خبرنگاران معلم وقصه گوی مینابی: کتاب بخوانید تا شاد و سرزنده باشید

به گزارش وبلاگ محمدی، بندرعباس -خبرنگاران- معلم و مربی قصه گوی مینابی با اشاره به تاثیر کتابخوانی در سلامت روح گفت: کتاب خواندن یکی از راه های اصلی برای پیشگیری از افسردگی است و من به عنوان یک مربی و معلم ادبیات همواره به شاگردانم توصیه می کنم کتاب بخوانند تا شاد و سرزنده باشند.

خبرنگاران معلم وقصه گوی مینابی: کتاب بخوانید تا شاد و سرزنده باشید

یاسمن عباسی روز آدینه در گفت وگوبا وبلاگ محمدی، وجود باشگاه های کتاب خوانی در روستاها را ضروری دانست و افزود: بچه ها در باشگاه های کتاب خوانی علاوه بر مطالعه کتاب و آشنایی با دنیای دانستنی ها و اجرای مسابقات قصه گویی در بخش های مختلف، وارد گفت وگو می شوند و زمینه ارتباط اجتماعی آن درجامعه ارتقا می یابد.

این معلم و مربی قصه گوی مینابی وجود باشگاه های کتاب خوانی در روستاها را ضروری دانست و افزود: بچه ها در باشگاه های کتاب خوانی علاوه بر مطالعه کتاب و آشنایی با دنیای دانستنی ها و اجرای مسابقات قصه گویی در بخش های مختلف، وارد گفت وگو می شوند و زمینه ارتباط اجتماعی آن درجامعه ارتقا می یابد.

این مربی قصه گویی افزود: بچه ها و نوجوانان وقتی کتاب جدیدی را می خوانند در ذهن آن ها ثبت و دنیای جدیدی به روی آن ها باز می گردد در این حالت فرد تصور می نمایند که دنیایشان یک قدم به جلو رفته و باعث می گردد که اعتمادبه نفس آن ها افزایش پیدا کند.

عباسی که از ابتدای آغاز بکار باشگاه کتابخوانی خود کتاب های مورد احتیاج بچه ها روستا را از کتابخانه شخصی خودش تامین و با امانت دادن کتاب هایش به بچه ها و نوجوانان روستای دومشهر باعث افزایش علاقه آنان به کتابخوانی شده، هفته کتاب و کتابخوانی را نیز فرصتی مهم برای خانواده های کتابخوان دانست.

این مروج کتابخوان در روستای دمشهر میناب اضافه نمود: در این هفته نیز اعضای باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب 500 جلد کتاب در دو بخش کودک و نوجوان از کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان هدیه گرفتند و این بهترین هدیه در هفته کتاب و کتابخوانی بود.

عباسی ابرازداشت: فعالیت های شعرخوانی و قصه گویی بچه ها و نوجوانان هم در طول سال افزایش یافته و تا به امروز در چندین جشنواره قصه گویی استانی و حتی کشوری صاحب مقام های برتر شده اند.

وی دراین باره مطرح کرد: اعضای باشگاه کتابخوانی کُلودَنگِ کتاب درنخستین جشنواره ملی قصه گویی روستاییان و عشایر پیروز با کسب رتبه دوم کشوری(یاسمن عباسی)، رتبه سوم کشوری توسط حورا کریمی و کسب رتبه چهارم کشوری توسط آسیه صادقی شد.

کُلودَنگِ کتاب، فرصتی مجازی برای کتاب خوان ها

کُلودَنگِ کتاب نام باشگاه کتاب خوانی بچه ها و نوجوانان روستای دومشهر میناب در روستای دومشهر تاسیس شده و در این روزهای ناخوش اوج آمار کرونا، فرصتی را برای نوجوانان و جوانان کتاب خوان در فضای مجازی ایجاد نموده است.

کُلودَنگ کتاب جا و مکان خاصی ندارد و محل تشکیل نشست ها و دورهمی های نوجوانان کتابخوان بیشتر در دل طبیعت و باغ های اطراف روستا یا حیاط حسینیه و مدرسه ابتدایی روستای دومشهر است.

موسس و پایه گذار باشگاه کتاب خوانی کُلودَنگِ کتاب در این باره گفت: این باشگاه کتاب خوانی از سال 93 تا به امروز که به صورت رسمی فعالیت می نماید و قبل از آن به مدت پنج سال داوطلبانه برای پیشرفت سطح مطالعه بچه ها و نوجوانان روستا آن ها را با کتاب ها و قصه ها آشنا کردم و این فعالیت ها همچنان ادامه دارد.

یاسمن عباسی در گفت وگو با وبلاگ محمدی بیان داشت: در ابتدا پنج عضو داشت و درحال حاضر حدود 200 عضو دارد و با استقبال بچه ها و نوجوانان روستای دومشهر و حتی شهرستان میناب قرار گرفته است.

وی که تمام فعالیت باشگاهش را به صورت رایگان و خداپسندانه انجام می دهد، گفت: گاهی برای تهیه کتاب های جدید و به روز برای بچه ها از حمایت های خیرین استفاده می کنم.

موسس باشگاه کتاب خوانی کُلودَنگِ از فعالیت های نوجوانان کتاب خوان باشگاه کتاب خوانی خود به قصه گویی، نقالی، شاهنامه خوانی، شعرخوانی، داستان نویسی، نوشتن خلاق و شَروِندخوانی اشاره نمود.

عباسی از دستاوردهای باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب در روستای دومشهر، رشد سطح مطالعه و کتابخوانی بچه ها و نوجوانان روستا و افزایش میل به ادامه تحصیل و ریشه کن شدن ترک تحصیل دختران و پسران روستاست.

یاسمن عباسی، موسس باشگاه کتابخوانی کلودنگ کتاب، از اعضای قدیمی انجمن اهل قلم و انجمن کتابخانه های شهرستان میناب، شاعر و داستان نویس است و از کودکی قصه گویی را از والدینش آموخته است.

پدر و مادر یاسمن عباسی از قصه گویان و شروند خوانان قدیمی روستای دومشهر هستند و آسیه صادقی مادر یاسمن عباسی صاحب چندین رتبه کشوری، منطقه ای و راه یافته به جشنواره بین المللی قصه گویی تهران است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معلم وقصه گوی مینابی: کتاب بخوانید تا شاد و سرزنده باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معلم وقصه گوی مینابی: کتاب بخوانید تا شاد و سرزنده باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید