خبرنگاران چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

به گزارش وبلاگ محمدی، سنندج - خبرنگاران - بازرسان اداره کل دامپزشکی کردستان در اجرای طرح تشدید نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان، پنج تن گوشت مرغ فاسد، مقادیری مواد اولیه غیر قابل مصرف و داروی دامی قاچاق کشف و ضبط کردند.

خبرنگاران چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ محمدی گفت: با هوشیاری مسوول فنی بهداشتی کشتارگاه طیور یکی از شهرستان های استان تعداد 2 هزار و 700 قطعه مرغ زنده به وزن پنج هزار کیلوگرم قبل از ورود به بازار مصرف بعلت بیماری سپتی سمی حاد ضبط و معدوم شد.

مجتبی ورمقانی افزود: این میزان مرغ هنگام انجام عملیات کشتار و استحصال در کشتارگاه طیور یکی از شهرستان های استان که از 2 محموله تخلیه و کشتار شده بود، توسط مسوول فنی کشتارگاه به علت بیماری سپتی سمی حاد از چرخه استحصال خارج و قبل از ورود به بازار ضبط و معدوم شد.

وی افزود: این چندمین مورد ضبط محموله های ارسالی مرغ زنده به کشتارگاه های طیور استان ظرف ماه های اخیر توسط مسولان فنی بهداشتی است.

کشف 102 کیلوگرم مواد اولیه فراوری خوراک دام فاسد

معاون سلامت دامپزشکی کردستان هم از کشف و ضبط 102 کیلوگرم مواد اولیه فراوری خوراک دام فاسد در کارخانه خوراک دام و طیور کامیاران اطلاع داد.

ناصر مخدوم گفت: با تشدید نظارت بر کارخانه های خوراک دام و طیور و حصول اطمینان از سلامت محصولات خروجی کارخانه، تیم بازرسی این اداره کل از این کارخانه بازدید و مواد اولیه فاسد را کشف و ضبط کردند.

کشف و ضبط 300 بطری داروی دامی قاچاق

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح رصد و پایش دارو و واکسن، بازرسان اداره کل با همکاری عوامل دادستانی و انتظامی، تعداد 300 بطری داروی دامی قاچاق و فاقد مجوز را از 2 خودرو سواری در یکی از شهرستان های استان کشف و ضبط کردند.

مجتبی ورمقانی افزود: پرونده این تخلف، پس از تکمیل و تنظیم مدارک، برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان گفت: اکیپی از بازرسان ستادی این اداره کل روز یکشنبه 29 فروردین 1400 مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان کامیاران را مورد بازرسی قرار دادند.

بازدید از 72 مرکز عرضه فرآورده های دامی کامیاران

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: به منظور آنالیز شرایط بهداشت عمومی مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و در اجرای شیوه نامه نظارت بر فراوری و عرضه گوشت مرغ اکیپی از بازرسان ستادی، نظارت بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان کامیاران و بخش موچش را انجام دادند.

ناصر مخدوم افزود: در جریان بازدید سرزده بازرسان ستادی، 72 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل مرغ فروشی، مراکز عرضه تخم مرغ، قصابی، ماهی فروشی، مراکز تهیه غذای آماده، رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای کامیاران و موچش و غذاخوری ها و رستوران های بین راهی بازرسی شد و در مجموع مقدار 102 کیلوگرم انواع فرآورده فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط و برای هفت مرکز صورتجلسه تعزیراتی تنظیم شد.

کشف و معدوم سازی 380 کیلو گرم تخم مرغ فاسد در دیواندره

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: مقدار 380 کیلو گرم تخم مرغ بدون هویت و فاسد از مراکز عرضه دیواندره کشف و ضبط شد.

ناصر مخدوم افزود: در اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ماه رمضان و همچنین آنالیز شرایط بهداشتی مراکز عرضه شهرستان دیواندره، 64 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل مرغ فروشی، مراکز عرضه تخم مرغ، قصابی، ماهی فروشی، مراکز تهیه غذای آماده، رستوران ها و فروشگاه های زنجیره ای شهرستان دیواندره، زرینه و غذاخوری ها و رستوران های بین راهی مورد بازرسی نهاده شد.

وی افزود: در این بازرسی ها مقدار 420 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی کشف و ضبط شد که از این مقدار، 380 کیلوگرم تخم مرغ فاسد با تاریخ فراوری نامشخص که از یکی از استان های کشور، بدون گواهی حمل قرنطینه ای وارد این شهرستان شده بود، ضبط شد.

مخدوم افزود: برای چهار مرکز، صورتجلسه تعزیراتی ضبط فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف تنظیم شد.

هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های عظیم و زنجیره ای محسوب می شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید