نکاتی کوتاه اما کلیدی درباره ژاپن

به گزارش وبلاگ محمدی، آنچه در سفر به ژاپن باید بدانید …

ژاپن کشوری است با تاریخی غنی و پیچیده و این موضوع سبب شده تا شاهد شکل گیری فرهنگی والا، افسون کننده و مجذوب کننده در این کشور باشیم که سالیانه میلیون ها جهانگرد در سراسر جهان را به سمت خود جذب می نماید.

نکاتی کوتاه اما کلیدی درباره ژاپن

واحد پول: ین ژاپن با نشان اختصاری (JPY)

سیستم برق: 100V/50-60Hz - پریزهای برق دارای دو سوراخ بوده و معمولا فاقد سیم اتصال به زمین است و شما برای استفاده از وسایل برقی خود در این کشور به آداپتور احتیاج دارید.

فرودگاه های اصلی: فرودگاه ناریتا (Narita) در توکیو (NRT) ؛ فرودگاه هانیدا (Haneda) در توکیو (HND) و فرودگاه اوزاکا کاناسی (Osakas Kansai Airport) با نشان اختصاری (KIX)

آب لوله کشی: قابل آشامیدن، شما می توانید به راحتی بطری آب خود را از شیر پر نموده و بنوشید.

شرایط اینترنت: ژاپن دارای اینترنت بسیار خوب و عالی است. سرعت اینترنت در این کشور در بین بالاترین سرعت ها در دنیا بوده و در هر بخشی از این کشور شما به راحتی قادر به دسترسی به اینترنت هستید و بیشتر هتل ها و مراکز اقامتی ژاپن نیز اینترنت وای فای رایگان ارائه می نمایند.

سیم کارت محلی: توصیه می کنیم به محض رسیدن به ژاپن، یک سیم کارت خریداری کنید. البته قیمت سیم کارت در این کشور مقرون به صرفه نیست، اما خدمات مخابراتی ارائه شده، عالی هستند. در خارج از منطقه ها جهانگردی، اندازه استفاده از زبان انگلیسی بسیار کم است و داشتن یک تلفن همراه و اینترنت می تواند شما را برای پیدا کردن راستا، آنالیز شرایط حرکت قطارها، چک کردن راستاها و ترجمه بعضی موارد مورد احتیاج کمک کند. برای خرید سیم کارت شما باید گذرنامه خود را ارائه کنید. البته خرید سیم کارت در فرودگاه نیز امکان پذیر بوده و مراحل انجام آن کمی پیچیده است. من در سفر خود به ژاپن، سیم کارتم را از یک فروشگاه (Bic Camera) در شهر شیبویا (Shibuya)خریداری کردم که کلیه مراحل ثبت و راه اندازی آن 25 دقیقه به طول انجامید.

ویزا: ساکنین کشورهای آمریکای شمالی، بریتانیا و اروپا برای اقامت زیر 90 روز در ژاپن احتیاجی به تهیه ویزا نداشته و در صورت تمایل به اقامت بیش از این اندازه نیز، می توانند درخواست ویزا دهند. اتباع بقیه کشورها باید پیش از سفر خود به ژاپن برای ویزا اقدام نمایند.

موارد امنیتی : کشور ژاپن به حد اعجاب انگیزی امن است. فرهنگ و قانون در این کشور بسیار با اهمیت بوده و مردم به سختی به آن پایبند هستند. در این کشور شاهد هستیم که حتی بچه ها کم سن و سال نیز به تنهایی در مترو سفر می نمایند، جنایت و جرم اگر نگوییم به کلی وجود ندارد، بسیار نادر است. علی رغم شلوغ بودن بسکمک از بخش ها، جیب بری و سرقت به ندرت رخ داده و تنها گاهی در فرودگاه ها ممکن است شاهد چنین موضوعی باشیم. البته ممکن است به ندرت و به طور تصادفی مشکلاتی برای هر کس به وجود بیاید اما این موضوع کمیاب است. علی رغم این اندازه امنیت اما باز هم توصیه می گردد از بیمه سفر بهره ببرید. من شخصا داشتن بیمه سفر را برای هر سفری در هر نقطه از کره زمین توصیه می کنم.

توصیه هایی برای کاهش هزینه ها : ژاپن، کشور گرانی است. امکان سفر با بودجه کم به این کشور وجود ندارد اما نکاتی هستند که با به کار بردن آن ها می توان از هزینه ها کاست. من یک جهانگرد را دیدم که با دوچرخه در ژاپن سفر می کرد و چادری داشت که شب ها در آن می خوابید. بهتر است پیش از سفر به ژاپن، از هزینه ها اطلاعات داشته باشید و با برنامه ریزی دقیق، از سفر خود، غذا خوردن و بازدید از منطقه ها مختلف این کشور لذت ببرید. شما می توانید در هزینه مواد غذایی خود به وسیله خرید تنقلات و غذاهای آماده از فروشگاه های بزرگ؛ صرفه جویی کنید. البته قطعا همه جهانگردان دوست دارند غذاهای مختلف ژاپنی مانند انواع سوپ ها، سوشی و … را امتحان نمایند که با برنامه ریزی و انتخاب منطقه ها مناسب این امر امکان پذیر است. استفاده از هتل ها و میهمان سراهای دارای خوابگاه عمومی می تواند هزینه های شما را کاهش داده و با پرداخت 25 تا 35 دلار در شبانه روز می توانید یک تخت در این خوابگاه ها داشته باشید. در صورت برنامه ریزی مناسب می توانید برای هر نفر در طول روز با 70 دلار هزینه به گشت و گذار پرداخته و خوراک و محل اقامت را تامین کنید.

ملاحظات غذایی : در ژاپن سبک غذایی مبتنی بر گیاه خواری چندان رایج نبوده و در مجموع شما برای استفاده از غذاهای ژاپنی باید پیش از سفرتان مطالعه و پژوهشی کافی انجام دهید. یک رستوران زنجیره ای به نام (Happy Cow) وجود دارد که مختص گیاه خواران بوده و در منوی خود توضیحات مناسبی به انگلیسی درباره غذاهای خود دارد. در فروشگاه های موسوم به 7 تا 11 (7-11s) می توانید انواع غذاهای آماده برای گروه های سنی مختلف را تهیه کنید. این غراها در بین مردم محلی و مسافران بسیار محبوب هستند.

منبع: الی گشت

به "نکاتی کوتاه اما کلیدی درباره ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی کوتاه اما کلیدی درباره ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید