10 نمونه از اختراعات دنیای مارول که سلاح نیستند

به گزارش وبلاگ محمدی، بسیاری از شخصیت های دنیای مارول با اختراع ابزارهایی که برایشان مفید بوده اند، سهم خود را به دنیای فناوری ادا نموده اند. البته وقتی صحبت از اختراع به میان می آید قطعا بسیاری از مخاطبان به سلاح های اختراع شده به وسیله تونی استارک فکر خواهند کرد، اما باید توجه داشته باشید که همه اختراعات دنیای مارول سلاح نیستند. از آنجایی که کاراکترهای جدیدی مانند مهندس ریری ویلیامز با حضور در پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره به دنیای مارول پیوسته اند، قطعا ارائه لیستی از 10 اختراع برتر دنیای مارول کار چندان سختی نخواهد بود.

10 نمونه از اختراعات دنیای مارول که سلاح نیستند

1. داروها

یکی از منحصر به فرد اتفاقاتی که در جهانی مارول رخ داد این بود که پیتر پارکر تصمیم گرفت به جای مبارزه با دشمنانش از جهان های دیگر، آن ها را درمان کند. درحالی که این راهکار چندان برای این اشرار موثر نبود اما در نوع خود خلاقانه به نظر می رسید. در کل داروهای او چندین و چند شرور را درمان کرد و از این نظر این داروها تحول عظیمی در جهانی مارول به حساب می آیند.

2. راکتور آرک

راکتور آرک، قرار بود با استفاده از انرژی سبز و کاهش نیروگاه ها، سوخت صنایع استارک را تامین کند. همان طور که در مرد آهنی شاهدش بودیم راکتور آرک اصلی، یک راکتور آزمایشی بود که سازندگانش می خواستند ببینند می تواند انرژی پایداری را برای آینده فراوری کند یا نه. این راکتور در فیلم های دیگر علاوه بر تامین سوخت لباس مرد آهنی، نقش های مهم دیگری را هم در جهانی مارول ایفا کرد. در فیلم انتقام جویان، تونی در حال نصب یک راکتور آرک کوچک روی لوله هایی بود که به برج استارک می رسیدند و با این کار توانست اولین راکتور انرژی پایدار را در منهتن راه اندازی کند.

3. ماشین زمان

ماشین زمان یکی از منحصربه فردترین اختراعات جهانی مارول به شمار میرود. با ساخت ماشین زمان، انتقام جویان امیدوار بودند بتوانند انسان هایی را که به علت بشکن ناگهانی تانوس مرده بودند به جهان بازگردانند.

در حالی که بسیاری از اختراعات جهانی مارول اهداف متنوعی دارند، هدف از این اختراع کاملا خیرخواهانه و در جهت نجات بشریت بود. همان طور که گفته شد، این اختراع نه تنها اختراعی غیرجنگی به حساب می آمد، بلکه باعث بهبود جهانی سینمایی مارول هم شد.

4. عینک E.D.I.T.H

احتیاجی به گفتن نیست که عینک E.D.I.T.H برای به کار گیری در جنگ ها اختراع شده، با این حال، خود این عینک را نمی توان به عنوان یک سلاح در نظر گرفت.

این اختراع که به وسیله تونی استارک ساخته شده و به وسیله پیتر پارکر ارتقا پیدا نموده، اهداف زیادی دارد، اما می توان در کل تنها هدف آن را یاری به صاحبش در نظر گرفت. چیزی که باعث می گردد این عینک کاملا منحصربه فرد باشد، این است که می توان هم در زمان نبرد و هم در زمان عادی از آن استفاده کرد.

5. وب فلویید

پس از اینکه پیتر پارکر به وسیله عنکبوت گزیده شد و به هوش آمد، به این نتیجه رسید که علاوه بر انگشتان چسبنده به وب فلویید هم احتیاج دارد تا بتواند به یک عنکبوت تمام عیار تبدیل گردد.

در حالی که مرد عنکبوتی با بازی توبی مک گوایر تارهایی را از داخل بدنش فراوری می کرد، مرد عنکبوتی ای که تام هالند و اندرو گارفیلد به ایفای نقشش پرداختند به این اختراع احتیاج داشت تا بتوانند در خیابان های نیویورک گشت و گذار نمایند. وب فلویید به پیتر یاری می کرد تا به راحتی از مکانی به مکان دیگر برود و در کل به یک عنکبوت تمام عیار تبدیل گردد.

6. لباس جنیفر والتر

اختراعاتی که به یک قهرمان یاری می نمایند صرفا شیمیایی یا فیزیکی نیستند. بعضی از آن ها به ابرقهرمان ما در نبردهایش یاری می نمایند و بعضی دیگر به آن ها هویت می بخشند.

یکی از این نوع اختراعات، لباس کار جنیفر والتر بود که به وسیله لوک جاکوبسون طراحی شده بود. این لباس به جنیفر والتر یاری می کرد تا به شی هالک بودن عادت کند. به علاوه این لباس به جنیفر اعتماد به نفس بیشتری می داد.

7. خاک قرمز

خاک قرمز که در بیوه سیاه به هواداران معرفی گردید، به سمت چشمان بیوه سیاه که شستشوی مغزی شده بود، پرتاب شد و در کل جلوی ماموریت یلنا بلووا را گرفت.

بنابراین این اختراع نه تنها در گروه اختراعات غیرجنگی قرار می گیرد، بلکه هدف آن یاری به افرادی است که تحت تاثیر دریکوف قرار گرفته بودند.

8. باداسیوم

به جرات می توان گفت که مرد آهنی 2 نقطه عطفی برای تونی استارک به حساب می آمد. در این فیلم از او خواسته شد که خودنمایی و غرور را کنار بگذارد و راهکاری برای مسائل دیگران و خودش پیدا کند.

بنابراین تونی از اختراع پدرش برای متحول شدن استفاده کرد. به احتمال زیاد باداسیوم یکی از عجیب ترین اختراعات تونی استارک بود که توانست به اختراع چیزهای دیگر در آینده یاری کند.

9. جارویس

جارویس یکی از مفیدترین اختراعات تونی استارک بود. در واقع این طور می توان گفت که تونی نمی توانست بدون جارویس هیچ کاری انجام دهد.

جارویس تمام کارهای پشت صحنه را انجام می داد، به تونی یاری می کرد و در نهایت به انتقام جویان در نبرد نهایی شان تاکتیک های مختلفی را یاد داد. بنابراین می توان گفت که یکی از مفیدترین اختراعات جهانی مارول است.

10. ویژن

ویژن که به وسیله تونی استارک و بروس بنر ساخته شد، نه تنها به انتقام جویان در فیلم انتقام جویان: عصر اولتران یاری کرد بلکه کارهای بسیار بیشتری را انجام داد. هدف نهایی ویژن بهبود جهان و هوش مصنوعی و پشتیبانی از انتقام جویان، به ویژه واندا ماکسیموف بود.

با گذشت زمان، ویژن بیشتر از اینکه یک ماشین باشد رنگ و بویی انسانی به خود گرفت و همین امر آن را به برترین اختراع جهانی مارول تبدیل می نماید.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 نمونه از اختراعات دنیای مارول که سلاح نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نمونه از اختراعات دنیای مارول که سلاح نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید