این فعال ادبی در مورد محتوای این داستان ها اعلام نمود: این کتاب حاوی هفت داستان در یک مجموعه داستان است که روایت از زوایا و ابعاد متفاوت تری در موضوع مهدویت و انتظار مطرح شده و شیعیان کم وبیش آشنایی با آن ها دارند، لذا شیوه بحث متفاوت نسبت به کتب مشابه خود است و براساس روایات و اسناد حقیقی در کنار شخصیت های خیالی برای پیش برد بهتر قصه است.

این نویسنده خوش ذوق، دغدغه خود را پاسخی جامع و کامل به احتیاج مخاطبین اسم کرد که با زبانی ساده، ملموس و قابل درک مباحث مطرح شده، مباحثی که برای خود او هم تا سنین جوانی سوال و ابهام برانگیز بوده است.

وی چینش فاخته های ناصره را تعمدا از بازه زمانی نزدیک به دور طراحی کرد و دراین خصوص اظهار کرد: برای بیان روایات از زمان حال به گذشته استفاده شده، در کتاب هم یک سری وقایع تاریخی به چشم می خورد، چراکه وقایع دوران زیست امام زمان(عج) و سه ائمه آخر برای بیشتر مخاطبین من مجهول و نامأنوس بود و اطلاع کافی در این باره وجود نداشت.

رحیمی تاریخ خوانی را یک امر مهم در فراگیری و علم به گذشته برشمرد و گفت: قشر نوجوان باید پویا و فعال باشد و به هرآنچه می شنود بسنده نکند، ازین رو روحیه جویندگی و تحقیق را باید در خود پرورش دهد و ابهامات فکر خود را با تاریخ خوانی و تحقیق و جستجو رفع کند.

وی هدف خود از نشر این کتاب را سیر تاریخی افراد بعد از خواندن آن بیان نمود و اضافه کرد: در واقع بعد از مطالعه کتاب باید خواننده به درک وقایع و نکات کتاب برسد و در آنها تفکر کند، از نظر بنده این خیلی مهم است که بعد مطالعه یک اثر در آن بیندیشد و این برای نویسنده هم بسیار شادی آور است، لذا ما در عصری به سر می بریم که مباحث دینی و مذهبی با چالش ها و شبهات زیادی روبه رو است و بدون سند و پشتوانه منطقی نمی توان مطلبی را القا کرد.

نویسنده کتاب فاخته های ناصره از مسائل سرراه خود برای نوشتن کتاب گفت و اظهار کرد: اولین و مهمترین مسئله پیش رو نبود منابع و اسناد قابل دسترس در این موضوع بود، به خصوص که بسیاری از داستان هایی که بنده طی این 10 سال نوشتم به علت نبود سند متقن و محکم حذف می شدند.

رحیمی نبود پاسخی مناسب و واحد برای منابع روایی کتاب خود را از دیگر مسائل برشمرد و گفت: خیلی از اسناد به علت چندپارگی و تفسیرهای متعدد آن باعث غیرقابل قبول شدن آن ها به خصوص در مذهب تشیع می شد و بنده با تلاشی مضاعف سعی در گردهم آیی مناسب و یکپارچه داستان ها کردم که امیدوارم به مذاق مخاطب خوش آمده باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ناهید رحیمی از فاخته های ناصره اش می گوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناهید رحیمی از فاخته های ناصره اش می گوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید