فستیوالی برای فرهنگ سازی، فستیوال موسیقی بچه ها اوتیسم سندروم دان و نابنیایان با بچه های بدون اختلال

به گزارش وبلاگ محمدی، شیوع کرونا در کنار نگاه اشتباه جامعه سبب شده بود تا به امروز فستیوالی با حضور بچه ها اوتیسم، سندروم دان و نابینا در کنار افراد عادی فراهم نشود که خوشبختانه برای اولین بار این امر محقق شد.

فستیوالی برای فرهنگ سازی، فستیوال موسیقی بچه ها اوتیسم سندروم دان و نابنیایان با بچه های بدون اختلال

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ محمدی آدینه سوم دی ماه اولین فستیوال موسیقی بچه ها اوتیسم، سندروم دان و نابینا در فرهنگسرای شفق برگزار گردید. در این فستیوال 27 کودک به رقابت پرداختند که از این بین هشت کودک اوتیسم، دو کودک سندروم دان و چهار کودک روشن دل بودند.

نکته جالب در مورد این فستیوال حضور کودک عادی بوده که در کنار بچه ها اوتیسم، سندروم دان و روشن دل به اجرای برنامه های خود پرداختند.

بهار دلنشین، شکار اهو، پدرخوانده، ملودی باخ و ... از بعضی از نت های اجرا شده در ذین فستیوال بود.

آیلین آگاهی یکی از داوران فستیوال در این خصوص گفت: برای اولین بار است که فسیتوالی در این سطح با حضور بچه ها اوتیسمی سندروم دان و نابینا برگزار می گردد.

اگاهی که سابقه بیست ساله در حوزه موسیقی دارد در ادامه گفت: هدف از برگزاری همایش این بوده که نشان داده گردد بچه ها دارای اختلال اتی نظیر اوتیسم با سایر افراد جامعه تفاوتی نداشته و آن ها نیز قادر هستند به مانند سایر افراد در تمامی فعالیت ها نظیر موسیقی حضور فعال و موفقی داشته باشند.

آگاهی در ادامه گفت: درواقع اگر افراد جامعه به واژه های نظیری اوتیسم و سندروم دان نگاه خاصی نداشته باشند و طرز تفکر و نگاه خود را تغییر دهند موفقیت این افراد روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.

به گفته آگاهی در این مسابقه امتیاز دهی کامل انجام شد با این وجود نتیجه نهایی مسابقه در فستیوال بعدی تعیین می گردد و نفرات برتر در آن فستیوال با یک دیگر رقابت خواهند کرد.

این مدرس موسیقی در ادامه گفت: بعلاوه به منظور اینکه ثابت گردد این بچه ها مانند افرادی که دارای اختلال نیستند از تحمل لازم برخوردار هستند مقرر شد پس از چهار اجرای بچه ها خاص، افراد بدون اختلال نیز اجرا کنند.

آگاهی که تا به امروز دویست کنسرت مخصوص افراد اوتیسم، سندروم دان و روشن دل را هماهنگی و اجرا نموده است، در پایان گفت: به علت محدودیت های کرونا تبلیغات بالایی در فضای مجازی صورت نگرفت تا با توجه به شیوه نامه پروتکل های بهداشتی مسئله ای در این زمینه مسئله ای پیش نیاید.

بعلاوه مجید بهبهانی مدیر اموزشگاه موسیقی هنر پارسه که یکی از داوران این فستیوال بود نیز گفت. سال ها سابقه تدریس در موسیقی را دارم با این وجود آموزش موسیقی به بچه ها دارای اختلال به معنی واقعی معلم و عشق است.

وی اضافه نمود: به طور اتفاقی در فضای مجازی فیلمی از نوازندگی شاگردان خانم آگاهی را مشاهده کردم و در ادامه وقتی پیشنهاد برگزاری چنین فستیوالی مطرح شد با اشتیاق فراوان آنرا پذیرفتم.

به گفته این مدیر اموزشگاه هنر تدریس کشف استعداد های کشف نشده است.

مسعود نعمتی دیگر داور این فستیوال که سابقه هفت ساله تدرس مهندس صوت در کنسرتوار تهران را دارد نیز گفت برگزاری چنین فستیوال هایی در عین حال که انگیزه بچه ها اوتیسم ی، سندروم دانی و روشن دل را افزایش میدهد، سبب می گردد نگاه و طرز جامعه نیز بهبود پیدا کند.

آیلین اگاهی، مسعود نعمتی و مجید بهبانی به عنوان اعضای هئیت داوران این فستیوال حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فستیوالی برای فرهنگ سازی، فستیوال موسیقی بچه ها اوتیسم سندروم دان و نابنیایان با بچه های بدون اختلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوالی برای فرهنگ سازی، فستیوال موسیقی بچه ها اوتیسم سندروم دان و نابنیایان با بچه های بدون اختلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید