درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی

به گزارش وبلاگ محمدی، اقامتگاه های بوم گردی کشور بر اساس تجهیزات و امکاناتشان درجه بندی می شوند.

درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی

در حال حاضر هزار و 467 اقامتگاه بوم گردی در کشور پروانه فعالیت دارند.

با توجه به ظرفیت های موجود و رونق کسب و کار بوم گردی ها قرار بر این است که تا آخر دوره فعالیت دولت دوازدهم با یک هدف گذاری تعیین این تعداد به 2 هزار اقامتگاه افزایش بیابد.

سیاست اصلی مورد نظر سازمان میراث فرهنگی برای اقامتگاه های بوم گردی درجه بندی آن ها بوده و به زودی تمام اقامتگاه با توجه به ساختمان و تجهیزات و امکاناتشان به درجه یک، دو و سه تقسیم می شوند.

اندازه کرایه این اقامتگاه ها متناسب با این درجه بندی خواهد بود و به این ترتیب هر گردشگری که قصد اقامت در یک اقامتگاه بوم گردی درجه یک را دارد، می داند این مکان باید از چه امکانات و تجهیزاتی برخوردار باشد.

تیموری گفت:

یکی دیگر از برنامه های پیشرو معاونت گردشگری آموزش به کارمندان و افرادی است که در این اقامتگاه مشغول خدمت رسانی به مسافران هستند. نحوه صحیح برخورد با گردشگران و فراگیری زبان انگلیسی از دیگر برنامه ها برای ارتقای کیفیت اقامتگاه های بوم گردی در نظر گرفته شده است.

علاقه مندی و حضور گردشگران خارجی و فرهنگی به این اقامتگاه ها علت رونق و استقبال بسیارخوب گردشگران به این اقامتگاه ها شده است.

وی در پرسش و پاسخی در خصوص تعداد اقامتگاه های بوم گردی غیرقانونی در کشور، گفت: پاسخ به این پرسش را نمی توان به درستی گفت، چون هر فردی می تواند گردشگری را به خانه دعوت کند و از او در منزل شخصی اش پذیرایی کند؛ این بخشی از فرهنگ ایرانی است. البته طبیعی است که اگر در چنین شرایطی مسئله ای بین صاحب منزل و گردشگران ایجاد گردد سازمان میراث فرهنگی مرجع رسیدگی به مسائل پیش آمده، نخواهد بود و سایر ارگان های کشور موظف به رسیدگی هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت:

ما تنها می توانیم از گردشگران بخواهیم که از اقامتگاه هایی که تابلو بوم گردی سازمان میراث فرهنگی را دارند، استفاده نمایند.

منبع: کجارو / %D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%86%D8%A7

به "درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید