گیاهان دارویی بکارید!

به گزارش وبلاگ محمدی، تصور کنید گیاهی خانگی دارید که می توانید آن را بخورید! حالا فکر کنید که این گیاه خانگی که می توان آن را خورد خاصیت دارویی هم دارد! اگر می خواهید این گیاه را داشته باشید دست به کار شوید!

گیاهان دارویی بکارید!

پرورش سبزیجات و گیاهان دارویی در خانه مانند پیوند زدن سلامت به زندگی تان است! این گیاهان به خاطر فواید بی شماری که دارند بسیار محبوب و توصیه شده اند و شاید اولین دوا هایی باشند که در هنگام مریضی به فکر مان خطور می نمایند. چیزی که از همه بهتر است این است که شما می توانید به راحتی این گیاهان را در باغچه خانه تان پرورش دهید و نیازی نیست که حتما باغبان حرفه ای باشید یا تجربه زیادی داشته باشید.

1- گزنه

گیاه گزنه پرورش بسیار آسانی دارد، پر از مواد مغذی است و تکه ای سلامتی به هر غذایی می بخشد! گزنه را در فضایی بزرگ یا فضایی که نمی خواهید در آن چیز دیگری بکارید پرورش دهید تا بتواند رشد کند و خود به خود تکثیر گردد. برداشت گزنه را می توان از زمانی که گیاه کوچک است هم آغاز کرد به این ترتیب در تمام فصل رشد گزنه تازه دارید. در هنگام برداشت گزنه پوشیدن دستکش باغبانی را از قلم نیاندازید چرا که گیاه در صورت تماس با دست نیشی بی ضرر اما ناخوشایند دارد.

می توان از گزنه چند بار برداشت انجام داد. اگر گیاه گزنه را به حال خود رها کنید می تواند تا 2 متر هم ارتفاع پیدا کند!

2- گل قاصدک

این گل معمولا گل علف زارها است. گل قاصدکی یکی از گل های بسیار مفید و چند منظوره است. برگ هایش به عنوان سبزی در فصل بهار قابل استفاده و خوردن هستند. گل هایش برای درست کردن ژله و غنچه ها به صورت سرخ شده برای کنار غذا قابل استفاده هستند. گلبرگ های ظریفش برای استفاده در سالاد یا برای درست کردن یک ظرف سبزیجات در فصل تابستان بسیار محبوب هستند.

ریشه ها هم به صورت خشک شده جانشینی برای قهوه هستند. اگر بخواهیم گل قاصدک را به عنوان گیاهی دارویی مصرف کنیم، غنچه ها را به روغن اضافه می کنیم و از آن برای رهایی عضله ها از درد استفاده می کنیم. از برگ ها و ریشه ها در چای، داروی تسکینی و از روغنش به عنوان آرام بخش پوست می توان استفاده کرد. این گیاه خوش رو گلی مناسب و عالی برای کاشت در باغچه سبزیجات تان است.

3- گل همواره بهار

یکی از برترین گیاهانی است که می توانید به باغچه گیاهان دارویی شگفت انگیزتان اضافه اش کنید! از گل های نارنجی خوشرنگش به عنوان شستشو دهنده و آرام بخش پوست، چای و تسکین دهنده استفاده می گردد. گل ها بعلاوه خوردنی هستند و برای درست کردن سالاد هم کاربرد دارند. چون این گیاه بسیار ظریف و لطیف است، اغلب به عنوان یکی از اجزای پوشک، تسکین دهنده و دیگر وسایل مراقبت از پوست کودک، در کارخانه ها استفاده می گردد. همواره بهار با رنگ زیبایی که دارید شادابی را به باغچه تان هم می بخشد. گل ها به آسانی و بدون دخالت شما خودشان را تکثیر می نمایند. اگر دنبال گیاهی هستید که صمغ چسبناکی داشته باشد، همواره بهار انتخاب شما است. همانطور که می دانید صمغ چسبناک گیاهان، خاصیت دارویی گیاه را افزایش می دهد. خیلی از گونه های این گیاه خاصیت دارویی ندارند. پس در هنگام انتخاب گیاه حتما توجه کنید که واریته درست را انتخاب کنید.

4- گیاه بابا آدم

این گیاه، گیاهی فراوان است که اغلب در گوشه و کنار باغچه ها به چشم می خورد. ریشه هایش به عنوان تصفیه نماینده خون و در کل ماده ای دارویی استفاده می شوند. برگ هایش به عنوان ضمادی برای بیرون کشیدن عفونت از محل زخم کاربرد دارند. دانه هایش داروی قوی تری هستند و باید با احتیاط مصرف شوند پس اگر در این زمینه تجربه و تخصصی ندارید از مصرف دانه ها خودداری کنید و فقط ریشه و برگ را به مصرف برسانید.

5- بابونه

کمتر کسی است که با خواص دارویی و آرامبخش بابونه آشنا نباشد! این گیاه بوی مطبوع و طعم ملایمی دارد. استفاده های بی شمار آن سال هاست که بر کسی پوشیده نیست. از بابونه به عنوان تسکین دهنده پوست و برای دم کردن چای بابونه استفاده می گردد.

منبع: فوت و فن

به "گیاهان دارویی بکارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دارویی بکارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید