کشف مخزن ویروس کرونا در بدن انسان

به گزارش وبلاگ محمدی، تا به امروز تصور می شد ویروس کرونا از غدد بزاقی به اسم مخزن استفاده می نماید اما یافته های نو دانشمندان این مسئله را زیر سوال برده است.

کشف مخزن ویروس کرونا در بدن انسان

به گزارش وبلاگ محمدی، گروهی از آسیب شناسان ، دندانپزشکان و متخصصان گوش و حلق و بینی از دانشکده پزشکی دانشگاه سائو پائولو در برزیل دریافتند که ویروس کرونا قادر به فراوری مثل در غدد بزاقی است.

این تحقیق در مجله Journal of Pathology منتشر شده است.برونو فرناندز ماتوک یکی از نویسندگان این مقاله گفت: تا به امروز تصور می شد ویروس هایی که باعث بیماری های مشترک می شوند از غدد بزاقی به اسم مخزن استفاده می نمایند، بنابراین یافته ما می تواند به شرح علت بسیار مسری بودن ویروس یاری کند.

دانشمندان نمونه هایی از سه نوع غدد بزاقی (پاروتید، زیر فکی و کوچک) را از بیماران بزرگسالی که در اثر ابتلا به کووید 19 فوت کردند، آزمایش کردند و دریافتند که بافت های مسئول فراوری و ترشح بزاق مخزن ویروس هستند.

محققان با استفاده از میکروسکوپ الکترونی نه تنها حضور پاتوژن بلکه تکثیر آن را در سلول ها مشاهده کردند.

پیش از این، دانشمندان گیرنده های ACE2 را در مجاری غدد بزاقی شناسایی کردند که پروتئین ویروس SARS-COV-2، عامل کووید 19 می گردد به آن ها متصل می گردد و آن را به دروازه ای برای عفونت تبدیل می نماید.

پیش از این، بعلاوه نشان داده شد که علاوه بر ACE2، حداقل دو گیرنده در غدد بزاقی وجود دارد، یعنی پروتئین های سرین مرتبط با غشا و فورین که به اسم اهداف برای پاتوژن عمل می نمایند.

اگرچه امروزه اعتقاد بر این است که ویروس کرونا عمدتاً به وسیله بینی به بدن وارد می گردد، اما دانشمندان با استفاده از تحقیقات نو دهان را واسطه ای برای ورود مستقیم ویروس می دانند.

منبع: وبلاگ محمدی

منبع: جام جم آنلاین

به "کشف مخزن ویروس کرونا در بدن انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مخزن ویروس کرونا در بدن انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید