معرفی کافه های آنتالیا

به گزارش وبلاگ محمدی، در هرجای جهان، کافه ­گردی یکی از بهترین تفریحات است. هرکافه ­ای امکانات خاص منحصر به خود را دارد. کتاب­هایی برای خواندن و وسائل سرگرمی برای مشتریان از گزینه­ های بعضی کافه ­هاست. البته جاهای دنجی هم وجود دارد تا در سکوت، بهترین ساعت­ها را بگذرانید. ترکیه از لحاظ موقعیت جغرافیایی، جاذبه­ های دیدنی و تاریخی مقصدی مناسب برای گردشگران خارجی است. خصوصا شهر آنتالیا که در جنوب این کشور قرار گرفته و برای گردشگران تبدیل به مقصدی مناسب برای استراحت شده است. کشور ترکیه یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن قهوه این کشور است. شما هیچ کجای جهان مانند قهوه این کشور، نخواهید یافت. بهترین ویژگی­ کافه های آنتالیا، لذت چند برابربردن از بودن در کنار دریای مدیترانه و سواحل آن است.

معرفی کافه های آنتالیا

کافه لل دوست­ داشتنی از کافه های آنتالیا

کافه ای کوچک اما دوست­ داشتنی است و در خیابان اسکله کاداسی (Iskele Caddesi) واقع شده است و از بهترین کافه های شهر آنتالیا محسوب می گردد. این کافه دارای کلبۀ چوبی کوچکی برای تهیه قهوه است و در فضای باز آن، میز و جایگاه های فراوانی وجود دارد.

درختان و بوته های گل، کافه را احاطه نموده و مکانی پرسایه را برای نشستن بویژه در هوای گرم تابستان به وجود آورده اند. کافه لل، کافه ای بین المللی است و این از پرچم های زیادی از کشورهای مختلف که در بالای کافه آویزان هستند، معین است.

این کافه خدمات میز ندارد و شما باید برای دادن سفارش به پیشخوان بروید. کارکنان لل خوش برخورد هستند و کمکتان می نمایند.

کافه لل با توجه به اینکه چه زمانی از روز باشد، بیش از یک منو در اختیار شما قرار می دهد و تمام منوها هم پر از خوردنی ها و نوشیدنی های خوشمزه است. در کنار قهوه، می توانید انواع نوشیدنی های گوارای دیگر را هم امتحان کنید. این نوشیدنی ها در یک لیوان سرو می شوند که برای خنک نگه داشتن، آن را داخل ظرف فلزی پر از یخ می گذارند.

قهوه بایرامفندی عثمانلی از کافه های آنتالیا

قهوه بایرامفندی عثمانلی از کافه های آنتالیا بوده و گوشه ای از بهشت است که رودخانه ای اکسو از کنار آن می گذرد. به علاوه، یک پل کوچک و چندین آبشار زیبا هم در اطراف آن دیده می گردد.

اگر به دنبال مکانی برای استراحت و نوشیدن قهوه سنتی و درجه یک ترکی هستید، از بین بهترین کافه های شهر آنتالیا، بایرامفندی را انتخاب کنید که مکانی ایده­آل برای شما است. در منوی این کافه حدود 10 نوع قهوۀ متنوع نظیر قهوه سنتی افندی (Efendi)و افه (Efe) با 11 طعم متفاوت و قهوۀ مخصوص خود کافه به نام عثمانلی وجود دارد.

بهترین دسرهای ترکیه که هرکدام طعم­های متفاوتی دارند در این کافه برای مشتریان سرو می­گردد. در منوی این کافه Fincan Kek که یک نوع سوفل شکلات است وجود دارد که اگر امتحان کنید، جزء ماندگارترین دسرها در میان انتخاب­های شما خواهد شد.

کافه بار دم لیک از کافه های آنتالیا

کافه بار دم لیک نیز از کافه های آنتالیا است. این کافه بیش تر شبیه به یک حیاط زیبا است تا یک کافه معمولی. در فضای باز این کافه درختان و گل های زیادی به چشم می خورد و پیاده روهای اطراف حیاط به زیبایی آن افزوده اند و میزها از یکدیگر فاصله دارند. بنابراین موقع نوشیدن قهوه احساس می کنید که در خانه خودتان هستید. البته دم لیک فضای بسته هم دارد که تلفیقی از کافه و بار است.

کافه دم لینک در روزهای گرم و آفتابی ترکی برای صرف یک نوشیدنی سرد و گوارا، مکانی عالی به شمار می رود. گزینه های غذای دم لیک محدود هستند اما کیفیت خوبی دارند و می توانید سالاد یا گوشت کبابی سفارش دهید.

کافه بار دم لیک هم در لیست بهترین کافه های شهر آنتالیا واقع شده است.

کافه قلعه بی نظیر از کافه های آنتالیا

قلعه یا کسِل (Castle) کافۀ بی نظیراز کافه های آنتالیا است که بر بالای صخره ای مشرف به دریای مدیترانه و در نزدیکی برج قدیمی هیدیرلیک (Hidirlik) واقع شده است.

این کافه فضای بسته ندارد اما نیازی هم به آن نیست زیرا اینجا یک کافه تابستانی است و ترکیه در تابستان هوای گرمی دارد. بنابراین به نشستن در داخل کافه، احتیاجی پیدا نخواهید کرد.

قلعه علاوه بر کافه، یک رستوران هم به­ حساب می آید و منوی غذای آن پر از انتخاب های خوشمزه است. اگر به کافه قلعه سر زدید، حتماً غذاهای دریایی این کافه را امتحان کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. علاوه بر قهوه، نوشیدنی های زیادی در منوی این کافه وجود دارد.

کافه یِمِن

با اولین نگاه به قهوه یِمِن (Yemen Kahvesi)، در بین کافه های آنتالیا متوجه خواهید شد که شباهت زیادی به رستوران های آمریکایی دارد. این کافه بسیار عظیم است و شما آن را به سرعت در منطقه مراد پاشا، پیدا خواهید کرد.

فضایی برای بازی و سرگرمی بچه ها هم درون کافه وجود دارد. بچه ها می توانند در اینجا بازی نمایند و شما قهوه خود را در آرامش بنوشید.

منوی قهوه تحسین برانگیز است. روش های بی شمار برشته کردن قهوه به همراه گلچینی از بهترین دانه های قهوه برزیل، کاستاریکا، گواتمالا، کنیا، کلمبیا، یمن و هرجایی که بخواهید را ارائه می دهد. یمن علاوه بر قهوه، بستنی های خیلی خوشمزه ای دارد که با قهوه داغ فوق ­العاده است و از بهترین کافه های شهر آنتالیا محسوب می گردد.

کافه مادو یا نانوایی از کافه های آنتالیا

مادو (Mado) علاوه بر اینکه یکی از کافه های آنتالیا است، نانوایی هم محسوب می گردد. فضای داخلی کافه مادو با به­کار بردن رنگ های سفید و کرمی، مدرن و ساده است. پیشخوان تنها چیزی است که در کافه خودنمایی می نماید و با رنگ سیاهش، یکنواختی رنگ های کافه را از بین می برد.

منوی قهوه مادو خوب است و انتخاب های جالبی را پیش روی شما قرار می دهد. می توانید سالپ سفارش دهید که گاهی اوقات با آیس کافی سرو می گردد.کاپوچینوی مادو هم خیلی خوشمزه است مادو دسرهای خوشمزه ای را مثل کونفه (Kunefe) سرو می نماید. کونفه یک دسر خوشمزه ترکی است که با پنیر درست می گردد.

کافه کافیتینر

کافیتینر (Coffeetainer) شعبه های زیادی در داخل و خارج از مرزهای ترکیه دارد.

کافیتینر از بهترین کافه های شهر آنتالیا است. این کافه قهوه مخصوص خود را فراوری می نماید و آن را به فروش می رساند. این قهوه گورمِی کافی نام دارد و از دانه های قهوه اتیوپیایی درست می گردد. این دانه ها، قهوه را معطر و غلیظ می نماید و ظاهر دلچسب و طعم خوشمزه ای به آن می بخشند. البته اسپرسو، آمریکانو، لاته و غیره هم در منوی کافه موجود است؛ اما هیچ کدام قهوۀ خود کافه نمی گردد. علاوه بر قهوه می توانید فراپه، بستنی، کیک میوه ای و شکلات سفارش دهید.

کافه رابرتز کافی کنیالتی

کافه رابرتز کافی کنیالتی نیز در لیست کافه های آنتالیا واقع شده است. ساختمان این کافه کاملاً از چوب ساخته شده است و در کنار آن، یک زمین بازی برای بچه ها وجود دارد. چنانچه قهوۀ اصیل می خواهید، می توانید نوشیدنی خود را از میان 8 نوع قهوۀ متفاوت از کلمبیا، گواتمالا، کنیا، اتیوپی، جزیره جاوه، گینۀ نو، کاستاریکا و برزیل انتخاب کنید.

علاوه بر قهوه می توانید اسموتی، پنکیک کریپ، میلک شیک، آبمیوه و غذاهایی مثل ساندویچ، سالاد، برگر، کیک و پاستا سفارش دهید.

1+

منبع: دلتابان

به "معرفی کافه های آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کافه های آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید