مستند ماشین بازها - قسمت چهارم: رامین صالح خو

به گزارش وبلاگ محمدی، دکتر رامین صالح خو یکی از ماشین بازهایی است که عشق و علاقه اش به اتومبیل و تخصصش در زمینه حقوق و روابط بین الملل باعث شده تا فدراسیون اتومبیل رانی ایران، که همیشه در مجامع بین المللی غایب بود، بتواند در زمینه خودروهای کلاسیک سال ها به عنوان یک مهره کلیدی فعالیت کند.

مستند ماشین بازها - قسمت چهارم: رامین صالح خو

در واقع، تجربه حقوق بین الملل دکتر صالح خو سبب شد تا ایران به یکی از مهمترین بازیگران این بخش در فدراسیون اتومبیل رانی تبدیل گردد و برای سال های متعدد، کانون مهم ترین مسابقات اتومبیل های تاریخی در جهان گردد. او تنها ایرانی بود که در فدراسیون جهانی اتومبیل رانی صاحب کرسی شد.

همچنین، با تلاش های مستمر رامین صالح خو بود که پروژه پلاک خودروهای تاریخی در ایران کلید خورد و در پی آن، از تخریب بسیاری از اتومبیل های کلاسیک و تاریخی ایران که در جریان طرح خروج خودروهای فرسوده در حال نابود شدن بودند، جلوگیری شد.

عشق و علاقه او به اتومبیل به دوران کودکی اش برمی گردد. به دلیل کار پدرش، در آمریکا بزرگ شد و زندگی در آنجا باعث شد تا عاشق خودروهای آمریکایی، مخصوصاً فورد موستانگ، گردد. خودش درباره این موضوع می گوید: :

والدینم تعریف می کنند حتی قبل از اینکه بتوانم حرف بزنم، ماشین ها را شناسایی می کردم. یعنی عشق به ماشین از همان کودکی در من بوده است.

او تعریف می کند که از نوجوانی همیشه مجله های خودرو را مثل یک کلکسیونر جمع آوری می کرده و معتقد است که در زمان بازگشت به ایران، مهم ترین چیزی که با خود آورده، همان مجله های خودرویی است که در آمریکا جمع آوری کرده بود.

پس از بازگشت به ایران، دکتر صالح خو اقدام به بازسازی یک فورد موستانگ مک وان می کند. همین موضوع، به نقطۀ سرآغاز ارتباط او با جامعه اتومبیل رانی ایران تبدیل می گردد و در جهت بازسازی این خودرو، با اصلی ترین اساتید این رشته در ایران آشنا می گردد. در نهایت، به واسطه همین دوستی و سال ها حضورش در این جامعه، او به عنوان رئیس کمیته کلاسیک فدراسیون اتومبیل رانی انتخاب می گردد.

دکتر رامین صالح خو تا امروز مالک چندین خودروی خاص در ایران بوده از جمله خاص ترین کامارو ایران، یک کامارو موشن، که سال ها قهرمان اتومبیل رانی ایران بوده است.

همچنین، با تلاش وی بسیاری از کلوپ های تخصصی خودروهای مختلف از ب ام و تا موستانگ در ایران شکل می گیرد.

شما می توانید قسمت های قبلی مستند ماشین بازها را از لینک های زیر تماشا کنید:

  • مستند ماشین بازها - قسمت اول: سلیم سرپولکی
  • مستند ماشین بازها - قسمت دوم: تیمور ریشار
  • مستند ماشین بازها - قسمت سوم: علی (هرمز) کلهر
منبع: دیوار

به "مستند ماشین بازها - قسمت چهارم: رامین صالح خو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند ماشین بازها - قسمت چهارم: رامین صالح خو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید