بهزیستی آستارا به معتادان بهبودیافته وام اشتغال می دهد

به گزارش وبلاگ محمدی، رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: اختصاص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبودیافته از خدمات دولت است و جامعه هدف را بعد از گذشت یک سال از بهبودی کامل و به شرط داشتن گواهی فنی و حرفه ای یا پروانه کسب به بانک ها معرفی می کنیم.

بهزیستی آستارا به معتادان بهبودیافته وام اشتغال می دهد

به گزارش وبلاگ محمدی به نقل از ایرنا، فریبرز خورشیدی اظهار کرد:برای تخصیص تسهیلات اشتغال برای معتادان بهبود یافته، در سال 98 به 20 متقاضی در کل 3 میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه نمود: در سال 97 نیز به 15 معتاد بهبود یافته کهش رایط کسب و کار داشتند، تسهیلات اشتغال اختصاص داده بودیم و سال 99 نیز 20 تقاضا یا پرونده برای دریافت این تسهیلات در دست رسیدگی است.

خورشیدی ناآگاهی به حقوق فردی و اجتماعی و عجز در تصمیم گیری در برخورد با بن بست ها و مسائل را از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر دانست و بر توسعه آموزش همگانی، مقابله با قلیانسراها، اهمیت دادن به ساعات دروس دینی، ادبیات و ورزش در مدارس تاکید نمود.

رئیس اداره بهزیستی آستارا در غرب استان گیلان ادامه داد: مشغول نبودن قشر جوان با کار یا تفریحات سالم، زمینه ساز گرایش به موادمخدر است و در این شهرستان باید از ظرفیت های بخش های ورزشی و گردشگری، برای پرکردن اوقات فراغت جوانان استفاده گردد.

خورشیدی گفت: بیکاری و اعتیاد منجر به طلاق زوجین و آسیب های اجتماعی می گردد و برای مقابله جدی با موادمخدر در جامعه، باید خانواده ها و دستگاه های اداری احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

او از وجود 3 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان آستارا و سم زدایی و بهبود 538 معتاد در این کمپ ها طی سال 98 اطلاع داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بهزیستی آستارا به معتادان بهبودیافته وام اشتغال می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهزیستی آستارا به معتادان بهبودیافته وام اشتغال می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید