سفال جهانی لالجین نیازمند ترویج روحیه کارآفرینی است

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرنگاران/همدان معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نقش آفرینی تحصیلکرده های حوزه صنایع دستی را برای معرفی کاربردی تولیدات این عرصه حائز اهمیت دانست و گفت: با جهانی شدن سفال باید بتوانیم در این زمینه طرح های نو ارائه دهیم.

سفال جهانی لالجین نیازمند ترویج روحیه کارآفرینی است

علیرضا قاسمی در گفت وگو با وبلاگ محمدی، اضافه نمود: دانشجویان با بهره گیری از فن آوری های نو و تازه، بازوهای توانمندی هستند که همیشه می توانند به فکر توسعه و پیشرفت باشند تا با اندیشه و خلاقیت فرصت های تازه بیافرینند و این فرصت ها برای شناساندن سفال لالجین به ویژه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه نمود: صنایع دستی احتیاج به دگرگونی های اساسی در 3 حوزه فراوری، ترویج و تجارت دارد و این مسأله جز به دست دانشجویان و دانش آموختگان میسر نمی گردد.

قاسمی ادامه داد: دانش آموختگان سفال و سفالگری تنها نباید به فراوریات فردی و فاخر فکر نمایند بلکه ضروری است کسانی هم به فراوری انبوه و کاربردی توجه نموده و به اشتغالزایی و ارزآوری بیندیشند.

وی تأکید کرد: صنایع دستی استان با توجه به جهانی شدن سفال در انتظار نسلی است که بتواند با ذائقه شناسی و طراحی متناسب، جوابگوی زیبایی شناسی ایرانی ها و خارجی ها باشد. لازمه این مهم این است که در این حوزه نگاهی کلان داشته باشند و پیش از فراوری شرایط فروش و تجارت را آنالیز نمایند چرا که مسأله فروش و کاربردی ارائه دادن سفال برای لالجین یکی از اصلی ترین موارد در این حوزه است.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر در دانشگاه علمی کاربردی لالجین 26 دانشجو با گرایش سفال و 17 دانشجو با گرایش سرامیک در حال تحصیل هستند اما با توجه به جهانی شدن این شهر ضروری است ظرفیت علمی و دانشگاهی سفال در استان همدان توسعه پیدا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفال جهانی لالجین نیازمند ترویج روحیه کارآفرینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفال جهانی لالجین نیازمند ترویج روحیه کارآفرینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید