شرایط کارگاه های صنایع دستی اصفهان در شأن هنرمندان نیست، پیگیری بیمه هنرمندان اصفهان با قید فوریت

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرگزاری خبرنگاران- سیدعزت الله ضرغامی گفت: شرایط کارگاه های صنایع دستی اصفهان در شأن هنرمندان نیست.

شرایط کارگاه های صنایع دستی اصفهان در شأن هنرمندان نیست، پیگیری بیمه هنرمندان اصفهان با قید فوریت

به گزارش خبرگزاری وبلاگ محمدی به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در نشست با نمایندگان اصفهان گفت: متاسفانه هنرمندان کارگاه های صنایع دستی در شرایط خوبی نیستند. این شرایط در شأن هنرمندان نیست و برای بنده قابل تحمل نبود، لذا باید هر چه سریع تر به مسائل آن ها رسیدگی کرد، چرا که معتقدم صنایع دستی، مظهر اقتصاد مقاومتی است و می تواند موجب رونق مالی در جوامع گردد.

وی اضافه کرد: یکی از احتیاج های فوری هنرمندان در این کارگاه ها، مسئله بیمه است که باید برای اصفهان در زمینه بیمه هنرمندان پرونده مجزایی در وزارتخانه باز گردد و این موضوع با قید فوریت پیگیری گردد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: قبل از آغاز به کار خود در وزارتخانه، با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ملاقات های متعددی داشتم و از بیشتر مسائل این شهر خبردار بودم، لیکن دلیل تاخیر سفرم به اصفهان، انتخاب مدیرکل بود. حتی با توجه به اینکه هنوز مدیرکلی انتخاب نشده، به دلیل ضرورت رسیدگی به مسائل این شهر، امروز به اصفهان آمدم.

ضرغامی اضافه کرد: از دیگر برنامه هایی که باید در حوزه صنایع دستی مورد آنالیز قرار گیرد، ایجاد بازارچه های صنایع دستی است که هر چه زودتر باید این بازارچه ها با کیفیتی مطلوب و در خور شأن هنرمندان اصفهانی ایجاد گردد؛ لذا در نظر دارم تا علاوه بر ایجاد این بازارچه ها در اصفهان، در تمامی شهر های کشور هم این بازارچه ها ایجاد گردد تا هنرمندان اصفهانی بتوانند آثار فاخر خود را در سراسر ایران عرضه نمایند.

وی گفت: میراث فرهنگی و آثار تاریخی اصفهان، منحصربه فرد است و به سرمایه گذاری و اختصاص اعتبارات لازم در زمینه بازسازی احتیاج دارد؛ لذا شب گذشته در جلسه خصوصی که با ریاست محترم جمهوری داشتم قرار شد تا بودجه قابل توجهی برای بازسازی ابنیه تاریخی در نظر گرفته گردد.

ضرغامی در زمینه سرمایه گذاری تاکید نمود: اگر سرمایه گذاری با حجم اعتباری بالای هزارمیلیارد در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخواهد سرمایه گذاری کند، شخصا پیگیر برطرف مسائل و مراحل قانونی انجام کار او خواهم بود و از او حمایت های لازم را انجام خواهم داد، چون معتقدم فقط صنایع دستی ما می تواند صدبرابر بیشتر از نفت برای کشور ارزآوری داشته باشد، ولی متاسفانه از تمامی کشور های منطقه در صنعت گردشگری عقب هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: متاسفانه امروزه آثار صنایع دستی از سبد خرید مردم حذف شده است و باید با فرهنگ سازی به سمت کاربردی کردن صنایع دستی در خانواده ها و بعلاوه صادرات آن گام برداریم.

وزیر میراث فرهنگی گفت: اصفهان دو اثر مستقل و دو اثر مشترک از مجموع 26 اثر ثبت جهانی ملموس کشور را به خود اختصاص داده است. بعلاوه در زمینه میراث ناملموس دارای آثار ثبت شده زیادی است که این آثار در هر شهر باید تبدیل به یک برند جهانی گردد؛ لذا با یاری نمایندگان مجلس باید راه چاره هایی ایجاد گردد تا مواد اولیه صنایع دستی تامین و مقرون به صرفه تر به دست هنرمندان صنایع دستی برسد، زیرا برخی از این مواد اولیه بسیار گران شده و در دسترس هنرمندان نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شرایط کارگاه های صنایع دستی اصفهان در شأن هنرمندان نیست، پیگیری بیمه هنرمندان اصفهان با قید فوریت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کارگاه های صنایع دستی اصفهان در شأن هنرمندان نیست، پیگیری بیمه هنرمندان اصفهان با قید فوریت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید