دفتر محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی در مالزی دایر شد

به گزارش وبلاگ محمدی، دفتر تخصصی محصولات دانش بنیان زیستی در کشور مالزی ایجاد شد، از آن جایی که این کشور از جمله کشور های پایبند به استاندارد های بین المللی محسوب می گردد ثبت و فروش محصول در این کشور دروازه فروش به کل کشور های منطقه آسه آن خواهد بود.

دفتر محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی در مالزی دایر شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ محمدی، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوشش است تا با ایجاد دفاتر تخصصی خارجی در دیگر کشور ها توسعه صادرات محصولات دانش بنیان زیستی در بازار های بین المللی را محقق کند. پیش بینی می گردد تا خاتمه سال جاری 7 دفتر تخصصی ایجاد گردد.

در حال حاضر 2 دفتر تخصصی در کشور های مالزی و کنیا ایجاد شده است. این کشور ها ظرفیت بالای مالی و اجتماعی خوبی دارند و از آنجایی که کشور مالزی از جمله کشور های پایبند به استاندارد های بین المللی است، ثبت و فروش محصول در این کشور دروازه فروش به کل کشور های منطقه آسه آن خواهد بود.

از این رو یکی از اولویت های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه بازار فناوری های دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی در این کشور است. همچنین این کشور پتانسیل خوبی برای توسعه بازار کشت بافت، مکمل ها و پروبیوتیک ها و واکسن دام و طیور دارد و می تواند به شرکت های دانش بنیان برای توسعه بین المللی محصولات و خدمات کمک رساند.

بر همین اساس هم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرایی شدن این کار در مرحله نخست پس از تکمیل تیم نیروی انسانی در کشور مالزی، مطالعه کامل و دقیقی از بازار محصولات زیست فناوری و دارویی آن کشور صورت داده است.

این کار در ادامه با شروع فرآیند ثبت محصولات دارویی و زیستی از جمله پروبیوتیک ها ادامه خواهد یافت. از دیگر اقدامات بعدی می توان به تهیه زیر ساخت نمایشگاه مجازی محصولات زیست فناوری ایرانی و مذاکره و برنامه ریزی برای برندینگ محصولات زیست فناوری در آن کشور نام برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دفتر محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی در مالزی دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفتر محصولات دانش بنیان زیستی ایرانی در مالزی دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید