ایده هایی برای انتخاب میز تلویزیون برای اینکه لذت بیشتری از فیلم تماشا ببرید

به گزارش وبلاگ محمدی، میز تلویزیون دقیقا به میزان تلویزیون اهمیت دارد. شاید شما هم دقت نموده اید که معادل وقتی که برای انتخاب یک تلویزیون مناسب صرف می کنید برای انتخاب یک میز تلویزیون خاص و زیبا هم صرف می کنید. حتی جای قرارگیری این نوع میز هم اهمیت دارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا مطلبی جامع در این مورد بنویسیم تا بتوانید دکوراسیون داخلی خود را زیباتر نموده و یک نقطه کانونی شیک درست کنید.

ایده هایی برای انتخاب میز تلویزیون برای اینکه لذت بیشتری از فیلم تماشا ببرید

میز تلویزیون نو و شیک در دکوراسیون منزل با نکات و ایده های نو

محل قرارگیری میز تلویزیون، اینکه چه نوع میزی انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد و اینکه چطور تلویزیون و میز آن را به نقطه کانونی خانه خود تبدیل کنید یکسری نکات و ایده های خاص دارد. به روز ترین میز تلویزیون هم بدون رعایت این موارد جلوه ای نخواهد داشت. پس با هم ادامه مقاله را می خوانیم تا ببینیم این نکات دقیقا چه مواردی هستند:

  • ابعاد میز تلویزیون نوتان را عظیمتر از تلویزیون در نظر بگیرید چون فقط هدف این نیست که پایه های تلویزیون روی آن قرار بگیرند بلکه باید حاشیه رفت و آمد به وسیله میز تلویزیون شیک شما معین گردد. اگر فضای کافی ندارید تنها کمی میز را عظیمتر از سایز کلی تلویزیون در نظر بگیرید اما اگر فضای زیادی دارد تا حد امکان ابعاد میز را عظیمتر بگیرید تا از باکس های آن برای گذاشتن وسایل دکوری بهره ببرید.
  • اشکال و طراحی میز تلویزیون باکس دار بسیار مهم است و بستگی به وسایلی خواهد داشت که قصد خرید دارید. به اسم مثال می توانید از فضای آن برای قرار دادن کتاب، کنسول بازی، گلدان، وسایل دکوری و تزئینی و غیره بهره ببرید. سعی کنید قفسه و باکس های میز تلویزیون بدون در باشد تا راحتتر باشید.
  • رنگ میز تلویزیون باید متناسب با رنگ فرش و دیوار محل نصب یا قرارگیری آن باشد. این حساسیت برای میز تلویزیون تو دیواری یا میز تلویزیون اسپرت وجود ندارد اما برای میز تلویزیون پایه دار باید به تناسب رنگ آن با محیط اطراف، منزل و حتی فرش یا کفپوش دقت داشته باشید.
  • طراحی دیوار پشت تلویزیون برای میز تلویزیون دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد تا حدی که در دکوراسیون داخلی به تی وی وال مشهور شده است و قبلا مطلبی جامع در خصوص آن نوشته ایم و حتما توصیه می کنیم که مطالعه کنید.
  • هماهنگی با سبک دکوراسیون داخلی از ملزومات انتخاب میز تلویزیون دیواری ساده و زیباست. به اسم مثال میز تلویزیون کلاسیک باید از جنس چوب همراه با کنده کاری و تزئینات باشد تا ارزش هنری بالایی پیدا کند و تناسب با سبک دکوراسیون داخلی معین باشد. از طرفی میز تلویزیون چوبی ساده بدون هیچ گونه پرداخت خاص (میز تلویزیون روستیک) مناسب سبک روستیک یا روستایی است. میز تلویزیون ام دی اف دیواری برای سبک داخلی مدرن و میز تلویزیون طرح سنگ (میز تلویزیون لوکس) برای سبک دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری مناسب است. عدم توجه به این موضوع باعث خواهد شد تا حسابی توی ذوق بزند و دکوراسیون شما را بی نظم نشان دهد.
  • متراژ و مساحت خانه در انتخاب نوع میز تلویزیون ساده یا طرح دار، رنگ روشن یا تیره به متراژ خانه هم دقت کنید. میز تلویزیون سفید برای خانه های کوچک و نقلی مناسبتر است در غیر این صورت تلویزیون شما را کوچک نشان خواهد داد. کسانی که مایل هستند فضای قرارگیری تلویزیون را عظیم و دلباز نشان دهند می توانند از میز تلویزیون آینه ای یاری بگیرند که به وسیله بازتاب نور فضا را عظیمتر نشان می دهد.
  • جای مناسب میز تلویزیون فضایی است که با مبلمان 7 یا 9 نفره هم دید کامل نسبت به تلویزیون وجود داشته باشد. در ضمن زیر پنجره جای مناسبی برای قرار دادن میز تلویزیون نیست چون نور خورشید باعث اذیت شدن چشم می گردد. فاصله مناسب میز تلویزیون دیواری مدرن یا ثابت شما، باید معادل 2 برابر ارتفاع صفحه نمایش باشد. میز تلویزیون چوبی شیک خود را در کنار شوفاژ و بالای شومینه هم قرار ندهید چون باعث آسیب به چوب و بعلاوه قطعات حساس الکترونیکی آن خواهد شد. گاهی اوقات بهتر است گوشه خانه را برای میز تلویزیون ام دی اف ساده و شیک خود در نظر بگیرید چون معمولا نورگیری کمتری دارند.
  • میز تلویزیون تمام چوب باید در کنار مبلمان چوبی مرغوب و با کیفیت مثل مبلمان چستر و یا سلطنتی قرار بگیرد. نظم و تناسب بین این دو اهمیت بسیار زیادی دارد و به راحتی می توانید یک نقطه کانونی شیک ایجاد کنید.

همانطور که مشاهده کردید انتخاب درست میزهای تلویزیون و محل قرارگیری آن خیلی مهمتر از خرید میز تلویزیون مقرون به صرفه یا لوکس است. هزینه خرید این نوع میزها تنها به بودجه شما بستگی دارد. با خرید میز تلویزیون سلطنتی لزوما دکوراسیون شما زیبا و لاکچری نخوهد شد مگر اینکه نکات گفته شده به درستی رعایت شوند.

منبع: اتاق

به "ایده هایی برای انتخاب میز تلویزیون برای اینکه لذت بیشتری از فیلم تماشا ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده هایی برای انتخاب میز تلویزیون برای اینکه لذت بیشتری از فیلم تماشا ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید