عدم توقیف خودرو با خلافی 3 میلیون تومان به بالا ، تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟

به گزارش وبلاگ محمدی، رئیس پلیس راهور ناجا در مورد چگونگی تردد به شهرهای کرونایی، آخرین آمار جریمه های صادرشده و عدم توقیف خودرو با جریمه بیش از 3 میلیون تومان در طرح نوروزی اطلاع داد.

عدم توقیف خودرو با خلافی 3 میلیون تومان به بالا ، تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟

به گزارش وبلاگ محمدی از فارس، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا ضمن تشریح عملکرد یکساله پلیس راهور در سال 99 با بیان اینکه پلیس راهور چهار ماموریت مدیریت ترافیک، تسهیل در عبور و مرور، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی و ارائه خدمت سریع و آسان را در 238 هزار کیلومتر از جاده های کشور و 457 کیلومتر معابر درون شهری برعهده دارد گفت: در 11 ماه امسال بیش از 36 میلیون خدمت را به مردم ارائه شد که شامل 52 درصد خدمتی است که کل نیروی انتظامی به مردم ارائه می دهد.

سردار هادیان فر با اشاره به این مطلب که پلیس سهمی 19 درصدی در کاهش تصادفات دارد و مابقی آن سهم دیگر دستگاه ها است، به بحث شماره گذاری پرداخت و توضیح داد: 62 میلیون شماره به پلاک ها اختصاص دادیم که 52 میلیون از این شماره ها به صورت شماره یا فیزیک خرج شده اما 32 میلیون پلاک در شماره گذاری ها به اسم افراد از یک تا 500 پلاک بلااستفاده بود که با مصوبه هیات وزیران، پلاکهایی که یک سال از تاریخ استفاده آنها گذشته باشد به افراد دیگر واگذار می گردد و دیگر آن پلاک به فرد قبلی اختصاص نخواهد یافت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از سال 98 بحث ممنوعیت شماره گذاری خودروهای لوکس و امریکایی به استثناء خودروهای دارای مجوز قانونی را پیگیری کردیم.

وی اظهار داشت: در امسال سقف مبلغ توقیف وسیله نقلیه از یک به سه میلیون افزایش یافت اما ابلاغ کردیم که در ایام نوروز خودروهایی که حتی سه میلیون تومان خلافی دارند و خانواده همراه آنها است، توقیف نگردد.

رئیس پلیس راهور ناجا متذکر شد: در امسال تا امروز 211 هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و به مالکان آنها واگذار شده البته سن فرسودگی برابر قانون است و این طرح تا انتها سال ادامه دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 35.2 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در امسال، در 20 مورد از موضوعات، در تمام شاخص ها میزان رضایت مندی مردم از پلیس راهور افزایش یافته است.

سردار هادیانفر اضافه نمود: در جمع نوشماره خودرو در 11 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 6.6 درصد و در بحث نقل و انتقال خودرو در مدت مذکور نسبت به سال گذشته 4.3 درصد کاهش داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه 30 درصد کل ناوگان کشور فرسوده است، تاکید نمود: در امسال در بحث صدور گواهینامه 30 درصد افزایش داشتیم همچنین بیش از 93 مجوز مدیریت و 443 مجوز مربی گری آموزشگا ه های رانندگی در امسال ابطال شد و تعداد 104 آکادمی مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی ادامه داد: از فردا تا آخر سال ساعات کاری واحدهای شماره گذاری و تعویض پلاک تا ساعت 17 افزایش پیدا می نماید حتی روز پنجشنبه آخر سال نیز تا ساعت17 خدمات به هموطنان عزیز ارائه خواهد شد.

سردار هادیانفر درباره جریمه های صادر شده اظهار داشت: در مجموع در امسال 99 میلیون و 441 هزار و 677 اعمال قانون اجرا شده و گواهینامه 78 هزار و 539 نفر در آستانه ضبط شدن و حدود 11 هزار گواهینامه نیز ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور اعلام کرد: از تاریخ 18 آذر تا 13 اسفند توقیف موتورسیکلتها 23 درصد کاهش یافته است.

سردار هادیانفر توضیح داد: در بحث کرونا بیش از هشت میلیون و 69 هزار اعمال قانون را انجام دادیم که چهار میلیون و 818 هزار اعمال قانون قطعی شده و مابقی آن در حال آنالیز است.

وی گفت: در بحث تردد جاده ای، اسفند امسال تا روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش تردد داشتیم.

سردار هادیانفر متذکر شد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، ورود به شهرهای قرمز و نارنجی برای پلاک های غیربومی ممنوع خواهد بود همچنین پلاک های بومی نیز نمی توانند از شهرهای مذکور خارج شوند.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این سوال که آیا شهرهای مسافرپذیر مشمول محدودیت خواهند شد یا خیر، اظهارداشت: این موضوع در جلسات روزهای آینده معین می گردد.

سردار هادیانفر اضافه نمود: 85 درصد شهرها شرایط آبی و زرد دارند لذا پیش بینی می کنیم شاهد کاهش 10 تا 15 ترددهای جاده ای باشیم البته همه موضوعات به مصوبات ستاد ملی کرونا در ممنوعیت یا عدم ممنوعیت ترددها بستگی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: تاکید نمودیم صدور مجوز برای تردد به شهرهای قرمز و نارنجی صادر نگردد.

سردار سیدکمال هادیانفر با بیان اینکه پیک زمان تصادفات در حوزه درون شهری از ساعت 12 تا 20 و در حوزه برون شهری از ساعت 12 تا 19 است، گفت: هر کسی به هر دلیلی در جاده ها سرعت و سبقت غیرمجاز داشته باشد، از یک ساعت ، یک روز تا 72 ساعت متوقف می شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بستن کمربند برای تمام سرنشینان وسایل نقلیه مخصوصاً در جاده های کشور الزامی است، اضافه نمود: شعار ما برای نوروز امسال پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت است.

سردار هادیانفر اعلام کرد: امسال از ظرفیت همیاران پلیس نیز مانند سالهای گذشته استفاده می کنیم.

وی در خصوص تکلیف سفرهای نوروزی گفت: درباره تکلیف مردم در سفرهای نوروزی، آنچه دیروز ابلاغ شد این است که مردم به شهرهای قرمز و نارنجی سفر نکنند همچنین تردد شبانه در تمام شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع خواهد بود اما ممکن است بر اساس افزایش یا کاهش شهرهای قرمز شرایط ممنوعیت تغییر پیدا کند، شاخصه اصلی ما چهار رنگی است که توسط وزارت کشور به ما ابلاغ می گردد.

سردار هادیانفر درباره پوشاندن پلاک توسط بعضی رانندگان برای عدم جریمه در تردد شبانه، گفت: افرادی که پلاک خود را می پوشانند، هم جریمه خواهند شد و هم وسیله نقلیه آنها توقیف می گردد.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: در روزهای انتهای سال همواره شاهد ترافیک بودیم، امسال نیز با توجه به شیوع کرونا شاهد افزایش بیشتر ترافیک هستیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "عدم توقیف خودرو با خلافی 3 میلیون تومان به بالا ، تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم توقیف خودرو با خلافی 3 میلیون تومان به بالا ، تکلیف سفرهای نوروزی چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید