کتاب زندگینامه خالق قصه های مجید در هرمزگان معرفی گشت، مرادی کرمانی، چگونه گوهرنابِ خودش را پیدا کرد؟

به گزارش وبلاگ محمدی در بندرعباس، شما که غریبه نیستید عنوان زندگینامه هوشنگ مرادی کرمانی، از نویسندگان بزرگ ادبیات بچه ها ایران است.

کتاب زندگینامه خالق قصه های مجید در هرمزگان معرفی گشت، مرادی کرمانی، چگونه گوهرنابِ خودش را پیدا کرد؟

مرادی کرمانی، داستان زندگی خودش را به حدی زیبا و روان و با کنایه و طنزی تلخ تصویر کرده است که این کتاب همدم روزهایت می شود و زندگی موازی با او در روستای سیرچ و پس از آن کرمان عادت روزهایت! با او بزرگ می شوی، نوجوان می شوی و هم قدم با او روزهای زندگیِ خودت را نیز به یاد می آوری و در ذهنت زنده می شود که که چه شد که اینطور شد!

قصه را که می خوانی درک می کنی که چطور او با معصومیت کامل زندگی را آغاز کرده است، زخم ها و تحقیرها و سختی های بی شماری را در زندگی تجربه کرده است، جنگیده است، نوآوری و خلاقیت کرده است، تغییر و سختی هایش را به جان خریده است و بالاخره از دل تمام سختی ها، گوهرنابِ خودش را پیدا کرده است و حالا با طنزی خاص و ناب به کلِ مسیر و فلسفه زندگی اش می نگرد!

قسمتی از بخش پایانی کتاب به قلم نویسنده: یاد حرف ننه بابا افتادم: آدمیزاد به جاش که برسه از سنگ سخت تره و اگر نازپرورده باشه و از سختی ها بترسه از گل نازکتره و با کمترین باد سرد و گرمی پژمرده و پرپر می شه.

مرادی کرمانی در طول فعالیت حرفه ای اش جوایز متعددی را هم از نهادهای ایرانی و نهادهای بین المللی دریافت کرده است.

هوشنگ مرادی کرمانی 16 شهریور 1323 در روستای کویری سیرچ(کرمان) به پا به عرصه گیتی نهاد و موجب مباهات زادگاهش شد.

کتابخانه علامه حلّی شهر زیارتعلی در شمال شرق استان هرمزگان در همسایگی دیوار به دیوار با استان کرمان، امروز به مناسبت زاد روز مرادی کرمانی به معرفی زندگینامه این بزرگمرد فرهیخته از مفاخر ادبیات ایران زمین پرداخته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب زندگینامه خالق قصه های مجید در هرمزگان معرفی گشت، مرادی کرمانی، چگونه گوهرنابِ خودش را پیدا کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب زندگینامه خالق قصه های مجید در هرمزگان معرفی گشت، مرادی کرمانی، چگونه گوهرنابِ خودش را پیدا کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید