تلفات جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت

به گزارش وبلاگ محمدی، همزمان با امتناع بخشی از مردم کشورهای مختلف از دریافت واکسن کرونا، آمارها از افزایش شمار جان باختگان جهانی این ویروس به بیش از پنج میلیون نفر حکایت می نماید.

تلفات جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ محمدی، آمار وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف بر اثر ابتلا به ویروس کووید19 جان خود را از دست داده اند، بامداد یکشنبه از 5 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 247,097,998 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 5,009,767 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما حدود 223 میلیون نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده اند.

افزایش مبتلایان دنیای کرونا به بیش از 200 میلیون نفر در حالی است که به علت توسعه سویه های جهش یافته ویروس کرونا از جمله کرونای دلتا، انگلیسی، برزیلی و آفریقای جنوبی در قاره های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است.

طبق آمار وُرلداُمتر، در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود 46 میلیون و 700 هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد. این کشور با نزدیک به 766 هزار جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه سی اِن اِن، تعداد فوتی های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست وپنجاه هزار نفر کمتر است.

آنالیز های آماری نشان می دهد که آمریکا 18.94 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 13.87 درصد از کل مبتلایان دنیا یعنی تقریبا 34 میلیون نفر در رتبه دوم واقع شده است. بعد از آنها، برزیل با نزدیک به 22 میلیون مبتلا یعنی 8.82 درصد کل بیماران قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود 56 میلیون مبتلا و تقریبا یک میلیون و 100 هزار فوتی، و قاره اروپا با نزدیک به 64 میلیون مورد ابتلا و یک میلیون و 300 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که واکسیناسیون ضد ویروس کووید19 در بیشتر کشورهای دنیا سرعت زیادی به خود گرفته و تولیدات واکسن نیز افزایش یافته اما آمارها نشان می دهد که بیشتر مبتلایان و قربانیان تازه این بیماری را کسانی تشکیل می دهند که از تزریق واکسن امتناع کرده اند.

سازمان دنیای بهداشت نیز در بیانیه ای با درخواست از مردم همه کشورها برای دریافت واکسن کرونا در اسرع وقت، هشدار داده کسانی که از تزریق واکسن خودداری می نمایند در بیشترین خطر مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تلفات جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات جهانی کرونا از 5 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید