شروع آزمایش های فنی پیکاپ ماموت خودرو

به گزارش وبلاگ محمدی، ماموت خودرو که در سال های گذشته در حوزه خودروهای سنگین نام خود را مطرح نموده است، این بار به سراغ پیکاپ چینی تازه با نام دایون V5 رفته است. دایون خودروسازی چینی است که بیشتر در زمینه فراوری محصولات تجاری کشنده، کامیون و کامیونت سبک و نیمه سنگین فعالیت دارد. در این خبر اطلاعاتی در خصوص پیکاپ ماموت خودرو به شما می دهیم.

شروع آزمایش های فنی پیکاپ ماموت خودرو

به تازگی تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد تست ها و آزمایش های فنی پیکاپ ماموت خودرو شروع شده و قرار است به زودی دایون V5 با نشان اختصاصی این خودروساز خصوصی به بازار بیاید. باتوجه به این تصاویر تعیین است که ماموت خودرو دو دستگاه دایون V5 را با پلاک گذرموقت برای تست های فنی آماده نموده است. در نمای روبه رو شاهد یک جلوپنجره به نسبت بزرگ کرومی هستیم که از گوشه کشیده شده و به چراغ های جلو چسبیده است.

بیشتر بخوانید: تعیینات پیکاپ نو شرکت مپنا

وجود 2 خط روی کاپوت خودرو و 1 خط که از گوشه چراغ های جلو تا خاتمه کشیده شده است و برآمدگی گلگیرهای جلو و عقب، نشان می دهد که طراح سعی داشته است تا در کنار ارائه خودرویی به نسبت عضلانی، چهره ای پویا از این خودرو به نمایش بگذارد. پیکاپ دایون V5 خودرویی شاسی مستقل است که در بازارهای مختلف با پیشرانه های بنزینی و دیزلی عرضه می گردد و امکان سفارش گذاری آن در نسخه 2 دیفرانسیل فراهم است. پیشرانه دایون V5 به 4F20TC معروف است که بر روی فوتون تونلند نو ایران خودرو هم نصب شده است. این پیشرانه 200 اسب بخار را با گشتاور 300 نیوتن متر فراوری می نماید.

پیشرانه میتسوبیشی در خودروهای مختلف، قدرتی در بازه 160 تا 221 اسب بخار دارد و هنوز به صورت قطعی نمی توان گفت که بر روی دایون V5 چه اندازه قدرت و توان گشتاوری را فراوری می نماید. آنچه که تعیین است، این است که دایون V5 با پیشرانه 2 لیتری توربو به جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز است و ساختار فنی متفاوتی نسبت به فوتون تونلند توربو بنزینی دارد. نمونه استاندارد V5 به ایران آورده شده است و نسخه کشیده و بزرگ تر این خودروی 2 دیفرانسیل جهت عرضه انتخاب نشده است.

نکته ای که باید به آن توجه کرد، این موضوع است که بعد از معرفی فودای F22 در سال 2015، دانگ فنگ در سال 2017 فراوری همین پیکاپ را با نام نو دانگ فنگ P16 شروع کرد. سپس شرکت خودروسازی دایون از سال 2020 دوباره همین پیکاپ را با نام دایون V5 به فروش رساند. به این ترتیب، شما با پیکاپی طرف هستید که با چندین نام و نشان مختلف در بازار چین به فروش می رسد. جالب اینجاست که این پیکاپ ماموت خودرو پیش تر برای مونتاژ در ایران، مدنظر زامیاد و گروه سایپا نهاده شده بود.

بیشتر بخوانید: پیکاپ KMC T8 بر روی خط فراوری نهاده شد

باتوجه به اطلاعات اولیه و تصاویر منتشرشده، نمونه های اولیه دایون V5 با 2 کیسه هوا، تریم داخلی چرم، رینگ های آلومینیومی، کامپیوتر سفر، تهویه الکتریکی و دیجیتال، نمایشگر لمسی، تنظیم الکتریکی شرایط انتقال قدرت و … به ایران آمد.

بدیهی است که این خودرو برای انجام تست های فنی موردآزمایش قرار خواهد گرفت. از سویی باتوجه به ویژگی های فنی این پیکاپ ماموت خودرو و حضور رقبایی چون KMC T8، فوتون تونلند S بنزینی توربو و …، این احتمال داده می گردد که ماموت خودرو پیکاپ V5 را با امکانات بیشتری مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، دوربین عقب، سنسور نور و … رونمایی کند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ محمدی مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "شروع آزمایش های فنی پیکاپ ماموت خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آزمایش های فنی پیکاپ ماموت خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید