توسعه واحدهای فرآوری راه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

به گزارش وبلاگ محمدی، خبرنگاران/سمنان سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی ، عامل اصلی در توسعه و رشد بخش معدن استان خواهد بود و این موضوع از اولویت های این سازمان در امسال است.

توسعه واحدهای فرآوری راه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی

علی اکبر علیخانی در حاشیه بازدید از معادن شهرستان دامغان اضافه نمود: توسعه و احداث واحدهای فرآوری عامل مهمی در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش اضافه نموده در بخش معدن است که در صورت تحقق این موضوع نقش مهمی در رشد مالی استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان سمنان از نظر مواد معدنی دارای تنوع قابل توجه ذخایر غنی است ، از وجود بیش از 38 نوع ماده معدنی در این استان اطلاع داد و توضیح داد: استان سمنان در بعضی از مواد معدنی مانند گچ ، نمک و سلستین در کشور دارای رتبه برتر است و بخش اعظمی از این مواد در استان سمنان استخراج می گردد .

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان سمنان اضافه نمود: شرق استان در حوزه مواد معدنی فلزی و غرب استان در زمینه مواد معدنی غیر فلزی دارای پتانسیل خوبی است و اقدامات مناسبی در زمینه احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی فلزی در شهرستانهای دامغان ، شاهرود و میامی اجرا شده چند واحد نیز به مرحله فراوری رسیده اند.

علیخانی افزود: با فرآوری مواد معدنی ارزش اضافه نموده و اشتغالزایی افزایش می یابد که تحقق این امر مستلزم تامین زیر ساخت های مورد احتیاج بخصوص در زمینه تامین برق و آب مورد احتیاج می باشد.

وی مهم ترین چالش های پیش روی معدن و صنایع معدنی دراستان سمنان را فرسودگی ماشین آلات و عدم ورود فناوری های پیشرفته و عدم تأمین اعتبار لازم جهت زیرساخت ها برشمرد و اضافه نمود: با وجود اینکه استان سمنان دارای مزیت نسبی در زمینه پتانسیل های معدنی می باشد امام به علت عدم سرمایه گذاری مناسب در حوزه اکتشافات عمقی و بعلاوه فرآوری مواد معدنی این مزیت به مزیت رقابتی تبدیل نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توسعه واحدهای فرآوری راه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه واحدهای فرآوری راه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید