استفاده از خاک مریخ برای چاپ سه بعدی

به گزارش وبلاگ محمدی، در تحقیقات تازه فضانوردان دریافتند می توان از خاک مریخ برای چاپ سه بعدی در این سیاره استفاده کرد، این یافته ها برای ماموریت های انسانی یک موهبت محسوب می شود.

استفاده از خاک مریخ برای چاپ سه بعدی

محققان دریافتند خاک مریخ می تواند به عنوان یک ماده چاپ سه بعدی عمل کند، به این معنی که می توان از آن برای ساخت اقلام در سیاره سرخ استفاده کرد.

در مجموعه ای از آزمایش ها، آمیت باندیوپادی، استاد دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه ایالتی واشنگتن و تیمش از سنگی خرد شده شبیه سازی شده مریخ برای نشان دادن قابلیت های آن به عنوان یک ماده چاپ سه بعدی استفاده کردند. نتایج ممکن است برای ماموریت های خدمه آینده به مریخ بسیار مهم باشد.

باندیوپادی در بیانیه ای گفت: در فضا، اگر بخواهیم به یک ماموریت سرنشین دار فکر کنیم، چاپ سه بعدی چیزی است که باید اتفاق بیفتد، زیرا ما واقعا نمی توانیم همه چیز را از اینجا حمل کنیم، و اگر چیزی را فراموش کردیم، نمی توانیم برای دریافت آن برگردیم.

علاوه بر رسیدگی به مسائل لجستیکی، ساخت اشیاء در مریخ هزینه ها را کاهش می دهد؛ برای مثال در شاتل فضایی، هر کیلوگرم محموله حمل شده به مدار پایین زمین، ناسا 54000 دلار هزینه داشته است.

میانگین فاصله بین زمین و مریخ 140 میلیون مایل (225 میلیون کیلومتر) است و هزینه دریافت تدارکات برای سیاره سرخ بسیار بیشتر از ایستگاه فضایی بین المللی در مدار پایین زمین است.

در بیشتر آزمایش های چاپ سه بعدی، محققان مقادیر مختلفی از سنگ شبیه سازی شده مریخ را با آلیاژ تیتانیوم ترکیب کردند. آن ها همچنین تلاش کردند تا یک ماده پرینت سه بعدی از سنگ شبیه سازی شده خالص بسازند.

آن ها مواد خشک را تا دمای 3632 درجه فارنهایت (2000 درجه سانتیگراد) گرم کردند و سپس مواد ذوب شده را در یک چاپگر سه بعدی ریختند تا مواد را به اشکال و مقدار های مختلف بسازند. محققان هر جسم را از نظر استحکام و دوام آزمایش کردند.

این تیم کشف کرد که مخلوطی حاوی 5 درصد سنگ لیت سخت تر و قوی تر از آلیاژ تیتانیوم به تنهایی است. سنگ خالص پس از سرد شدن پس از چاپ ترک خورد، اما تیم پیشنهاد کردند که می توان از آن برای پوشش محافظ تشعشع استفاده کرد، که تحت تاثیر ترک ها قرار نمی گیرد.

باندیوپادی می گوید: این نشان می دهد که چاپ سه بعدی، امکان پذیر است و شاید ما باید در این راستا بیشتر بیاندیشیم، زیرا این فقط ساخت قطعات پلاستیکی ضعیف نیست، بلکه قطعات کامپوزیت فلز-سرامیک است که قوی هستند و می توانند برای هر نوع قطعات ساختاری استفاده شوند.

بیشتر بخوانید

منبع:space

وبلاگ محمدی فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "استفاده از خاک مریخ برای چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از خاک مریخ برای چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید