تیم ملی ایران به عراق ببازد هم شانس صعود دارد

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرنگاران: تیم ملی ایران که در حال حاضر در گروه سوم رقابت های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا واقع شده است پشت سر عراق 17 امتیازی، با 15 امتیاز در رده دوم ایستاده است. از آنجا که تیم اول هر گروه به علاوه 4 تیم برتر دوم گروه های هشت گانه به مرحله دوم انتخابی صعود می نمایند، ایران در کوشش است تا کار را به، اما واگر نکشاند و با فزونی برابر عراق، به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کند.

تیم ملی ایران به عراق ببازد هم شانس صعود دارد

به گزارش وبلاگ محمدی، با این حال ایران بسته به شرایطی با مساوی برابر عراق هم می تواند به عنوان یکی از تیم های برتر دوم به مرحله بعدی صعود کند. با توجه به صدرنشینی قطر، میزبان جام جهانی، در گروه E، حالا 5 تیم برتر دوم راهی مرحله بعدی می شوند که شانس ایران بیشتر می گردد. بدون در نظر دریافت احتمالات شانس ایران برای صعود به مرحله بعدی، در صورت تساوی با عراق، بسته به اتفاقاتی دیگر، ایران حتی این شانس را دارد تا با شکست مقابل عراق هم به مرحله بعدی این رقابت ها صعود کند!

اگر ایران ببازد، ابتدا باید بحرین 22 گل به هنگ کنگ بزند تا جای ایران در رده دوم گروه را بگیرد؛ ناگفته پیداست که این امر روی کاغذ شدنی نیست. پس ایران فعلا، قطعا تیم دوم گروه سوم باقی می ماند و طبق قانون قبلی باید دو بازی اش با کامبوج از جدول (برای مقایسه با نتایج سایر تیم های دوم) حذف گردد. با حذف شدن نتایج تیم های دوم همه جداول (به غیر از گروه F که شانسی برای صعود ندارند) شرایط فعلی تیم های دوم به شکل زیر در می آید.

1-عمان (E) با 12 امتیاز (+4)

2- چین (A) با 10 امتیاز (+11)

3-لبنان (H) با 10 امتیاز (+4)

4-ازبکستان (D) با 9 امتیاز (+6)

5-امارات (G) با 9 امتیاز (+5) - گل زده 10

6- ایران (C) با 9 امتیاز (+5) - گل زده 9

7-اردن (B) با 8 امتیاز (+5)

ایران فعلا در بین 5 تیمی که شانس صعود به مرحله بعدی را دارند نیست، ولی شانس کمی هم ندارد. اگر تصور گردد ایران به عراق مثلا با اختلاف یک گل ببازد، آن وقت با 9 امتیاز و تفاضل گل مثبت 4 به کارش خاتمه می دهد. اینجاست که باید سراغ، اما و اگر ها رفت. اگر اردن در آخرین بازی اش برابر استرالیا ببازد، پس این تیم با همان هشت امتیاز حذف می گردد.

ایران فعلا در بین تیم های دوم با دو تیم ازبکستان و امارات هم امتیاز است، ولی آن ها به دلیل تفاضل و گل زده بهتر بالاتر از ایران ایستاده اند. پس دوباره اگر ایران به عراق با اختلاف یک گل ببازد و آن وقت ازبکستان به عربستان در آخرین ملاقات گروه D با اختلاف بیش از 2 گل ببازد شرایط تفاضل گل ایران بهتر از ازبکستان می گردد و به جای این تیم صعود می نماید.

به گزارش وبلاگ محمدی، همچنین اگر امارات هم در گروه G با اختلاف دو گل به ویتنام ببازد و ایران با اختلاف یک گل مغلوب عراق گردد، باز هم شرایط تفاضل گل ایران بهتر از امارات می گردد و به جای این تیم به مرحله بعدی صعود می نماید.

پرواضح است که این ها همه احتمالات است و محقق شدنش مبتنی بر رخ دادن اتفاقات گوناگون است. ایران در صورت رجحان برابر عراق بدون حرف و حدیث و فارغ از، اما واگر ها به عنوان تیم صدرنشین مسافر مرحله بعدی انتخابی جام جهانی می گردد.

منبع: فرارو

به "تیم ملی ایران به عراق ببازد هم شانس صعود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی ایران به عراق ببازد هم شانس صعود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید