ایران مرکز کیک بوکسینگ آسیا بود، باید صندلی گذشته را بدست آوریم

به گزارش وبلاگ محمدی، محمدرضا عبدی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا 15 سال قبل با کوشش محمد قاسم منوچهری و یاری های خوب مسئولان وقت کمیته ملی المپیک به مرکزیت ایران تأسیس شد و طی 24 ما کوشش بی وقفه ثبت و توسط شورای المپیک آسیا (OCA) رسمیت آن صادر شد، ولی با تغییرات اجرا شده در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک ایران، این صندلی از دست رفت.

ایران مرکز کیک بوکسینگ آسیا بود، باید صندلی گذشته را بدست آوریم

وی ادامه داد: پیش از سال 2003 سازمان های کیک بوکسینگ زیادی در دنیا بودند که اغلب در بخش تجاری یعنی برگزاری مسابقات پولساز فعالیت می کردند. یعنی چیزی به صورت هدفمند وجود نداشت و به همین دلیل هم از سوی سازمان تربیت بدنی وقت جدی گرفته نمی شد.

این کارشناس ورزشهای رزمی اضافه نمود: استاد محمد قاسم منوچهری با همکاری مهندس هاشمی طبا و بهرام افشارزاده که مسئولیت کمیته ملی المپیک وقت را برعهده داشتند، کوشش زیادی داشت و پس از دو سال رایزنی، سفر و زحمات زیاد که با صرف هزینه هنگفت شخصی همراه بود، پیروز به جلب نظر شورای المپیک آسیا شد تا اینکه در سال 2005 کیک بوکسینگ از سوی شورای المپیک آسیا پذیرفته و فدراسیون آسیایی آن به مرکزیت ایران و مسئولیت ایشان تأسیس و به تمام کمیته های ملی المپیک 45 کشور آسیایی معرفی گشت. اقدامی که باعث خوشحالی ورزشکاران پرتعداد این رشته در ایران شد و ما هم با برگزاری مسابقات دنیای کیک بوکسینگ در همان سال به میزبانی همدان پتانسیل بالای خود در امر برگزاری و قهرمانی را به رخ مسئولان داخلی و خارجی کشیدیم.

عبدی با اشاره به تغییرات اجرا شده در رأس کمیته بین المللی المپیک در سال 1384، گفت: متأسفانه این تغییرات نه تنها کرسی مهم و با ارزش هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) را از ورزش ایران گرفت، بلکه باعث شد تا عدم اشراف مکفی مسئولان جدید مستقر در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک آن موقع از فرایند راه اندازی، تأسیس فدراسیون آسیایی کیک بوکسینگ و رسمیت آن در OCA، خاتمه این کرسی مهم از ایران گرفته، مقر و مسئولیت آن به بیشکک قزاقزستان منتقل شد و وزیر ورزش قرقیزستان بعنوان رئیس جدید معرفی گردید.

وی ادامه داد: خوشبختانه اخبار خوبی این روزها از کیک بوکسینگ ایران شنیده می گردد. مسئولان فعلی فدراسیون انجمن های ورزشهای رزمی مشکل کیک بوکسینگ را به خوبی درک نموده و با دعوت از منوچهری و حمایت از وی، گام مؤثری در برطرف این مشکل برداشته شده است.

قهرمان کیک بوکسینگ دنیا سال 2000 یونان در انتها گفت: مطمئن هستم اگر ارگان های مسئول، مانند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همکاری نمایند، بازهم می توانیم این کرسی مهم در شورای المپیک آسیا را بدست آوریم. دریافت مسئولیت فدراسیون کیک بوکسینگ آسیا و انتقال مقر آن به تهران امری سخت، اما با توانمندی های منوچهری، تحصیلات مرتبط وی در دکتری مدیریت ورزشی، قهرمانی های دنیای او در سنوات قبل، ارتباط تنگاتنگ ایشان با کمیته های ملی المپیک کشورها و مقامات شورای المپیک آسیا و آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ و چندین ارگان مهم تصمیم ساز در جنبش المپیک، بی تردید این مهم رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران مرکز کیک بوکسینگ آسیا بود، باید صندلی گذشته را بدست آوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران مرکز کیک بوکسینگ آسیا بود، باید صندلی گذشته را بدست آوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید