بقای گردشگری در گروی پروتکل های سفر هماهنگ و تامین اقتصادی

به گزارش وبلاگ محمدی، نهمین جلسه کمیته بحران راهکار های پیشرفته برای عظیم ترین چالش های پیش روی بازگشت گردشگری بین المللی برگزار گردید و اعضای کمیته، متشکل از رهبری سیاسی، سازمان های بین المللی، از جمله سایر آژانس های سازمان ملل متحد، امور اقتصادی و بخش خصوصی، در خصوص توصیه های کمیته بحران، با تمرکز در چهار زمینه اصلی ازسرگیری سفرهای امن و فرامرزی، ترویج سفر ایمن در تمام مقاطع سفرهای توریستی، تأمین نقدینگی برای مشاغل گردشگری و محافظت از مشاغل و بازیابی اعتماد مردم به سفر بحث کردند.

بقای گردشگری در گروی پروتکل های سفر هماهنگ و تامین اقتصادی

این نشست مجازی به میزبانی عربستان سعودی برگزار گردید. وزیر جهانگردی عربستان، جناب احمد ابن عقیل آل کتیب، گفت: عربستان سعودی برای شتاب بخشیدن به ازسرگیری سفرهای بین المللی با شرکای مختلف در بخش های دولتی و خصوصی همکاری نموده است. تسهیل سفرهای امن و یکپارچه تنها راه برای جلب اطمینان مسافران و مشاغل گردشگری است که در نهایت عامل بهبود شرایط این بخش خواهد بود.

پروتکل های هماهنگ و ایجاد اعتماد

این کمیته به عنوان نمونه ای از پروتکل های مشترک برای استفاده سایر مناطق، از Green Pass پیشنهادی اتحادیه اروپا حمایت کرد. مارگاریتس شیناس، معاون رئیس اتحادیه اروپا در سخنرانی در این نشست مطرح کرد: ما می توانیم تابستان 2021 را شروع دوران پساهمه گیری اعلام کنیم، دوره ای که ایمن تر، پایدارتر، مقاوم تر و شکوفاتر است. بخش گردشگری می تواند پیشگام این کوشش باشد و منجر به بهبود اقتصاد اروپا و اقتصاد جهانی گردد.

اعتماد گردشگران به خاطر مسائل مربوط به لغو و استرداد هزینه های خدمات گردشگری به شدت خدشه دیده است. آقای شیناس همچنین کارهایی را که برای افزایش اعتماد مصرف نماینده به گردشگری صورت گرفته است مطرح کرد و اعلام کرد: کوشش های UNWTO برای ایجاد یک قانون بین المللی برای حمایت از گردشگران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این قانون حقوقی یکی از چندین طرح اصلی UNWTO است که هدف آن بازگرداندن اطمینان به سفرهای بین المللی است.

همچنین در کمیته، UNWTO و IATA (انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی) از راه اندازی قریب الوقوع یک ردیاب مقصد جدید خبر دادند. این ابزار در وبسایت های هر دو سازمان در دسترس خواهد بود و اطلاعات جامع و به روز در خصوص محدودیت ها و الزامات شرکت های هواپیمایی و مقصدها را فراهم می نماید و به گردشگران امکان می دهد آگاهانه انتخاب نمایند.

توصیه هایی برای بهبود شرایط

توصیه های کمیته بحران گردشگری جهانی UNWTO بر اهمیت سیاست گذاری بر اساس مقررات بین المللی بهداشت و هوانوردی، از جمله مقررات سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان بین المللی هواپیمایی بین المللی (ICAO)، به ویژه راهنمای تیک آف و کارگروه بازیابی هواپیمایی کشوری (CART) آن، تاکید دارند. ایجاد راهروهای بهداشت عمومی، اجرای راه چاره های دیجیتال بهداشتی و توسعه سیستم مشترک چراغ هدایت به عنوان یک چارچوب قابل شناسایی برای مدیریت ریسک نیز از جمله موارد موجود در میان این توصیه ها هستند. وزیر گردشگری یونان و رئیس گروه فنی کمیته بحران UNWTO، هری تئوهریس، همزاه با ارائه این توصیه ها گفت: سال جاری ما ابزارهای بیشتری (از جمله واکسیناسیون) در چنته داریم تا بتوانیم به تمام دغدغه های مسافران و افراد شاغل در بخش گردشگری رسیدگی کنیم.

تامین اقتصادی برای نجات گردشگری

به وسیله کمیته بحران گردشگری جهانی، UNWTO همچنین کوشش کرد یکی دیگر از چالش های اساسی گردشگری جهانی، یعنی توقف ناگهانی گردش پول حاصل از گردشگری و احتیاج به حمایت از مشاغل و محافظت از مشاغل این حوزه را رفع کند. UNWTO همراه با ICAO و WHO تنها آژانس های سازمان ملل متحد هستند که در ابتکار عمل بین المللی خود با OECD همکاری می نمایند. UNWTO همچنین با بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) همکاری نزدیک دارد تا به نجات و بقای کسب و کارهای مرتبط با گردشگری یاری کند.

OECD و EBRD در آخرین جلسه کمیته بحران مشارکت داشتند و در نهایتِ هماهنگی، از مشاغل گردشگری در طول بحران کنونی حمایت نموده و همچنین پیشنهاد دادند در آینده پایداری و انعطاف پذیری بیشتری در این زمینه فراهم گردد. مثلا این مهم به وسیله ارتقای سطح سرمایه گذاری های سبز در بخش گردشگری فراهم خواهد شد. همچنین برنامه های بانک توسعه آمریکایی (IDB) و شرکت اقتصادی بین المللی (IFC) کمیته به روز رسانی شد و نمایندگان آنها بر نقش بالقوه نوآوری، سرمایه گذاری های سبز در گردشگری و حمایت از مشاغل به منظور بهبود از این شرایط تاکید داشتند.

منبع: گردشبان

به "بقای گردشگری در گروی پروتکل های سفر هماهنگ و تامین اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بقای گردشگری در گروی پروتکل های سفر هماهنگ و تامین اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید