عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی!

به گزارش وبلاگ محمدی، یک متخصص بیماری های عفونی از بیماری گیلن باره به عنوان عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی یاد کرد.

عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی!

به گزارش ایسنا، علیرضا جانبخش با اشاره به متغیر بودن علائم کرونا گفت: این علائم شامل علائم تنفسی از جمله تنگی نفس، سرفه و دردقفسه سینه و نیز علائم گوارشی شامل درد شکم، اسهال و استفراغ و علائم عمومی مانند سردرد، چشم درد و درد کمر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بیمارانی که شاهد بروز علائم تنفسی در آن ها هستیم بعضی عوارض از جمله نارسایی تنفسی، تغییرات عروقی و… ماندگار شده و بعضی از این افراد دچار سکته های قلبی و مغزی هم می شوند.

جانبخش گفت: در نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی متاسفانه در روز های اخیر شاهد عارضه جدید و خطرناکی مشابه بیماری گیلن باره هستیم.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: گیلن باره بیماری فلج عصب است، به این صورت که فلج عصب از انتهای پا آغاز شده و به تدریج بالا می رود و عصب دستگاه های مختلف را از کار می اندازد.

جانبخش گفت: در این بیماری با از کار افتادن دستگاه تنفسی فرد دچار ایست تنفسی می گردد که متاسفانه علائم این بیماری به عنوان عارضه جدید کرونای انگلیسی در بعضی بیماران مشاهده شده است.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: متاسفانه این بیماری بطور معمول پیش رونده است و اگر آغاز گردد تا درگیری تمام سیستم عصبی پیش خواهد رفت.

منبع: فرارو

به "عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عارضه جدید و خطرناک کرونای انگلیسی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید