کرونای انگلیسی به کردستان رسیده است ؟

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرنگاران : معاون اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تا به امروز موردی از کرونای جهش یافته یا انگلیسی در استان مشاهده نشده است و در حال آنالیز یک مورد مشکوک هستیم.

کرونای انگلیسی به کردستان رسیده است ؟

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از ایسنا ، ابراهیم قادری با بیان اینکه تا به امروز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونای جهش یافته در استان مشاهده نشده است اظهار کرد: در حال آنالیز یک مورد مشکوک به کرونای انگلیسی هستیم.

وی بیان نمود: یکی از پزشکانی که به تازگی از سفر انگلیس برگشته است، دارای علایم بوده ولی طی آزمایشات اجرا شده تست پی سی آر وی منفی بوده است.

طبق اظهارات این مقام مسئول، فرد مذکور از بیمارستان ترخیص شده و دوران نقاهت را می گذارند اما به دلیل حساسیت موضوع، آنالیز وسیع اطرافیان در تماس با بیمار بعد از بستری ایشان آغاز شد و در این مدت از حدود 80 نفر از افرادی که با وی در تماس بوده اند تست کرونا به عمل آمد که نتیجه همه آنها منفی بوده است و آنالیز 125 نفر دیگر ادامه دارد.

دکتر قادری با بیان اینکه تفاوت کرونای جهش یافته یا انگلیسی در قدرت سرایت پذیری و انتشار آن است، اضافه نمود: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات و دورهمی ها همچنان باید تداوم داشته باشد تا شاهد پیک جدید بیماری در ماه های آینده نباشیم .

وی از شهروندان درخواست کرد: به شایعات توجه نکنند و سیستم بهداشتی آنچه را که لازم باشد به اطلاع مردم عزیز می رساند.

منبع: اقتصادنیوز

به "کرونای انگلیسی به کردستان رسیده است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی به کردستان رسیده است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید