کتاب

تپه های قیطریه برای همیشه زیر برج های قیطریه مدفون شد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، تپه های قیطریه برای همیشه زیر برج های قیطریه مدفون شد.

11 فروردین 1403

کتاب زندگینامه خالق قصه های مجید در هرمزگان معرفی گشت، مرادی کرمانی، چگونه گوهرنابِ خودش را پیدا کرد؟

به گزارش خبرنگاران در بندرعباس، شما که غریبه نیستید عنوان زندگینامه هوشنگ مرادی کرمانی، از نویسندگان بزرگ ادبیات بچه ها ایران است.

16 شهریور 1402

فروید به هنگام مرگ به چه می اندیشید؟

فروید که در جنگ دوم جهانی 83 ساله و درگیر بیماری سرطان بوده، در دهمین روز جنگ دست به خودکشی می زند. چراکه تبعات جنگ و اسارت خواهرانش به دست نازی ها و همینطور سرطان پیشرفته اش، آنچنان تاثیری بر او می گذارد که دیگر توان زنده ماندن ندارد؛ بنابراین به یاری...

10 اسفند 1401

تولیدات مکتوب ما در حوزه تنظیم گری فضای مجازی خیلی محدود است

برنامه گفت وگوی فرهنگی به مناسبت هفته کتاب با موضوع نقد و بررسی آثار مکتوب در حوزه تنظیم گری در فضای مجازی از رادیو گفتگو پخش شد.

29 آبان 1401

سیاه چاله ها و اژدهایان (قسمت هفدهم): کیهان شناسی سیاه چاله ها و اژدهایان

از بیابان های بی آب وعلف گرفته تا کوهستان های یخی، از جنگل های بزرگ گرفته تا اعماق زمین، هر دنیا در سیاه چاله ها و اژدهایان شامل انواع مختلفی از مکان های مختلف برای اکتشاف و غارت کردن است. برای بسیاری از ماجراجویان، این دنیا تنها دنیای است که خواهد شناخت...

3 شهریور 1401

ثبت نام کتب درسی تا 10 شهریور ماه تمدید شد

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: با توجه به درخواست آموزش وپرورش استان ها، منطقه ها و اولیاء بعضی از دانش آموزان، ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان میان پایه از تاریخ 22 مرداد تا 10 شهریورماه 1401 تمدید شد.

19 مرداد 1401

مقبره الشعرای تبریز ، تجلی تاریخ پر افتخار ادبیات ایران

تبریز را باید شهر ادیبان و بزرگان دانست، شهری که تاریخش پر از افتخارهای ملی بوده است. این شهر در دل خود شاعران، ادیبان و نویسندگان متعددی را پرورش داده که هر کدام نقش پر رنگی در اعتلای جایگاه فرهنگی ایران در بین جهانیان به عهده داشته اند. تبریز آرامگاه...

12 مرداد 1401

قلب فروزان مترسک منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، داستان تخیلی قلب فروزان مترسک به تصویرگری افسانه صانعی برای گروه سنی ب به چاپ رسیده است.

18 خرداد 1401

آیین اختتامیه چهار راه نیمه اسفند برگزار می گردد

تهران (پانا) - ایوب آقاخانی، طراح و دبیر دومین مسابقه سراسری نمایشنامه نویسی اقتباسی چهار راه خاطرنشان کرد که اختتامیه این رویداد 14 تا 16 اسفندماه برگزار می گردد و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

3 خرداد 1401

مصوبه انتخاب اعضای هیات نظارت بر ضوابط نشر کتاب کودک و نوجوان ابلاغ شد

تهران (پانا) - در پی پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه انتخاب اعضای هیات نظارت و ضوابط نشر کتاب کودک و نوجوان از سوی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ابلاغ شد.

2 خرداد 1401

کتاب مجموعه شعر شاعران شهرستان اشکذر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، کتاب مجموعه شعر شاعران شهرستان اشکذر با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سوی انتشارت یادداشت نو در زمستان 1400 به چاپ رسیده و مشتمل بر اشعار 17 تن از شاعران شهرستان است.

10 اسفند 1400

سفر جاده ای در کرانه غربی نروژ

گاهی مقصد مهم نیست و دوست داریم از زیبایی های جهت لذت ببریم. سفر جاده ای برترین گزینه برای کسانی است که جهت را به مقصد ترجیح می دهند. مقاله حاضر وصفی از یک سفر جاده ای به کرانه غربی نروژ است.

16 بهمن 1400

آیا فلسفه یک دانش است؟

خبرنگاران)ایبنا)- نویسنده: جاناتان ایجید/ مترجم: سیدامین موسوی زاده: اگر فلسفه دانش نیست، پس چیست؟ کتاب تازه تیموتی ویلیامسون با ایده های مخالف در خصوص این رشته و جایگاه آن در دنیا روبه رو می گردد. تیموتی ویلیامسون (متولد 1955) فیلسوف بریتانیایی متولد سوئد...

26 دی 1400

آتش دوباره به دکه ها رسید

به گزارش خبرنگاران؛ دومین شماره از ماهنامه ادبی- هنری آتش با مدیر مسئولی محمد عسلی و سردبیری عبدالرحمان مجاهدنقی به چاپ رسید.

10 آذر 1400

کارگاه آموزشی نویسندگی خلاق در لرستان برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، رضا نیازی درباره برگزاری این کارگاه گفت: در راستای تفاهم نامه فعالیت های فرهنگی با خانه کتاب و ادبیات ایران مبنی بر برگزاری دوره های داستان نویسی، این کارگاه آموزشی با حضور داوود ملکی صیدآبادی به اسم مدرس برگزار...

1 آبان 1400

ناهید رحیمی از فاخته های ناصره اش می گوید!

خبرنگاران/قم نویسنده جوان و بین المللی آثار کودک و نوجوان و البته کتاب فاخته های ناصره به بیان اهداف و مبانی فکری خود برای انتشار کتاب خود با موضوع مهدویت پرداخت.

22 شهریور 1400

چگونه فرزند خود را به یک فرد ناموفق تبدیل کنم؟

یک جامعه شناس در رابطه با آسیب های ناشی از متوقع کردن فرزند توضیحاتی داد.

3 شهریور 1400

ایده هایی برای انتخاب میز تلویزیون برای اینکه لذت بیشتری از فیلم تماشا ببرید

میز تلویزیون دقیقا به میزان تلویزیون اهمیت دارد. شاید شما هم دقت نموده اید که معادل وقتی که برای انتخاب یک تلویزیون مناسب صرف می کنید برای انتخاب یک میز تلویزیون خاص و زیبا هم صرف می کنید. حتی جای قرارگیری این نوع میز هم اهمیت دارد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم...

24 مرداد 1400

در این پلتفرم ها نام ناشران عظیم مطرح شده است اما کتاب های ناشرنماها بیرون می آید

خبرگزاری خبرنگاران-رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان ضمن تشریح اقدامات اتحادیه برای ممانمعت از فروش کتاب در فضای مجازی با تخفیف عجیب می گوید: نه تنها پلتفرم ها بلکه گستره فضای مجازی و سطح شهر به فروش غیرکارشناسانه کتاب پرداختند که نتیجه آن رشد بی رویه...

20 تیر 1400

عبدالله رضوی عماد، نویسنده همدانی درگذشت

به گزارش خبرنگاران در همدان، عبدالله رضوی عماد متولد سال 1324 در همدان بود. از این نویسنده سه اثر به چاپ رسیده است و اثری دیگر از وی در انتظار چاپ است.

26 فروردین 1400
تعداد: (32)