5 گیگابیت بر ثانیه؛ سرعت شگفت انگیز وایفای 7

به گزارش وبلاگ محمدی، علیرغم اینکه نرخ پذیرش وایفای 6 و 6E هنوز در سال 2022 نسبتاً پایین است، به نظر می رسد که غول فناوری اینتل میخواهد به سمت نسل بعدی اینترنت broadband وایفای 7 حرکت کند.

5 گیگابیت بر ثانیه؛ سرعت شگفت انگیز وایفای 7

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از rahnamato، جدیدترین ویدئویی که در کانال Newsroom یوتیوب به وسیله اینتل منتشر شده است، نشان می دهد که وایفای 7 می تواند به سرعت بیش از 5 گیگابیت بر ثانیه دست یابد، حداقل 5 برابر سریعتر از 1 گیگابیت بر ثانیه در وایفای 6. این مقدار 25 برابر سریعتر از میانگین سرعت وایفای 5 که فقط 200 مگابیت بر ثانیه است، می باشد.

این آزمایش با استفاده از یک لپ تاپ مجهز به کارت شبکه اینتل که از وایفای 7 پشتیبانی می نماید و یک اکسس پوینت Broadcom انجام شد. آزمایش کنندگان در طول آزمایش به سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه پایدار و ثابت دست پیدا کردند. Broadcom می گوید ارزش وایفای 7 فراتر از افزایش سرعت است و تاخیر بسیار کمی را به همراه دارد. کاهش تأخیر برای انجام بازی های آنلاین به وسیله وایفای بسیار ارزشمند است.

به گفته Broadcom وایفای 7 پخش با وضوح UHD 16K و نرخ فریم بالا (یا تعداد بیشتری از افراد در شبکه و پخش ویدئو های 4K و 8K) را برای پخش کننده های رسانه فراهم می نماید.

اینتل امیدوار است که بتواند از سال 2024 لپ تاپ های مجهز به اینتل را به مودم های وایفای 7 مجهز کند. این شرکت چهار پیشرفت کلیدی وایفای 7 را اتصال سریع، قابلیت اطمینان، پاسخگویی سریع مانند ارتباط سیمی و افزایش حریم خصوصی و امنیت ذکر می نماید.

همانطور که در جدول مقایسه ارائه شده به وسیله اینتل مشاهده می کنید، وایفای 7 در مقایسه با نسل های قبلی از استاندارد های جدیدی برخوردار است. این شبکه عملیات سه باند و زیر فرکانس های 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز را ارائه می دهد. عملکرد سه باند در مقایسه با عملکرد تک باند و دو باند امکان اتصال دستگاه های بیشتر را بدون تداخل زیاد فراهم می نماید.

از فناوری های زیربنای وایفای 7 می توان به کانال های گسترده تر 320 مگاهرتز در طیف 6 گیگاهرتز بدون مجوز، مدولاسیون داده های 4K QAM و استاندارد رمزگذاری امنیت شبکه WPA4 آینده اشاره نمود.

منبع: فرارو

به "5 گیگابیت بر ثانیه؛ سرعت شگفت انگیز وایفای 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گیگابیت بر ثانیه؛ سرعت شگفت انگیز وایفای 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید