میوه و سبزیجات زیاد بخورید

به گزارش وبلاگ محمدی، سازمان بهداست جهانی WHO پیشنهاد کرده است که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های غیر قابل انتقال، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنیم.

میوه و سبزیجات زیاد بخورید

به گزارش وبلاگ محمدی، سازمان بهداشت جهانی اغلب به ما می گوید که برای سالم بودن باید چه بخوریم. در این مقاله به مهم ترین دلایل آن اشاره می کنیم.

همانطور که می دانید، خوردن مقدار مناسب سبزیجات یکی از عادات غذایی با شرایط مالی مناسب رابطه مستقیمی دارد. عادتی که می تواند به پیشگیری از بیماری های خاص کمک کند.آمار ها خود گویای این مطلب هستند.

بر اساس گزارش های WHO ، فقط با افزایش مقدار میوه و سبزیجات مصرفی ما می توانیم در سراسر جهان 1.7 میلیون نفر را نجات دهیم به نظر می رسد که فقط با مصرف 14 اونس از این مقدار در رژیم روزانه ، می توانیم از مسائل مزمن سلامتی مانند دیابت و بیماری های قلبی جلوگیری کنیم.

به همین ترتیب ، WHO محاسبه کرده که رژیم های غذایی دارای مقدار کافی میوه و سبزیجات باعث کاهش تقریباً 19٪ سرطان دستگاه گوارش ، 30٪ بیماری ایسکمیک قلب و 11٪ سکته مغزی در سراسر جهان می شود.

آیا خوردن میوه و سبزیجات شیوه زندگی است؟

اگرچه اخیراً تعداد افرادی که رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات را انتخاب می کنند افزایش یافته است ، اما انتخاب آنها فراتر از یک فرایند معمولی است.

افراد بیشتر ترجیح می دهند رژیم گیاهخواری یا وگان را دنبال کنند، احتمالا دلیل این کار مد شدن این نوع رژیم است. برخی دیگر هم به دلایل مختلف، از دلایل مذهبی گرفته تا احترام به حیوانات از این رژیم تبعیت می کنند.

خوردن میوه ها و سبزیجات یک رژیم مد شده باشد یا نباشد، استفاده از آنها برای حفظ سلامتی و جلوگیری از بیماری ها ضروری هستند.

ترکیب این مواد با غذاهای دیگر که بخشی از یک رژیم غذایی متعادل را تشکیل می دهند ، تأمین کلیه مواد مغذی و ضروری بدن را تضمین می کند.

سازمان بهداشت جهانی نکات زیر را به ما یادآور می شود:

حداقل 14 اونس یا پنج قسمت میوه و سبزیجات در روز بخورید.

سبزیجات را در هر وعده بگنجانید.

تنقلات با میوه های تازه و سبزیجات خام تهیه کنید.

بهترین نوع خوردن میوه ها و سبزیجات انتخاب متنوعی از انواع فصلی آنهاست.

جیره غذایی هر فرد معادل با سبزیجات و سبزیجات (4.90 تا 5.30 اونس خام و تمیز) است.

آنها همچنین تأکید می کنند که شما باید 2 جیره در روز از این مواد غذایی بخورید. میوه (4.90 تا 5.30 اونس خام و تمیز). بهتر است 3 جیره در روز مصرف کنید.

در مورد حداکثر میزان مصرف، نوع میوه یا سبزیجات یا روش تهیه ای که استفاده می کنید، محدودیتی وجود ندارد.

در میان این توصیه ها پیشنهاد می شود انواع میوه ها و سبزیجات را استفاده کنید، محصولات تازه را به خاطر تازه بودن و قیمت مناسب استفاده کنید.

اگر میوه یا سبزی وجود دارد که از خوردن آن لذت نمی برید مجبور نیستید آن را بخورید. شما فقط باید آن هایی را که دوست دارید بخورید انتخاب کنید و مقدار مصرفی خود را در طول روز تقسیم کنید.

به طور منظم میوه بخورید

همانطور که مشاهده می کنید ، خوردن میوه و سبزیجات برای تضمین شرایط سلامتی ضروری است. به همین دلیل، شما باید سعی کنید این غذاها را هر روز در رژیم غذایی خود بگنجانید، هدف از این کار تاخیر پیری و جلوگیری پیشرفت بیماری های پیچیده است.

اگر طعم و مزه میوه و سبزیجات را دوست ندارید، سعی کنید آنها را با غذاهای دیگر ترکیب کرده و به تدریج در رژیم خود اضافه کنید.

دستورالعمل های زیادی وجود دارد که می توانند بافت و طعم سبزیجات را تغییر دهند ، مخصوصاً برای افرادی که عادت به خوردن این مواد ندارند.

به عنوان نکته آخر، به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به ارزیابی رژیم غذایی فعلی یا ایجاد یک منوی سالم، همیشه می توانید به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

به "میوه و سبزیجات زیاد بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه و سبزیجات زیاد بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید