چرا باید با بچه ها سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ محمدی، آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید سفر با بچه ها و نوزادان غیر ممکن یا سخت است؟ آیا فکر می کنید همراه بردن بچه ها در سفر جز زحمت چیزی عایدتان نمی کند؟ آیا معتقدید کودک از سفر چیزی به خاطر نمی آورد؟ این مقاله بخشی از تجربیات نیل هانگ در جولای 2015 است که طی آن نوزاد کوچکی همراه وی بوده است.

چرا باید با بچه ها سفر کنیم؟

هنگامی که درباره سفر بویژه سفرهای خارجی صحبت می شود، ممکن است افراد به سفرهای تک نفره فکر کنند، اما بسیاری از افراد هم با وجود داشتن کودک، سفر می کنند که البته مسائل خاص خود را دارد. در ادامه تجربه سفر نیل هانگ و دوستانش را می خوانیم. امیدوارم بتوانم شما را هم قانع کنم که نشان دادن دنیا به موجود کوچکی که به تازگی همراه شما در زندگی شده، نه تنها ممکن است بلکه برای رشد و بالندگی او لازم است. خیلی از پدر و مادرها بچه ها را به سفر نمی برند، چون مشکل ساز می شوند و چون معتقدند که در آینده آنها چیزی از این سفر به خاطر نمی آورند و بهانه های مختلف دیگر.... من فکر می کنم این طرز تفکر خیلی احمقانه است. نوزاد چهار ماهه من تا به حال در پنج سفر زمینی داخل اسپانیا همراه ما بوده و روشن است که او هم به اندازه ما از این سفرها لذت برده است. در طول این سفر او بهتر می خوابید، بیشتر شیر می خورد و بیشتر می خندید. شاید بگویید دیوانه شده ام ولی من معتقدم سفر باعث می شود فکر بچه ها بازتر شود هرچند، فقط چند ماه از عمرشان گذشته باشد. هر وقت به سفر می رویم بیشتر می توانم به کودکم برسم و با او وقت بگذرانم. در خانه که هستم دائم درگیر کار و مشغله روزمره هستم، یا با تلفن حرف می زنم، یا به کار مشغولم، ولی وقتی در سفر هستیم بیشتر در کنار فرزندم حضور دارم و تمام توجه ام به او معطوف است، خلاصه در سفر پیوند میان من و کودکم محکم تر می شود. گرچه سفر کردن با کودکی که کمی بزرگ تر شده در مقایسه با نوزاد آسان نیست، ولی از طرفی نشان دادن دنیا به کودک لذت خاصی دارد. اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید و کمی تدارکات هم به همراه داشته باشید، سفر با کودک چند ماهه می تواند تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین تجربیاتی شود که تا به حال داشته اید. برای اینکه شما را متقاعد کنم، جمعی از مادرانی را که با بچه ها خود بار سفر بسته اند و سفر رفته اند گرد هم آورده ام تا از تجربیات خود بگویند.

برانگیختن حس کنجکاوی کودک

ساتو وستگارت، اهل نروژ است او در زمینه سفرهای ماجراجویانه فعالیت می کند و برای Destination Unknown وبلاگ می نویسد. او و همسرش قبل از اینکه بچه دار شوند هم به این حرفه مشغول بودند، به علاوه گاهی به فعالیت های ماجراجویانه ای مثل اسکی و قایقرانی در ررودخانه هم می پرداختند. حتی به کودک 17 ماهه خود هم اسکی یاد دادند. او می گوید:

آموزش استقلال و محبت به بچه ها

لولا را به خاطر عکاسی و نویسندگی خیلی ستایش می کنم. سه سال پیش او برای اولین بار مادر شد و هم اکنون با دو فرزندش که کمتر از دو سال سن دارند سفر می کند. از او خواستم به عنوان مادری که به همراه فرزندان کوچکش سفر می کند، تجربیاتش را در اختیار ما بگذارد. می توانید از وبلاگ او از نکاتی که درباره سفرکردن با بچه ها به اشتراک گذاشته استفاده کنید.

آموزش وفق یافتن با شرایط جدید به بچه ها

آندره یک عکاس حرفه ای است، از وقتی که فرزندانش 5 یا 6 هفته بیشتر نداشتند، به همراه آنها به سفر می رفت. او چندین بار در سال به همراه دو پسرش به سفر می رود و به تازگی به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند که در آنجا دو کودکش در یک حرکت مردمی که او خود آغاز کرده بود به نام The Heart of a Woman Project شرکت کردند. احترام زیادی برای آندره قائل هستم و اقداماتی را که برای جوامع محلی انجام می دهد، می ستایم. او واقعا الگوی خوبی برای دو فرزندش است.

آندره درباره تجربیاتش از سفر به همراه فرزندانش می گوید:

آموزش نحوه ارتباط با بومی ها به بچه ها

مارکوس و پائولا زوج جوانی اهل نیوزلند که عاشق ماجراجویی هستند و سعی می کنند پسرشان کوهن را هم به این زندگی ماجراجویانه عادت دهند. تابستان گذشته، آنها در یک پیاده روی ماجراجویانه در سراسر اروپا پسر 10 ماهه خود را نیز با خود همراه کردند. اینجا Nomadic Matt می توانید مصاحبه این زوج جوان را بخوانید. آنها می گویند:

سفر با بچه ها در سنین پایینتر

کاجا پرسنال بنیان گذار برند Skimbaco است و هم اکنون سه فرزند دارد. کاجا همیشه به من الهام می داد و من همیشه توانایی او را در برقراری تعادل میان کار و خانواده اش تحسین می کنم. او یکی از افرادی بود که باعث شد باور کنم که سفرهای کاری حتی با داشتن بچه هم ممکن است. او مقاله ای با عنوان نشان دادن دنیا به بچه ها منتشر کرد که در بخشی از آن می گوید:اگر به تازگی مادر شده اید، فقط به خاطر اینکه بچه کوچک دارید، سفرهای خود را کنسل نکنید یا به تعویق نیندازید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را متقاعد کنیم که نه تنها سفر کردن با بچه ها خردسال یا حتی نوزادان غیرممکن نیست، بلکه لازم است که کودک تان را به سفر های مختلف ببرید.

منبع: wildjunket

منبع: کجارو

به "چرا باید با بچه ها سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید با بچه ها سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید