گلوبال تایمز: تردد ناو لیائونینگ نشان از آمادگی بالای ارتش چین دارد

به گزارش وبلاگ محمدی، یک رسانه چینی در واکنش به ادعای تازه تایوان، تردد ناو گروه این کشور در آبهای منطقه را نشان از میزان بالای آمادگی قوای چین خواند.

گلوبال تایمز: تردد ناو لیائونینگ نشان از آمادگی بالای ارتش چین دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ محمدی، به دنبال بیانیه وزارت دفاع تایوان در روز یکشنبه مبنی بر رهگیری ناو هوایپمابر چین و ناوهای همراه آن، یک رسانه انگلیسی زبان چین که معمولات نقطه نظرات دولت این کشور را منتشر میکند، واکنش نشان داد.

وبگاه گلوبال تایمز در بخشی از گزارش خود نوشت، تردد این ناوگروه در آب های منطقه در برهه ای اتفاق می افتد که بسیاری از ناوهای هواپیمابر خارجی به واسطه شیوع ویروس کرونای جدید در بندر پهلو گرفته اند که از جمله می توان به ناوهای شارل دوگل فرانسه و ناوهای روزولت، ریگان، وینسون و نیمیتس آمریکا اشاره کرد.

یکی از تحلیلگران امور نظامی چین نیز به گلوبال تایمز در این باره گفت: این تردد نشان داد که ارتش چین قادر است در هر زمان و هر جا نیروهای خود را با حفظ قابلیت های رزمی مستقر کند.

بر اساس این گزارش، ناو گروه چین تحت هدایت ناو هواپیمابر لیائونینگ روز شنبه حوالی تنگه میاکو نزدیک اوکیناوای ژاپن مشاهده شد. وزارت دفاع تایوان پس از این حادثه چند فروند کشتی جنگی خود را برای رهگیری تحرکات ناو گروه چین راهی آبهای منطقه کرد.

سخنگوی وزارت دفاع تایوان در این باره گفت: عملیات شناسایی و نظارت را در دریا و برفراز آبهای منطقه نزدیک تایوان انجام دادیم.

وبگاه گلوبال تایمز در روزهای گذشته نیز در گزارشی با استناد به منابع آمریکایی نوشت، شیوع ویروس کرونای جدید ارتش آمریکا را تضعیف کرده و 150 پایگاه نظامی این کشور با این بیماری دست وپنجه نرم میکنند.

به نوشته گلوبال تایمز، نشریه آمریکایی نیوزویک پنجشنبه نقشه ای منتشر ساخت که بر اساس آن 150 پایگاه نظامی آمریکا با ویروس کرونا دست وپنجه نرم می کنند. رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا پنجشنبه گفت نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه خاورمیانه شده اند به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به بازگشت به آمریکا نیستند. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "گلوبال تایمز: تردد ناو لیائونینگ نشان از آمادگی بالای ارتش چین دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلوبال تایمز: تردد ناو لیائونینگ نشان از آمادگی بالای ارتش چین دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید