بازی های رومیزی حامی ایمنی و طوطی و بقال برگزیده شدند

به گزارش وبلاگ محمدی، رتبه های اول و سوم نخستین جشنواره کالا ها و محصولات فرهنگی استان تهران در بخش اسباب بازی به اداره کل تفریح های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان تعلق گرفت.

بازی های رومیزی حامی ایمنی و طوطی و بقال برگزیده شدند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ محمدی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، جشنواره فیروزه که هر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب بهترین کالا های فرهنگی و اسباب بازی برگزار می شد سال جاری با رویکرد نو از سوی تمامی استان ها با مسوولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در هر 31 استان با دربرگیری رشته های مختلف برنامه ریزی و برگزار گردید.

بر همین اساس، سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران جشنواره را در دو بخش جداگانه اسباب بازی و نوشت افزار های فراوری شده برگزار کرد.

هیأت داوران نخستین جشنواره کالا ها و محصولات فرهنگی استان تهران بازی های رومیزی حامی ایمنی و طوطی و بقال را حائز دریافت رتبه اول و سوم این رویداد معرفی کرد.

بر اساس رأی هیأت داوران، بازی رومیزی حامی ایمنی محصول مشترک کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیروز به دریافت رتبه اول بخش اسباب بازی به خاطر نگاه ویژه به آموزش و ترویج فرهنگ همکاری، همیاری و مشارکت شهروندان در مسائل شهری و اجتماعی، طراحی فرایند مناسب بازی، تصویرسازی مناسب از پاسداشت اقدام های ارزشمند قشر آتش نشانان شد.

این بازی که از سوی شهاب محسنین طراحی شده، بچه ها و نوجوانان را با ماموریت ها و وظایف تلاش گران این عرصه آشنا می نماید.

بعلاوه تفریح طوطی و بقال محصول مشترک کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و مجموعه دواره (خانه طراحی ایده) نیز رتبه سوم بخش تفریح ها و اسباب بازی ها برای توجه ویژه به ادبیات فاخر و متون کهن فارسی، فرایند خلاقانه بازی و ارتباط مناسب بین نسل های مختلف، دریافت کرد.

تفریح طوطی و بقال بر مبنای حکایتی از دفتر اول مثنوی معنوی اثر مولانا جلال الدین محمد بلخی شاعر قرن چهارم هجری قمری است. این محصول با طراحی عماد ارغند حاصل تحقیق و پژوهش اداره کل تفریح های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری در قالب پروژه ادبیات متون کهن فارسی فراوری شده است.

بر اساس این خبر، در مرنام پایانی نخستین جشنواره کالا ها و محصولات فرهنگی استان تهران، دو لوح سپاس از سوی محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به محسن حموله مدیرکل تفریح های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و عماد ارغند مدیر مجموعه دواره اهدا شد.

در این لوح های سپاس آمده است: منظره روشن توسعه ایران اسلامی نیازمند سعی و تلاش انسان های متعهد، متدین و اندیشمند خواهد بود. عرصه کار و تلاش فکری و عملی تجلی اراده انسان هایی باعزم پولادین در راه اعتلای همه جانبه کشور است. در این میان فعالیت های ستودنی آن مجموعه قدمی در راستای فراوری و مصرف محصولات فرهنگی ایرانی -اسلامی است.

در ادامه این لوح ها نوشته شده است: با شوق و افتخار در سالی که مزین است به نام فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ضمن تشکر از حضور در نخستین جشنواره کالا ها و محصولات فرهنگی استان تهران که به همت تشکل های مردمی تخصصی و پشتیبانی این اداره کل برگزار گردید، کسب رتبه های نخست و سوم در بخش اسباب بازی را به شما تبریک عرض می کنم.

محسن حموله مدیرکل تفریح های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری، آیدین مهدیزاده دبیر رویداد ملی ایده آزاد و رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی و علی حسینی سرپرست کانون استان تهران در مرنام پایانی نخستین جشنواره کالا ها و محصولات فرهنگی استان تهران حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازی های رومیزی حامی ایمنی و طوطی و بقال برگزیده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های رومیزی حامی ایمنی و طوطی و بقال برگزیده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید