کاهش درصد موفقیت ایران در درمان بیماران کرونایی به زیر 80 درصد! ، دولت همچنان بر بازگشایی ها اصرار دارد

به گزارش وبلاگ محمدی، بر اساس مقایسه آمار کل بهبودیافتگان و کل مبتلایان درصد موفقیت ایران در درمان بیماران کرونایی که تا 82 درصد نیز رسیده بود امروز به زیر 80 درصد کاهش یافت.

کاهش درصد موفقیت ایران در درمان بیماران کرونایی به زیر 80 درصد! ، دولت همچنان بر بازگشایی ها اصرار دارد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ محمدی،در ادامه آمار نگران کننده هفته قبل در 24 ساعت گذشته کل مبتلایان به عدد 109 هزار و 286 نفر و آمار کل بهبودیافتگان کشور به عدد 87 هزار و 422 نفر رسید. با توجه به این آمار درصد موفقیت ایران در درمان بیماران مبتلا به کرونا پس از سه روز پیاپی ثابت ماندن روی عدد 80 درصد بالآخره به 79.99 درصد کاهش یافت. بدون شک این فرایند در ادامه فرایند افزایش مبتلایان جدید و فاصله عدد مبتلایان جدید با عدد بهبود یافتگان جدید شکل گرفته و در صورت ادامه وضع موجود آمار درصد موفقیت ایران در درمان مبتلایان به کرونا روز به روز رو به وخامت خواهد گذاشت. این آمار در هفته های گذشته به 82 درصد رسیده بود.

همچنین آمار مبتلایان جدید کرونا در 24 ساعت گذشته هزار و 683 نفر اعلام شده که همچنان بیش از آمار بهبودیافتگان جدید یعنی هزار و 279 نفر بوده و این فاصله معنادار به معنی افزایش آمار جان باختگان در آینده نزدیک است.

فاصله معنادار بین آمار مبتلایان جدید و بهبودیافتگان جدید

متأسفانه امروز نیز آمار بهبودیافتگان جدید با عدد هزار و 279 نفر پایین تر از آمار مبتلایان جدید با عدد هزار و 683 نفر نهاده شد و متأسفانه فاصله بیش از 400 نفری بین این دو شاخص می تواند نشان دهنده اتفاقات بد درمانی در روزهای آینده باشد و در صورت تداوم این فرایند برای چند هفته، شرایط درمانی کشور رو به وخامت خواهد رفت.

اصرار دولت بر بازگشایی ها در چنین شرایطی چه معنایی دارد؟!

کارشناسان بر این باورند که انتها دادن زودهنگام به قرنطینه و بازگشایی بوستان ها و اماکن عمومی و اصناف آن هم بدون برنامه صحیح و علمی برای پیشگیری از انتشار بیماری پس از انتها قرنطینه تصمیم غلطی بوده که عملاً موج دوم ابتلا به کرونا را در کشور کلید زده و بر اساس تحلیل آمارها و جداول هم اکنون کشور در ابتدای این موج واقع شده است اما مسئولین وزارت بهداشت همچنان بر نزولی بودن آمارها تامید دارند! و دولت اصرار دارد که اماکن عمومی بیشتری مثل دانشگاه ها و ... نیز بازگشایی شوند!!

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت؛ آخرین آمار مبتلایان ویروس کرونا تا روز دو شنبه 22 اردیبهشت/ آمار مبتلایان جدید دوباره اوج گرفت +جزئیات

شیب منحنی بیماران حاد کرونایی همچنان صعودی

همچنین متأسفانه در 24 ساعت گذشته 45 نفر از مبتلایان کرونا جان خود را از دست دادند که به نسبت آمار 51 نفری روز گذشته کاهش اندکی را نشان می دهد. تا به امروز جمعاً 6 هزار و 685 نفر در کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت نموده اند و همچنین 2 هزار و 703 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری قرار دارند. این آمار که در شش روز گذشته عمدتا فرایند افزایشی داشته است که پیغام بدی را برای سیستم سلامت کشور مخابره می نماید.

همچنین از شروع شیوع کرونا تا به امروز در ایران 601 هزار و 324 تست تشخیص کرونا صورت گرفته است.

4145/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "کاهش درصد موفقیت ایران در درمان بیماران کرونایی به زیر 80 درصد! ، دولت همچنان بر بازگشایی ها اصرار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش درصد موفقیت ایران در درمان بیماران کرونایی به زیر 80 درصد! ، دولت همچنان بر بازگشایی ها اصرار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید