ایران و اتریش در زمینه باستان شناسی تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری این یادداشت تفاهم که دارای 6 بند است امروز به امضای سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و آنتوان تسایلینگر رییس آموزشگاه علوم اتریش که رییس جمهوری این کشور به تهران را همراهی می نماید،رسید.

ایران و اتریش در زمینه باستان شناسی تفاهم نامه امضا کردند

براساس یادداشت تفاهم مورد اشاره دو طرف موافقت کردند تا در زمینه های باستان شناسی شامل تبادل شیوه های حفاری، حفاظت و مرمت در محوطه های باستان شناسی و موزه ها، تاریخ شامل پژوهش در اسناد بایگانی و کتابخانه ای همکاری نمایند.

دو طرف همچنین برای همکاری در زمینه های زبان شناسی، سکه شناسی،ادبیات شامل زبان های باستانی و فارسی، انسان شناسی به ویژه قوم شناسی،انسان شناسی تصویری و انسان شناسی شهری توافق کردند.

مطالعات کتیبه شناسی، موزه شناسی از جمله تبادل پژوهشگر در دوره های کوتاه یا بلندمدت، تبادل دانشجو در پروژه های کوتاه مدت یا بلندمدت، همکاری پژوهشی، برگزاری مشترک فرا همایی ها، هم نشست ها، کارگاه های آموزشی یا ارایه فراهمایی های دانشگاه از موارد دیگر این یادداشت تفاهم است.

در یادداشت تفاهم مورد اشاره که از تاریخ امضا لازم الاجرا است نحوه اجرای آن، شیوه های تامین اعتبار اقتصادی، حل و فصل اختلافات احتاقتصادی و نحوه اصلاح آن مدنظر قرار گرفته است.

در بند ششم یادداشت تفاهم آمده است: این یادداشت تفاهم برای یک دوره پنج ساله منعقد و پس از این مدت نیز خود به خود برای یک دوره 5 ساله دیگر تمدید خواهد شد،مگر آنکه یکی از طرف ها تمایل خود را برای فسخ آن به طور کتبی به اطلاع طرف دیگر برساند که در این صورت یادداشت تفاهم 6 ماه پس از این اعلام فسخ شده تلقی خواهد شد.

در انتها این بند تاکید شده است که یادداشت تفاهم در صورت فسخ تا زمان تکمیل پروژه های در حال اجرا لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایران و اتریش در زمینه باستان شناسی تفاهم نامه امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اتریش در زمینه باستان شناسی تفاهم نامه امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید